ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپلیکیشن Flow مایکروسافت برای آیفون و آیپد منتشر شد

ابزار جدید مایکروسافت برای مدیریت گردش کارها تحت عنوان Flow امروز برای پلتفرم iOS منتشر شد. سرویس مورد بحث که از آوریل گذشته کارش را در قالب یک ابزار تحت وب آغاز کرده، محیطی برای کاربران فراهم می کند ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱ تیر ۱۳۹۵ | ۱۳:۳۰

ابزار جدید مایکروسافت برای مدیریت گردش کارها تحت عنوان Flow امروز برای پلتفرم iOS منتشر شد. سرویس مورد بحث که از آوریل گذشته کارش را در قالب یک ابزار تحت وب آغاز کرده، محیطی برای کاربران فراهم می کند تا دو یا چند فضای ابری را برای ساخت سیستم های گردش کار (Workflow) با یکدیگر ترکیب کرده و انجام کارهایی همچون همگام سازی فایل ها و مدیریت دیتا را به دست آن بسپارند.

Flow نیز مثل اپلیکیشن های IFTTT و Zapier ابزاری برای اتوماسیون کارهاست، بدین معنا که در صورت برنامه ریزی قبلی می تواند به صورت خودکار میان عمل سرویس های مختلف رابطه زنجیره ای ایجاد کند. به عنوان مثال زمانی که از رئیس تان ایمیلی دریافت می کنید به طور خودکار پیامکی برایتان بفرستد، نتایج جستجو در توئیتر را در یک فایل اکسل ذخیره کرده یا به طور اتوماتیک از عکس های اینستاگرام در فضای دراپ باکس نسخه پشتیبان بگیرد.

اما تفاوت Flow با رقبای قدیمی ترش در اینجاست که فعلا روی ایجاد تعامل با محصولات بومی خود مایکروسافت مثل آفیس 365، Dynamics CRM، PowerApps و Yammer متمرکز شده و گستره عملش هنوز در حد و اندازه محصولاتی همچون IFTTT و Zapier نیست.

با این حال نسخه iOS اپ Flow مزیت بزرگی دارد و آن هم این است که کلیه فلوهای طراحی شده در نسخه تحت وب با آن همگام سازی می شوند تا بتوانید استفاده از آنها را از طریق موبایل کنترل کنید. به گفته مایکروسافت قابلیت های اپلیکیشن Flow در بروزرسانی های بعدی گسترش خواهد یافت و همچنین نسخه ای از اپ به زودی برای اندروید نیز ارائه می شود.

درست مثل IFTTT، اپلیکیشن های ساخت سیستم های گردش کار همچون Microsoft Flow بیشتر از کاربران معمولی در میان پاوریوزرها و صاحبان کسب و کارها طرفدار دارند. اما همه افراد می توانند از امکانات خوب اتوماسیون این اپلیکیشن ها برای آسان تر شدن کارها و رهایی از انجام شان به طور دستی بهره بگیرند. مایکروسافت Flow را می توانید هم اکنون از اپ استور دانلود کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی