ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

اریک اشمیت از استارتاپ های ایده آل آینده و ویژگی اصلی آنها می گوید

اریک اشمیت، رئیس هیئت مدیره ی آلفابت به تازگی ویژگی های یک استارتاپ ایده آل برای آینده را برشمرده است. او می گوید یکی از ویژگی های اصلی یک استارتاپ موفق حوزه ی فناوری در آینده، اتکای ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۵:۳۰

اریک اشمیت، رئیس هیئت مدیره ی آلفابت به تازگی ویژگی های یک استارتاپ ایده آل برای آینده را برشمرده است. او می گوید یکی از ویژگی های اصلی یک استارتاپ موفق حوزه ی فناوری در آینده، اتکای آن به داده های جمع سپاری شده است. او می گوید می داند کجا باید به دنبال استارتاپ های ۱۰۰ میلیارد دلاری آینده بگردد.

اشمیت روز چهارشنبه روی صحنه ی استارتاپ گرایند اروپا گفت «یک شرکت خوب با استفاده از اندروید، iOS و یادگیری ماشینی، از جمعیت عموم مردم اطلاعات جزئی و معمولی دریافت می کند و از این اطلاعات چیزی یاد می گیرد». او برای مثال گفت می توان برای تشخیص یک مشکل پوستی، به سراغ متخصصین پوست متعددی رفت و با پرداخت یک دلار به هر یک، از آنها خواست نمونه ی پوست را بر اساس تشخیص خود دسته بندی کنند. او ادامه داد که سپس با استفاده از یادگیری ماشینی می توان بر اساس اطلاعات به دست آمده، سامانه ای برای تشخیص بیماری های پوستی ساخت که بتواند با استفاده از عکس سلول پوستی، بیماری را تشخیص دهد.

او در ادامه گفت: «می توان این خدمات را به متخصصان پوست فروخت چون این نوع تشخیص از تشخیص انفرادی هر یک از آنها به صورت جداگانه دقیق تر است. این الگو، یعنی جمع سپاری اطلاعات، یادگیری از آن، و فروش نتیجه، برای تبدیل شدن به یک شرکت بزرگ ۱۰۰ میلیارد دلاری شانس بسیار زیادی دارد. منظورم این نیست که فیسبوک یا اوبر یا آلفابت باید چنین کاری انجام دهند. منظورم این است که اگر من قرار بود امروز شرکتی به راه بیاندازم، این کار را می کردم. اگر من بتوانم از کاربرانم چیزی یاد بگیرم و نتیجه ای را بفروشم که از دانش هر یک از آنها برتر باشد، همه برنده خواهند بود».

اشمیت در بخش های دیگری از سخنرانی خود نیز به تعریف و تمجید از استارتاپ بریتانیایی DeepMind پرداخت که گوگل آن را در سال ۲۰۱۴ به مبلغ ۵۰۰ میلیون دلار خریداری کرد. او گفت دیپ مایند «یکی از بهترین داستان های موفقیت عصر مدرن بریتانیا» محسوب می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی