ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

بهترین نمایش های E3 2016 به انتخاب دیجیاتو [قسمت دوم]

می گویند سال جدید برای گیمرها با شروع نمایشگاه E3 و برگزاری کنفرانس های هیجان انگیز آن آغاز می شود. همینطور نیز هست و E3 2016 نیز فوق العاده بود. سونی و مایکروسافت برای هواداران ...

تحریریه دیجیاتو
نوشته شده توسط تحریریه دیجیاتو | ۱ تیر ۱۳۹۵ | ۲۲:۳۰

می گویند سال جدید برای گیمرها با شروع نمایشگاه E3 و برگزاری کنفرانس های هیجان انگیز آن آغاز می شود. همینطور نیز هست و E3 2016 نیز فوق العاده بود. سونی و مایکروسافت برای هواداران شان بهترین ها را تدارک دیده بودند و زلدا از سوی نینتندو هم به اندازه یک ارتش بازی، قوا داشت.پی سی گیمرها هم که از سرتاسر نمایشگاه بهره بردند.

با دیده گشاده ای اگر به هفته گذشته نگاهی بیاندازیم، متوجه خواهیم شد که E3 2016 حقیقتا از تعادل فوق العاده ای برخوردار بود. کنفرانس ها تقریبا به جز چند مورد عجیب و ناامید کننده، فوق العاده بودند و هر کسی دلیل خاص خودش را داشت تا از E3 2016 لذت ببرد.

گرچه سرنوشت کنسول های جدید مشخص نشد و هیچ یک از سه کنسول ساز مطرح بازار اطلاعات گسترده ای منتشر نساختند، اما حالا با اطمینان می دانیم که هر سه کمپانی در حال توسعه سخت افزاری جدید، هم تراز با تکنولوژی روز هستند. نینتندو به سبک خود پیش رفته و بهترین مکانیسم گیم پلی را می خواهد خلق کند اما سونی و مایکروسافت کیفیت 4K را سرلوحه کار خود قرار داده اند.

اما بدون شک، نمایش بازی ها مهم ترین بخش این رویداد سالانه است و توسعه دهندگان ماه ها در پس پرده به توسعه عناوین می پردازند تا در E3 به یکباره رونمایی کنند. امسال هم پر بود از عناوین بی نظیر، آثاری که یا از بودنشان خبری نداشتیم، یا بالاخره امسال نمایش کاملی داشتند. البته برخی کمپانی ها هم با نمایش های ضعیف شان تا در توان داشتند ناامیدمان کردند.

در این سه مقاله (قسمت اول) سعی داریم تا 30 نمایش برتر را از نگاه تیم بازی های ویدیویی دیجیاتو رتبه بندی کرده و از دلایل برتری شان بگوییم. این عناوین نه بر اساس گیم پلی قابل بازی در نمایشگاه، بلکه از جهت نحوه نمایش و حیرت زده کردن مخاطبان رتبه بندی شده اند.

20. The Last Guardian

the_last_guardian-game-art-wallpaper

سازنده: genDesgin و SIE Japan Studio
ناشر: Sony Interactive Entertainment
پلتفرم: پلی استیشن 4
تاریخ انتشار: 25 اکتبر 2016 (4 آبان)

بدون هیچ شک، The Last Guardian یکی از جاه طلبانه ترین پروژه های کمپانی سونی برای کنسول های پلی استیشن به شمار می رود. این بازی که برای نخستین بار در E3 2009 به نمایش درآمد، قرار بود روی کنسول نسل هفتمی پلی استیشن 3 عرضه شود اما به مرور زمان، پروژه مورد اشاره به قدری بزرگ و بزرگ تر شد که دیگر پلی استیشن 3 از قدرت پردازشی لازم برای اجرای آن بهره مند نبود.

سال ها گذشت و رسیدیم به E3 2015؛ یعنی زمانی که The Last Guardian مجدداً به نمایش درآمده و بهبودهای حاصل شده در گرافیک و گیم پلی آن، تعجب همگان را برانگیخت. از همان زمان، سونی دائماً اصرار می ورزید که The Last Guardian بالاخره در سال 2016 عرضه خواهد شد و قرار نیست بیش از این منتظر تجربه آخرین اثر فامتیو اودا بمانیم.

اگرچه هیچوقت تاریخ عرضه دقیقی برای The Last Guardian اعلام نشده بود اما طی کنفرانس سونی در E3 امسال بود که بالاخره و بعد از سال ها انتظار، تاریخ انتشار بازی روی پلی استیشن 4 مشخص شد و حالا می دانیم که دیگر چند ماه بیشتر تا تجربه این عنوان شکوهمند باقی نمانده است.

داستان The Last Guardian قرار است در قالب فلاش بک هایی متعدد براساس خاطرات مردی پیر دنبال شود که از تجربه آشنایی خود در سنین کودکی با موجودی عظیم الجثه به نام توریکو می گوید. گیمر در نقش پسربچه باید به پیشروی در گیم پلی بپردازد و البته بازی، تمرکزی ویژه روی ارتباط و تعاملات توریکو و وی خواهد داشت. باید خاطر نشان کرد The Last Guardian عنوانی پلتفرمینگ، اکشن و ماجرایی است که شباهت بی نظیری به دو عنوان Ico و Shadow of Colossus خواهد داشت؛ عناوینی که ساخت آن ها را نیز Team Ico برعهده داشته.

19. FIFA 17

fifa17

سازنده: EA Canada
ناشر: EA Sports
پلتفرم ها: پلی استیشن 4 - پلی استیشن 3 - اکس باکس وان - اکس باکس 360 - پی سی
تاریخ انتشار: 29 سپتامبر 2016 (8 مهر)

بالاخره فیفا تکانی به خود داد. اگر به خاطر داشته باشید عنوان محبوب و پرطرفدار فیفا در سال 2008 دچار تحولات اساسی (به خصوص برای نسخه های کنسولی) شده بود، اما از آن به بعد تنها شاهد ارتقائات کوچک گرافیکی و فیزیکی به مرور زمان بودیم. حالا به نظر می رسد زمان یک تحول دیگر رسیده و به لطف قدرت کنسول های نسل هشتمی می توانیم امسال فیفای جدیدی را تجربه کنیم.

مهم ترین تغییری که در نقطه اول توجه همه را به خود جلب می کند، خداحافظی با موتور گرافیکی Ignite و به کار گیری Frostbite معروف و پرقدرت در فیفا 17 است. الکترونیک آرتز تصمیم گرفته المان های گرافیکی و بعضا گیم پلی بازی فوتبالی اش را از نو بنا کند؛ بدون شک موتور قدرتمند بتلفیلد بهترین گزینه برای کشیدن دستی به سر و روی بازیکنان خواهد بود.

علاوه بر پردازش بی نظیر چهره ی بازیکنانی که در نمایش E3 بازی مشاهده کردیم، فیفا این بار چهره تمامی 20 سرمربی باشگاه های لیگ برتر انگلیس را طراحی کرده و با زنده کردن فضای رقابتی خارج از ورزشگاه هیجان بسیار بیشتری را به بازی تزریق کرده است.

دیگر قابلیتی که به کمک فراست بایت در بازی گنجانده شده، خط داستانی The Journey است. این بخش (که تقریبا مشابه با بخش داستانی NBA 2K است) ماجرای جوانی به اسم الکس هانتر را روایت می کند که قصد دارد با تلاش زیاد مراحل پیشرفت و صعود تا قله لیگ برتر جزیره را بپیماید. بازیکن می تواند در این بخش از بین هر 20 باشگاه حاضر در لیگ یکی را انتخاب کرده و به وسیله سیستم انتخاب دیالوگ (شبیه چیزی مثل Mass Effect) سرنوشت خود را رقم بزند.فیفا 17 یکی از نمایش های خوب E3 2016 را در اختیار داشت و با رشد چشمگیری که در سال های گذشته از این عنوان دیده ایم، می توان آن را یکی از خواستنی ترین بازی های سال جاری دانست.

18. Gwent: The Witcher Card Game

KL26jrzQsfULjbYXDKTq8M-1200-80

سازنده: CD Projekt Red
ناشر: CD Projekt
پلتفرم ها: پی سی – پلی استیشن 4 – اکس باکس وان
تاریخ انتشار: نامعلوم

وجود مینی گیم درون بازی های بزرگ چیز چندان عجیبی نیست. همین بازی های کوچک و نسبتا ساده می توانند به روند گاها یکنواخت بازی اصلی تنوع ببخشند و بازیکن را از جو آن خارج کنند. CD Projekt Red هم که علاقه عجیبی به گنجاندن مینی گیم درون عناوینش دارد، ویچر سه را به بازی کارتی نسبتا ساده ای به نام Gwent مزین ساخته بود.

همین گونت نسبتا ساده و کوچکی که در عظمت دنیای ویچر گم می شد، به یکی از محبوب ترین بخش های ویچر 3 تبدیل شد! بازیکنان به جای این که به دنبال کشتن هیولا ها بروند، ساعت ها به جمع آوری کارت های ویچر مشغول بودند. حس پیروزی در گونت خستگی ناپذیر بود و عطش سیری ناپذیر بازیکنان گونت حتی با جمع آوری بهترین کارت ها و پیروزی بر سر سخت ترین رقیبان هم پایان نمی یافت.

با محبوبیت بسیار زیاد گونت، تعجبی نبود که بازیکنان برای عرضه نسخه مستقلی از آن اصرار کنند. CDPR هم که به مشتری مداری معروف است، ساخت این بازی را در دستور کار قرار داد و بالاخره در ای 3 امسال شاهد معرفی نسخه مستقل گونت بودیم. این عنوان پایه و اساسی مشابه با همان مینی گیم ویچر 3 دارد، اما رابط کاربری آن مدرن تر و پر جزئیات تر شده، معدود تغییراتی در برخی کارت ها شکل گرفته و تعدادی هم کارت جدید به آن اضافه شده تا گونت از قبل بالانس تر شود و در محیط رقابتی قابل بازی باشد.

بازگشت یکی از محبوب ترین مینی گیم های چند سال اخیر در یک بازی مستقل به شکلی بهتر و کامل تر، به Gwent: The Witcher Card Game صلاحیت حضور بین برترین نمایش های امسال جشنواره E3 را می دهد. گرچه نسخه بتا این عنوان در سپتامبر تنها برای پی سی و اکس باکس وان منتشر خواهد شد، اما کاربران کنسول پلی استیشن هم می توانند از نسخه نهایی گونت لذت ببرند.

17. Sea of Thieves

sea_of_thieves_e3_2016_11

سازنده: Rare
ناشر: Microsoft
پلتفرم ها: پی سی – اکس باکس وان
تاریخ انتشار: سه ماهه اول سال 2017

استودیو Rare را با عناوین خلاقانه و سر گرم کننده اش می شناسیم. اما متاسفانه خالقین عناوینی چون Battletoads و Perfect Dark Zero، این چند سال اخیر نسبتا کم کار بوده اند. جز برخی بازی های انحصاری برای کینکت که با احتیاط می توان آن را پلتفرمی مرده دانست، حدود 8 سال است که خبری از آن بازی های جذاب ریر نیست.

اما سال گذشته بود که طلسم ریر بالاخره در هم شکست و Sea of Thieves، عنوان بعدی این استودیو معرفی شد. امسال این عنوان بار دیگر در هhمیش مایکروسافت حضور یافت تا ثابت کند که استودیو ریر هنوز هم قدرت ساخت عناوین خلاقانه و جذاب را دارا است.

Sea of Thieves عنوانی است مالتی پلیر محور که به شما و دوستان تان اجازه می دهد که در نقش دزدان دریایی، با کشتی تان در اقیانوسی بی پایان به هر جهتی که مایلید سفر کنید. با طوفان ها دست و پنجه نرم کنید، لاشه کشتی های نابود شده را بیابید، در جزایر اسکان گزینید و به جست و جوی طلاهای دفن شده در اعماق دریا و یا جزایر بروید.

اما نکته کلیدی این است که در کنار گروه شما، هزاران هزار بازیکن دیگر هم مشغول به بازی هستند که شاید چندان اعتقادی به صلح و دوستی نداشته باشند. نبرد های دریایی از المان های مهم Sea of Theives به شمار می روند. هر یک از بازیکنان باید توپ های جنگی کشتی را آماده به شلیک کنند و حریف را هدف بگیرند و کشتی شان را غرق سازند. هیجان ناشی از سوراخ شدن بدنه کشتی و نفوذ آب به درون آن، شاید یکی از منحصر به فرد ترین حس هایی باشد که بتوان در یک بازی ویدیویی یافت.  هر چند نبرد های دریای از بخش های جالب نمایش این بازی بودند، اما ریر در نظر دارد که تا حد ممکن از رویارویی بازیکنان بکاهد تا ان ها بیشتر روی گشت و گذار در دنیای بازی تمرکز کنند.

16. The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition

Skyrim-Special-Edition

سازنده: Bethesda Game Studios
ناشر: Bethesda Softworks
پلتفرم ها: پلی استیشن 4 - اکس باکس وان - پی سی
تاریخ انتشار: 28 اکتبر 2016 (7 آبان)

اسکایریم، هنوز هم زنده است و روزانه فقط ده ها هزار نفر روی استیم به انجام این بازی می پردازند. The Elder Scrolls V: Skyrim سال 2011 در کنار عناوینی چون Batman: Arkham City و Uncharted 3: Drake's Deception عرضه شد و با این حال توانست بیشترین تعداد جایزه بهترین بازی سال را از آن خود کرده و تاریخ ساز شود.

کمپانی بتسدا بعدها با عرضه سه بسته الحاقی بزرگ با نام های Dawnguard ،Hearthfire و Dragonborn کتاب پنجمین بازی از سری The Elder Scrolls را بست و از نگاه بسیاری، به یکی از بهترین بازی های تاریخ تبدیل شد و در لیست های متعددی جاودانه شد. با این حال، سال عرضه به خوبی گواه آن است که 60-70 میلیون کاربر پلی استیشن 4 و اکس باکس وان هیچ گاه فرصت بهره بردن از این بازی را نداشتند، درست برخلاف پی سی گیمرهایی که هنوز هم با مادهای گرافیکی شگفت انگیزی این بازی را در بهترین حالت ممکن تجربه می کنند.

بتسدا تصمیم دارد تا با ارائه دوباره این بازی، خاطرات پنج سال پیش را یک بار دیگر تکرار کرده و بازیکنانی که از تجربه اسکایریم جا مانده بودند حالا فرصت آن را با نسخه بازسازی شده داشته باشند. 

تفاوت این نسخه با اسکایریم عرضه شده روی کنسول های نسل قبل دو مورد ساده است. یکی پیشرفت گرافیکی و دومی پشتیبانی از مادها روی ورژن کنسولی. گرافیک بازی تا حد قابل قبولی پیشرفت کرده. باید توجه داشت که این عنوان از پایه دوباره ساخته نشده و نباید انتظار معجزه داشت، از همین سو، تاد هاوارد، کارگردان بازی اظهار داشت که تمام دارندگان نسخه Legendary Edition (بازی اصلی + هر سه بسته الحاقی) روی پی سی، این نسخه را رایگان دریافت خواهند کرد و لازم نیست بهایی بابت آن بپردازند.

15. Civilization VI

civilization-vi-keyart

سازنده: Firaxis Games
ناشر: 2K Games
پلتفرم: پی سی
تاریخ انتشار: 21 اکتبر 2016 (30 مهر)

باور ندارید بازی های ویدیویی یک اعتیاد واقعی هستند؟ بنابراین به نظر می رسد هنوز عنوانی از فرنچایز Civilization را تجربه نکرده اید. با وجود این که حدود شش سال از انتشار آخرین عنوان شماره این سری می گذرد، اما همچنان سندروم «فقط یک دور دیگر» ما را رها نکرده است. قسمت ششم تمدن همانند بازی های قبلی، عنوانی در سبک Turn-Based Strategy هست. شما می توانید تمدن خود را از زمان های بسیار گذشته و قبل از میلاد مسیح در اختیار گرفته و آن را با دستیبابی به تکنولوژی های جدیدتر پیشرفت دهید.

مبارزات نوبتی همانند شطرنج، قابلیت گرفتن شهر های دیگر و دیپلماسی با رهبران از دیگر المان های این فرنچایز به شمار می رود که در قسمت ششم هم شاهد آن خواهیم بود. اما سوال اینجاست Civilization VI چه المان های جدیدی دارد؟ استودیو سازنده قول تغییرات بزرگی را در بازی داده است. یکی از آن ها را می توان به نام هوش مصنوعی متفاوت رهبران هر تمدن زد. قبل از هر چیزی باید بگوییم در بازی همانند گذشته شاهد تمدن های زیادی مانند پرشیا با رهبری داریوش خواهیم بود. تعجب کردید؟ اگر بدانید در قسمت پنجم موسیقی مرغ سحر وجود داشت چه می کنید؟

خوشبختانه اکنون هر رهبر اهداف و رفتارهای گوناگون خود را داشته و بازیکن باید برای ارتباط با آن ها از دیپلماسی های گوناگونی استفاده نماید. دومین تغییر بزرگ بازی را می توان به بخش چند نفره اختصاص داد. Civilization V عنوانی بود که تجربه آن خیلی طول می کشید. چون هسته اصلی گیم پلی این موضوع را می طلبید. استودیو سازنده در قسمت ششم برای حل این مسئله، تمهیداتی چیده تا بازیکن ها بتوانند در یک دوره خاص با یکدیگر بازی کنند.

البته اگر وقت داشته باشید، از همان ابتدا بازی کنید واقعا لذت بخش است. قابلیت ترکیب بعضی نیروها با یکدیگر هم از دیگر المان های جدید بازی به شمار می رود. المان های جدید بازی بسیارند و از حوصله این مطلب خارج، اما تمامی بخش های جدید بازی نوید این را می دهند دیگر از تغییرات نصف و نیمه [اگر اسمش را تغییرات بگذاریم!] در Beyond Earth خبری نبوده و استودیو سازنده با آغوش باز به سمت جهشی دیگر رفته اند. فقط تا پایان ساخت بازی دستی روی گرافیک هم بکشند، ممنون می شویم.

14. Resident Evil 7: Biohazard

resident-evil-7-hd

سازنده: Capcom
ناشر: Capcom
پلتفرم: پلی استیشن 4 - اکس باکس وان - پی سی - پلی استیشن وی آر
تاریخ انتشار: 27 ژانویه 2017 (8 بهمن)

معرفی قسمت جدید رزیدنت اویل در جریان کنفرانس سونی پیش از آن که سورپرایز کننده باشد، توانست احساس دوگانگی در بازیکن ها ایجاد کند. همان قدر که خیلی ها از بازگشت به ریشه های ترس خوشحال بودند، عده ای دیگر هم تغییرات بسیار زیاد این عنوان را ناخوشایند دیدند. این احساس را خیلی ها هنگام معرفی رزیدنت اویل 4 هم داشتند، اما در پایان دیدیم بازی به یکی بهترین از عناوین تاریخ تبدیل شد. بنابراین از هم اکنون پیش داوری نکرده و صبر می کنیم تا نمایش های بیشتری از بازی ببینیم.

اما این تغییراتی که همگان از آن صحبت می کنند چه چیزهایی هستند؟ بزرگترین المان جدید بازی تغییر دوربین از نمای سوم شخص به اول شخص است. تایید شده بازی تا پایان با همین دوربین خواهد بود، بنابراین تئوری های تغییر نما در بعضی مکان ها را باید از سر خود بیرون کنید. دومین تغییر رزیدنت اویل 7، سنگینی المان های سبک Pure horror به دیگر عناصر بخش های بازی است. به نظر می رسد اکنون شما باید بیشتر دقایق را فرار کنید.

حتی تهیه کننده هم به این موضوع واقف بوده و گفته بازی سعی می کند صحنه هایی را خلق کند که بازیکن فرار را به قرار ترجیح دهد. البته همچنان استفاده از سلاح یکی از المان های بازی هست اما جاهای زیادی نخواهید دید. همین دو تغییر باعث شده اند تا دموی رزیدنت اویل 7 خیلی ها را یاد P.T و Outlast بیندازد. همچنین بعضی ها فکر کرده اند کپکام با تحولی عظیم که در فرنچایز ایجاد نموده، قصد دارد تا بازی را ریبوت کند. باید بگوییم اصلا این گونه نبوده و با وجود این که شخصیت اصلی داستان متفاوت هست [خبری خوشحال کننده!] اما بازی پس از اتفاقات قسمت ششم روایت می شود.

المانی که در نمایش های بازی خیلی از آن لذت بردیم، اتمسفر استثنایی بازی بود. محیط دمو مشابه فیلم های ترسناک دهه 70 و 80 میلادی به نظر می رسید و بیشتر شاهد ترس روانشناسانه هستیم. این نکته را اضافه کنیم بازی دارای عناصر های عناوینی ابتدایی هم مانند Herbs خواهد بود. درختچه معروف فرنچایز رزیدنت اویل برای افزایش سلامتی شخصیت اصلی را که فراموش نکرده اید؟ استودیو سازنده هم در مصاحبه اذعان داشته که آن ها برای ساخت بازی الهامات بسیار زیادی از رزیدنت اویل 7 گرفته اند.

راستی به نام بازی دقت کرده اید؟ برای اولین بار هر دو اسم Biohozard و Resident Evil در تایتل شماره ای از این سری دیده می شود. همان طور که می دانید، رزیدنت اویل را در ژاپن با نام Biohozard می شناسند. در پایان باید بگوییم دموی بازی دارای رمز و رازهای بسیار زیادی بود، امیدواریم عنوان نهایی هم همین گونه باشد.

13. Watch_Dogs 2

watch_dogs_2_5k-2560x1440

سازنده: Ubisoft
ناشر: Ubisoft
پلتفرم ها: پی سی – اکس باکس وان – پلی استیشن 4
تاریخ انتشار: 15 نوامبر 2016 (25 آبان)

اولین نسخه واچ داگز با نمایشی فوق العاده در پایان کنفرانس یوبی سافت در ای 3 سال 2012 معرفی شد. نمایش بازی به قدری فوق العاده بود که جوایز متعددی از رسانه مطرح و معتر از ان خود کرد. اما صادقانه بگوییم، نسخه نهایی بازی ابدا در حد نمایش هایش نبود. مشکلات متعددی که بازی از آن رنج می برد، موجب شد که واچ داگز به مهره ای سوخته برای یوبی سافت بدل گردد.

اما امسال و در غیاب پر فروش ترین فرنچایز یوبی سافت یعنی Assassin’s Creed، این شرکت بار دیگر شانس خود را با سری واچ داگز خواهد آزمود. سازندگان نسخه یک، سعی کرده اند تا حد ممکن از اشتباهات نسخه قبلی درس بگیرند و این بار از پتانسیل بالای دنیای واچ داگز در مسیری درست بهره ببرند. دیگر نه خبری از شیکاگو مرده است و نه آیدن پیرس خشک نسخه قبل.

المان اصلی واچ داگز یعنی هک، این بار در ابعادی وسیع تر و کامل تر بازگشته. مارکوس، قهرمان واچ داگز دو تقریبا قادر است با هک کردن هر چیزی آن را به کنترل خود در آورد، از دوربین های ترافیک بگیرید تا اتوموبیل ها! شهر سان فرانسیسکو میزبانی بازیکنان در این نسخه را بر عهده دارد و ظاهرا برخلاف شیکاگو نسخه قبل، زنده تر و پویا تر خواهد بود.

نمایش واچ داگز 2 در ای 3 امسال، به خوبی پتانسیل اصلی این بازی را نشان داد، به همین دلیل هم این جایگاه را برای این بازی در لیست در نظر گرفتیم. اما این نمایش تنها بخش کوچکی از دنیای نسبتا عظیم واچ داگز را در بر داشت و باید منتظر بمانیم و ببینیم واچ داگز 2 به سرنوشتی همانند نسخه پیشینش دچار می شود و یا واقعا قدمی رو به جلو برای بهبود این سری بر می دارد؟

12. Titanfall 2

Titanfall-2-4K-Wallpaper-HD-Desktop-Games

سازنده: Respawn
ناشر: EA
پلتفرم ها: پی سی – اکس باکس وان – پلی استیشن 4
تاریخ انتشار: 28 اکتبر 2016 (7 آبان)

نخستین پروژه خالقان اصلی سری کال آو دیوتی، طبیعتا کنکجاوی هر جنبنده ای را بر می انگیزد. به همین دلیل هم آن همه انتظار برای تایتان فال، آن همه تقدیر از این بازی پیش از انتظارش و جوایر متعددی که در نمایش گاه های مختلف همانند ای 3 کسب کرد جای تعجبی نداشت. اما تایتان فال هم همانند بسیاری از دیگر عناوین رقابتی، پس از انتشارش به طلسم فراموشی دچار شد. اشبتاه نکنید، تایتان فال ابدا بازی بدی نبود، اما به دلایلی که شاید مهم ترین آن ها را بتوان کمبود محتوا قملداد کرد، نتوانست در حدی که پیش از عرضه هایپ شده بود موفق ظاهر شود و پس از مدتی جذابیت اولیه خود را از دست می داد.

دو سال از عرضه تایتان فال گذشته و در جریان نمایش ای 3 امسال، استودیو Respawn خالق این فرنچایز پرده از نسخه دوم این سری برداشت. همان گیم پلی سرعتی و دیوانه وار تایتان فال اندکی بهبود یافته و با ویژگی هایی جدید بازگشته. خوشبختانه کمبود محتوای نسخه قبلی درس خوبی به EA داده و تمامی مپ هایی که پس از عرضه برای این بازی عرضه شوند مجانی خواهند بود. تایتان های جدید، قابلیت های جدید و حتی انیمیشن های جدیدی هم برای بازی در نظر گرفته شده اند تا تایتان فال 2 به سرنوشتی مشابه نسخه پیشینش دچار نشود.

اما مهم ترین تغییر این نسخه، اضافه شدن بخش داستانی و تک نفره است. تایتان فال دنیای بسیار جذابی دارد که پتانسیل آن در نسخه قبل کاملا هدر رفته بود. ریاسپوان با گنجاندن بخش داستانی در این نسخه، در نظر دارد بازیکنان را بیشتر با دنیای تایتان فال آشنا کند. نمایش خوب این بازی، چه در بخش تک نفره و چه در بخش رقابتی، ما را مجاب کرد که آن را در بین بهترین نمایش های ای 3 امسال قرار دهیم.

11. Spider-Man PS4

spider-man-ps4.0.0

سازنده: Insomniac Games
ناشر: Sony Interactive Entertainment
پلتفرم: پلی استیشن 4
تاریخ انتشار: نامعلوم

پیش از آن که سونی در کنفرانس E3 2016 خود از بازی انحصاری Spider-Man برای پلتفرم پلی استیشن 4 رونمایی کند، شایعات زیادی درباره ساخت یک بازی با محوریت مرد عنکبوتی به صورت انحصاری برای سوی به گوش می رسید اما شاید غافلگیرکننده ترین نکته درباره عنوان مورد بحث این باشد که Insomniac ساخت آن را برعهده گرفته است؛ پیش از این تصور می شد استودیوی SuckerPunch به وابسته تجربیات خود در ساخت سری بازی ابرقهرمانی InFamous چنین مسئولیتی را عهده دار شود.

در هر حال، وظیفه ساخت نسخه جدید Spider-Man به سازندگان بازی هایی چون Sunset Overdrive و Ratchet and Clank محول شده و با توجه به نمایش کوتاه بازی در کنفرانس سونی، به جرئت می توان گفت که شاهد عنوانی درخور توجه خواهیم بود. برخلاف بازی های Spider-Man کمپانی اکتیویژن، به نظر می رسد در بازی Insomniac، توجه ویژه ای به گیم پلی و توسعه المان هایی شده است که با کمیک های مرد عنکبوتی سازگاری کامل دارند و پتانسیل های این ابرقهرمان دوست داشتنی را به خوبی نمایش می دهند.

باید توجه داشت که بازی جدید Spider-Man هیچ ارتباطی با فیلم آن که تا چندی دیگر به اکران درخواهد آمد نداشته و سونی صرفاً در تلاش بوده تا بازی انحصاری خود را با یک زمان بندی درست معرفی و عرضه کند تا مردم نسبت به خرید آن تمایل نشان دهند. همچنین باید افزود که از این پس، حقوق مربوط به فرنچایز اسپایدرمن در دنیای بازی های ویدیویی، در اختیار سونی و Insomniac خواهد بود و به گفته یکی از مدیران کمپانی مارول، این دو کمپانی هستند که سرنوشت بازی های مربوط به مرد عنکبوتی در را طی سال های آتی و روی کنسول های بازی مشخص خواهند کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • منصور
    منصور | ۲ تیر ۱۳۹۵

    بهترین نمایش god of war بود گرافیگ <n1

  • فقط سونی
    فقط سونی | ۱ تیر ۱۳۹۵

    بی لطفی کرده برای لست گاردین اما نظر شخصیتونه و قابل احترام اما سونی امسال ترکونده با انحصاری هاش

مطالب پیشنهادی