ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وان پلاس 3 از تمام رم خود استفاده نمی کند؛ توضیحات از زبان مدیرعامل شرکت سازنده

اصلی ترین مشخصه و وجه تمایز وان پلاس 3 از پرچمداران رقیب، قطعا پشتیبانی آن از 6 گیگابایت رم است و به همین خاطر تصور می شود که این اسمارت فون در مالتی تسکینگ با ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۳:۰۰

اصلی ترین مشخصه و وجه تمایز وان پلاس 3 از پرچمداران رقیب، قطعا پشتیبانی آن از 6 گیگابایت رم است و به همین خاطر تصور می شود که این اسمارت فون در مالتی تسکینگ با مشکل خاصی روبرو نباشد. متاسفانه اما اینطور نیست چراکه گزارشات متعدد حکایت از آن دارند که «قاتل پرچمداران» جدید، قادر نیست بیشتر از سه یا چهار اپلیکیشن را به صورت همزمان مدیریت کند.

البته درک این مساله برای خیلی از کاربران دشوار بود و به همین خاطر کارل پی مدیرعامل شرکت سازنده، تصمیم گرفت لب به سخن بگشاید و با اراسال چند توئیت علت این ضعف را به هوادارانش توضیح دهد.

ظاهرا ماجرا از این قرار است که استارتاپ چینی تصمیم گرفته برای بالا بردن عمر باتری دستگاه تولیدی خود، قابلیت های رم آن را محدود نماید چراکه وان پلاس 3 یک باتری 3000 میلی آمپر ساعتی را در دل خود جای داده که با استناد به استانداردهای تازه، ظرفیت چندان بالایی محسوب نمی شود.

Untitled

اما حتی این توضیحات هم خیلی از خوره های تکنولوژی را قانع نکرد. به طور کلی اگر بخواهیم بگوییم، در اختیار داشتن این میزان رم اگر دستگاه نتواند از آن بهره بگیرد، کاری بیهوده است. حتی برخی ابراز نگرانی کرده اند که شاید رم 6 گیگابایت تنها یک عدد برای جلب توجه کاربران است و حقیقت ندارد. اما بهتر است از گمانه زنی و قضاوت زودهنگام در این باره خودداری نمایید چراکه وان پلاس به فکر آن دسته از کاربرانی که دوست دارند از تمام قابلیت های موبایل خود بهره بگیرند هم بوده است.

کارل پی اظهار داشته وان پلاس نمی گذارد کاربران حرفه ای اش ناامید شوند. این شرکت تصمیم گرفته فایل های هسته سیستم عامل دستگاه خود را نیز منتشر نماید تا از این طریق توسعه دهندگان بتوانند کنترل وان پلاس 3 را در دست بگیرند. حال این به چه معناست؟ اینکه رام های شخص ثالث می توانند بهره کامل را از کل 6 گیگابایت رم در نظر گرفته شده برای این اسمارت فون ببرند.

البته ناکارامدی 6 گیگابایت رم، همچنان برای برخی یک مشکل مهم باقی می ماند چراکه همه کاربران هم تمایلی به نصب رام های شخص ثالث روی دستگاه خود ندارند. حتما تایید خواهید کرد بعضی از ما تمایل داریم که همان سیستم عامل پیش فرض را روی موبایل مان نگه داریم و همزمان امکان استفاده از تمام ظرقیت رم آن را هم داشته باشیم.

نظر شما در مورد این اقدام وان پلاس چیست؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • پدرام
    پدرام | ۳۰ خرداد ۱۳۹۵

    هاهاها عجب گندی زد امسال، خب آدم حسابی پس اون ۶ گیگ رو واسه چی گذاشتی اگه قرار از دو گیگش هم استفاده نکنی،?

  • مهران م.
    مهران م. | ۳۰ خرداد ۱۳۹۵

    هه... واقعا باید خندید وقتی می‌بینی از اون طرف آیفون با دو گیگ رم مولتی‌تسکینگ رو به اوج میرسونه و تقریبا هرچی اپ باز می‌کنی توی کش رم باز باقی می‌مونه... اونوقت این با ۶ گیگ رم [روی کاغذ] نمی‌تونه چندتا اپ رو همزمان باز کنه!! خدایا بمیره پدر تبلیغات!!

    • shahab
      shahab | ۳۰ خرداد ۱۳۹۵

      عزیزم مقایسه اندروید و آی او اس از بیخ و بن غلط اندر غلطه. گوشی من با دو گیگ رم آسفالت 8 رو با سرعتی باز میکنه که ویندوز فون با 500 مگابایت رم همون سرعت رو داره. پس مقایسه این دو تا کلا بیهودس

  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۳۰ خرداد ۱۳۹۵

    احتمالا راهکارهایی هست که بشه بدون نیاز به عوض کردن سیستم عامل و صرفا با روت کردن و دستکاری های نرم افزاری از تمام ظرفیت رم استفاده کرد...

  • Mohammad
    Mohammad | ۳۰ خرداد ۱۳۹۵

    کلا به نظر من این گوشی در حقیقت از 4 گیگابایت رم استفاده میکنه نه ‌6 اینا بیشتر جو سازیه

  • رهگذر
    رهگذر | ۳۰ خرداد ۱۳۹۵

    "البته ناکارامدی 6 گیگابایت رم، همچنان برای برخی یک مشکل مهم باقی می ماند چراکه همه کاربران هم تمایلی به نصب رام های شخص ثالث روی دستگاه خود ندارند. حتما تایید خواهید کرد بعضی از ما تمایل داریم که همان سیستم عامل پیش فرض را روی موبایل مان نگه داریم و همزمان امکان استفاده از تمام ظرقیت رم آن را هم داشته باشیم."

    موافق نیستم
    مشتری عمده و شاید بتوان گفت همه وان پلاس ها نرد ها هستند و مگه میشه مگه داریم که یه رام شخص ثالث نصب نکنه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی