ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی بازی هی تاکسی؛ مسافرکشی در تهران

بچه های گلیم گیمز با موتوری توانستند تا موج جدیدی را در بازار موبایل بازی های ایرانی به وجود بیاورند. این عنوان خوش ساخت که در جرگه اولین عناوین بسیار محبوب کافه بازار هم به ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۹:۰۰

بچه های گلیم گیمز با موتوری توانستند تا موج جدیدی را در بازار موبایل بازی های ایرانی به وجود بیاورند. این عنوان خوش ساخت که در جرگه اولین عناوین بسیار محبوب کافه بازار هم به شمار می رود، نشان داد تا با پرداخت به سنت های داخلی هم می توان موفقیتی عظیم را برای خود رقم زد.

اشتباه برداشت نکنید، موتوری نخستین بازی دارای شخصیت، محیط یا موسیقی با حال و هوایی ایرانی نبود، اما می توان آن را شروعی بر محبوبیت بیشتر این نوع آثار به حساب آورد. اکنون استودیو گلیم گیمز با ساخت هی تاکسی، سوار بر موجی که خود به راه انداخته شده و بار دیگر فرهنگ ایرانی را هدف قرار داده است؛ عنوانی که تجربه اش می تواند یکی از فراموش نشدنی ترین لحظه های عمر فرد را رقم بزند.

هی تاکسی - 1

با ورود به هی تاکسی، اولین نکته ای که چشم شما را می گیرد، شباهت آن با موتوری است. شاید هی تاکسی در زمان کنونی اتفاق بیافتد، اما طراحان بسیار خوش ذوق بازی همچنان از حال و هوای تهران قدیم برای محیط ها استفاده کرده اند؛ المانی پارادوکس وار که توانسته نوستالژی را چاشنی اثر نماید. امکان داشت اگر تیپ جدید برخی شخصیت ها یا ماشین ها را نمی دیدیم، همچنان فکر می کردیم با اثری به سبک و سیاق قدیمی طرف هستیم.

همین مسئله به تنهایی می تواند دلیل تجربه هی تاکسی باشد. واقعا از این تصمیم سازنده پیرامون طراحی محیط خشنودیم. از دیدگاه گیم پلی کمی تفاوت ها به موتوری بیشتر به چشم می آیند. در هی تاکسی نقش تاکسیرانی را داشته که باید با سوار کردن مسافران و رساندن آن ها به مقصدی که می خواهند، کسب در آمد کنید. المانی که در جذابیت گیم پلی بازی نقش بسیار مهمی را ایفا کرده به اضافه سازی عناصری شبیه سازی باز می گردد.

هی تاکسی - موبایل

هی تاکسی عنوانی رانر است، اما شاهد سادگی های این سبک محبوب نیستیم. کنترل بازی بدین صورت است که می توانید با دست خود لاین حرکت تاکسی را تغییر داده یا از دکمه های گاز [افزایش سرعت]  و بوق زدن استفاده کنید. اما نکته اینجاست که از همان شروع باید تقریبا همانند یک تاکسیران در دنیای واقعی رفتار نمایید.

استارت زدن، ایستادن پشت چراغ قرمزها، ترمز به موقع قبل از سوار یا پیاده کردن مسافرها، بوق نزدن در مکان های ممنوع و تنظیم ماشین بیش از استفاده قوانینی هستند که باید در هی تاکسی رعایت کنید. البته در بازی شاهد چند قلب که حکم میزان سلامتی دارند را هم هستیم، بنابراین برای بعضی از خلاف ها چند فرصت به شما داده می شود.

هی تاکسی - 2

ارز درون بازی را سکه ها تشکیل می دهند. با این سکه ها که در طول مسیر بوده یا با بعضی کارها مانند پیاده کردن مسافرها به دست می آیند، می توانید ماشین جدیدتر خریده یا راننده خود را عوض کنید. نکته جالب اینجاست سکه ها برای تنظیم ماشین که بالاتر گفتیم هم خیلی مهم هستند. با پیشروی هر چه بیشتر، قطعات اتوموبیل ضعیف تر شده و نیازمند سرویس خواهند بود.

بنابراین باید با پرداخت پول برای هر قطعه، ماشین خود را سالم تر نگه دارید. به یاد داشته باشید اگر این کار را نکنید بعدها مشکلاتی مانند خاموش شدن در وسط راه برای تان پیش می آید. چهارمین کاربرد ارز درون بازی به بخش صداگذاری و موسیقی باز می گردد. قبل از هر چیزی باید بگوییم این قسمت شاهکار است. بدون اغراق می گوییم، شاهکار.

هی تاکسی
نام ها و القابی که در بازی می بینید همگی با حال و هوای کمیک گونه این عنوان هم خوانی دارند.

جدا از صداگذاری فوق العاده شخصیت ها، دیالوگ هایی که در هی تاکسی می شنویم بسیار شنیدنی بوده و هر از چندگاهی لبخند را به لبان شما می نشانند. نکته جالب اینجاست گفت و گوهای درون بازی تنوع بسیار بالایی داشته و هر کسی بر اساس تیپ خود حرف می زند. خوشبختانه شخصیت ها هم محدود نیستند که باعث جذابیت بیشتر این بخش شده است.

همین زیبایی و تنوع را در بخش موسیقی نیز شاهد هستیم. حدود پانزده ترک در بازی وجود دارد که با وجود قدیمی بودن بسیاری از آن ها، می توانید قطعه های بروز تری را هم پیدا کنید. تصور تاکسیرانی با کمری و موسیقی چند دهه پیش واقعا عجیب است. اما کاربرد سکه ها در این بخش: قابلیت خرید نوار کاست های جدیدتر یا تعویض بوق را با آن ها دارید.

هی تاکسی - 3

البته با تمام این حرف ها متاسفانه دو نکته منفی در بازی است که امیدواریم در آپدیت های بعدی حل شوند. اولین آن به محدودیت محیط باز می گردد. شما تنها می توانید در یک منطقه به مسافر کشی کنید. همچنین بوق خیلی کاربرد نداشته و هر از چندگاهی باعث می شود تا ماشین سریع تر حرکت نماید. امیدواریم تا در آپدیت های بعدی با زدن بوق ماشین ها به لاین های دیگر هم بروند.

برای سخن پایانی باید بگوییم هی تاکسی تجربه ای بسیار دلنشین به مخاطب هدیه می دهد. استودیو گلیم گیمز توانسته با کشیدن دست و رویی به فرمول بازیسازی خود، اثری مفرح یا به اصطلاح فان را به بازار منتشر کند. توصیه می کنیم با تجربه بازی شما هم طعم این لذت فراموش نشدنی را بچشید.

هی تاکسی

هی تاکسی

سازنده: گلیم گیمز قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 39 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • ziba karimpour
    ziba karimpour | ۳۰ خرداد ۱۳۹۵

    بنده این بازی رو خیلی بازی میکنم . یکی از مواردی که باعث شد بازی را برای همیشه از گوشیم پاک کنم خطا هنگام خرید سکه بود که بنده سکه های درون برنامه را خریدم و وقتی از صفحه ی پرداخت بانک به سمت بازی برگشتم با خطای توقف برنامه متوجه شدم وقتی مجددا بازی را باز کردم سکه ای وجود نداشت . با پشتیبانی بازی و همچنین پشتیبانی بازار هم تماس گرفتم کسی رسیدگی نکرد و من هم برای همیشه این بازی را پاک کردم

    • حسین f
      حسین f | ۳۰ خرداد ۱۳۹۵

      واقعا میخری؟ پس لاکی پچر رو برا چی درست کردن؟

مطالب پیشنهادی