ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فناوری زیمنس در خدمت اولین ساختمان ساخته شده با چاپگر سه بعدی

فناوری هوشمند زیمنس در مدیریت و کنترل ساختمان‌های امروزی، در اولین ساختمان اداری دنیا که به روش چاپ سه بعدی ساخته شده است، به کار گرفته می‌شود. در این پلتفرم، سیستم‌های مدیریت ساختمان، کنترل دسترسی ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱ تیر ۱۳۹۵ | ۱۳:۴۵

فناوری هوشمند زیمنس در مدیریت و کنترل ساختمان‌های امروزی، در اولین ساختمان اداری دنیا که به روش چاپ سه بعدی ساخته شده است، به کار گرفته می‌شود. در این پلتفرم، سیستم‌های مدیریت ساختمان، کنترل دسترسی و نظارت یکپارچه‌سازی شده است. در ادامه بیانیه خبری ارسالی از سوی نماینده این شرکت در ایران برای دیجیاتو را مطالعه می کنید. 

دیتمار سیرس دورفر ، مدیرعامل زیمنس در خاورمیانه، در این باره می گوید: «این ساختمان، یک پروژه جهانی مهم و قابل‌توجه و در نوع خود اولین به‌شمار می‌رود که سهم زیمنس در آن، ارائه آخرین سیستم‌های کنترل و هدایت خودکار ساختمان‌های هوشمند است. هوشمندسازی زیرساخت‌های دیجیتالی، راه را برای آینده‌ای پایدارتر هموار می‌سازند. ما با ارائه  تکنولوژی خود در این پروژه شاخص، به پشتیبانی از استراتژی شهرهای هوشمند افتخار می‌کنیم.»

«دفتر آینده» (Office of the Future) با ابعاد 250 مترمربع (6 متر ارتفاع، 36 متر طول و 12 متر عرض) و با استفاده از یک چاپگر سه‌بعدی در محل برج‌های امارات در دبی ساخته شده است. اجزای کلیدی «دفتر آینده» از پلتفرم مدیریت ساختمان منحصربه‌فرد زیمنس با نام Desigo CC بهره‌مند است. این پلتفرم، کنترل و بهینه‌سازی زیرساخت‌های فنی، نظارت، تهویه هوا، دسترسی و ایمنی را از یک مرکز امکان‌پذیر می‌سازد. پلتفرم سفارشی، وضعیت سیستم‌های مختلف را در لحظه نمایش می‌دهد و این امکان را برای اپراتورها فراهم می‌کند تا به نظارت و کنترل دقیق عملکرد ساختمان بپردازند.

office-of-the-future-2-w800

همچنین، «دفتر آینده» از یک سیستم نظارت تصویری زیمنس با دوربین‌هایی با کیفیت بالا و نظارت از طریق وب برخوردار است. این کنترل و نظارت با اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های گیرنده وب امکان‌پذیر است. در این سیستم از کنترل دسترسی فیزیکی بیومتریک و کارت‌های هوشمند نیز استفاده می‌شود. علاوه بر این، زیمنس سیستم هوشمند حفاظت از ساختمان در برابر آتش را با تکنولوژی تشخیص، سیگنال‌های هشداردهنده و کنترل با زنگ تأمین کرده است.

این سیستم هوشمند با استفاده از حس‌گرهای چند معیاره می‌توانند با محیط‌های در حال تغییر انطباق یابند، سیگنال‌ها را به منظور تشخیص زنگ‌های اشتباه تجزیه و تحلیل کنند و در برابر خطراتی مانند نشت مونوکسیدکربن از ساختمان محافظت کنند. همچنین امکان تجزیه و تحلیل، ارزیابی و عیب‌یابی سیستم از راه دور، به تعمیر و نگهداری کارآمد آن منجر می‌شود.

office-of-the-future-3-w800

کوئن بوگرس، معاون ارشد اجرایی فناوری‌های ساختمانی زیمنس در خاورمیانه، در این‌باره گفت: «یکپارچه‌سازی کارکردهای کلیدی با یک سیستم مدیریت هوشمند ساختمان، مزایایی همچون ایمنی، هزینه‌ و بازدهی را در بر دارد؛ که در حال حاضر، تنها شرکت زیمنس قادر به ترکیب مدیریت تمام زمینه‌های ساختمانی در یک پلتفرم یکپارچه است. Desigo CC به اپراتورهای ساختمان چشم‌اندازی دقیق از تأسیسات ساختمانی را می‌دهد که به این وسیله، می‌توانند آن‌ را کاراتر، واضح‌تر و با انعطاف‌پذیری و اتلاف انرژی کمتری اداره کنند.»

همچنین، پلتفرم مدیریت ساختمان Desigo CC قادر به پوشش طیف وسیع‌تری از سیستم‌های ساختمانی از جمله گرمایش، تهویه هوا و تهویه مطبوع، برق، روشنایی و تنظیم نور است و متناسب با تغییر نیازها می‌توان اجزای دیگری را به سیستم‌های ساختمانی اضافه کرد. گفتنی است نصب و راه‌اندازی جهانی پلتفرم مدیریت ساختمان Desigo CC زیمنس باعث کاهش هزینه‌های عملیاتی ساختمان تا 20 درصد شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی