ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پتنت های جدید از احتمال وجود دکمه های سخت افزاری تازه و دوربین در نسل بعدی اپل واچ خبر می دهند

ماه هاست شایعات زیادی مبنی بر یک اپل واچ جدید در محافل پیچیده است و با اینکه رونمایی های اخیر اپل چیزی بیشتر از چند بند جدید و تغییرات قیمتی در بر نداشته، امیدها به ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۲:۳۰

ماه هاست شایعات زیادی مبنی بر یک اپل واچ جدید در محافل پیچیده است و با اینکه رونمایی های اخیر اپل چیزی بیشتر از چند بند جدید و تغییرات قیمتی در بر نداشته، امیدها به عرضه ی نسل تازه ای از این پوشیدنی از سوی اپل تا پایان سال همچنان بالاست. اما با این فرض که نسل جدید ساعت های اپل در راه است، چه تغییراتی را ممکن است در این پوشیدنی شاهد باشیم؟ چند پتنت تازه منتشر شده از اپل احتمالاتی را در این زمینه مطرح می کند، که هر یک پیشرفت محتمل جدیدی را برای سخت افزار اپل واچ در نظر گرفته اند.

یکی از قوی ترین شایعاتی که در مورد اپل واچ ۲ در محافل پیچیده این است که شاید اپل بالاخره اسمارت واچ خود را به دوربین مجهز کند. تجربه نشان داده است تجهیز اسمارت واچ با دوربین با موفقیت چندانی روبرو نبوده است اما شاید اپل همان شرکتی باشد که به ما نشان خواهد داد چگونه می توان این کار را به انجام رساند. کاربرد های احتمالی چنین سخت افزاری می تواند از چت ویدیویی فیس تایم تا اسکن بارکد محصولات فروشگاه ها متفاوت باشد.

البته شواهد موجود برای تقویت این ادعا کمی ضعیف است. در پتنت های ثبت شده، یک نمودار بلوکی به چشم می خورد که برای توصیف رابط کاربری اسمارت واچ به کار گرفته شده است و در آن بخشی تحت عنوان «دوربین» وجود دارد. این ممکن است در نظر گرفتن استفاده از دوربین روی اسمارت واچ را از سوی اپل به اثبات برساند، اما نمی تواند ثابت کند که حتماً در نسل بعدی اپل واچ شاهد این ویژگی خواهیم بود. بخش دوربین در نمودار مورد بحث ممکن است تنها اشاره ای باشد به کنترل از راه دور دوربین آیفون، که همین حالا نیز در دسترس است، اما ویژگی اساسی تری نیز ممکن است پشت آن نهفته باشد.

پتنت دیگر اپل نیز به استفاده از چرخنده ی دیجیتالی (crown) روی ساعت هوشمند مربوط می شود، اما نه به آن شکلی که همین حالا هم روی اپل واچ های فعلی وجود دارد. در واقع نکته ی قابل توجه، خود چرخنده ی دیجیتالی نیست، بلکه سایر دکمه های سخت افزاری موجود روی دستگاه در کنار آن است. در حال حاضر زیر چرخنده ی دیجیتالی اپل واچ روی لبه ی سمت راست، تنها یک دکمه ی سخت افزاری وجود دارد. اما پتنت جدید روی لبه ی سمت چپ دستگاه نیز ۲ دکمه ی سخت افزاری را نشان می دهد.

در این پتنت دوربینی به چشم نمی خورد، بنابراین اگر هر دوی این ویژگی ها قرار نیست یکجا در اپل واچ بعدی به کار گرفته شوند، کدام یک از آنها راه خود را به اپل واچ ۲ باز خواهند کرد؟ در حال حاضر نمی توان به هیچ یک از این دو پتنت امید چندانی بست؛ شرکت هایی مثل اپل بسیاری از طراحی های خود را به صورت پتنت به ثبت می رسانند که هیچ وقت در عمل به مرحله ی تولید نمی رسند. باید صبر کرد و دید چه جزئیات بیشتری در مورد این ساعت هوشمند به بیرون درز پیدا می کند.

1

2

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی