ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

قابلیت تازه گوگل تشخیص بیماری ها را در زمان جستجوی علائم با آن ساده تر خواهد کرد

حتما برایتان پیش آمده که برای یافتن روش درمانی سوختگی یا خارش بدن، در گوگل به دنبال راهکار بگردید. در این گونه موارد، متاسفانه حجم بالای نتایج به دست آمده ممکن است شما را گمراه ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱ تیر ۱۳۹۵ | ۱۳:۰۰

حتما برایتان پیش آمده که برای یافتن روش درمانی سوختگی یا خارش بدن، در گوگل به دنبال راهکار بگردید. در این گونه موارد، متاسفانه حجم بالای نتایج به دست آمده ممکن است شما را گمراه کرده و مثلا حساسیت به یک خوراکی را با علائم یک بیماری جدی اشتباه بگرید.

گوگل در نظر دارد به همین خاطر، ظرف روزهای آتی قابلیتی به نام جستجوی علائم یا symptom search را ارائه نماید که برای ارائه نتایج بهتر روی اپلیکیشن اندرویدی یا iOS آن توسعه یافته است. به این ترتیب، چنانچه سرچ شما دربرگیرنده توضیحاتی مانند «کودک با درد زانو» باشد، لیستی از بیماری ها پیش رویتان قرار خواهد گرفت.

اگر هم علائم ساده تری نظیر «سردرد» را جستجو کنید، توضیحاتی کلی در مورد این مشکل، گزینه ها برای خوددرمانی و پیشنهاداتی در مورد اینکه آیا بهتر است به پزشک مراجعه نمایید یا خیر در اختیارتان قرار داده می شود.

اما در بسیاری از نتایج جستجو، گوگل نوعی «کارت وضعیت» را به شما نشان می دهد که ماه فوریه امسال معرفی شد و ممکن است حاوی تصویر هم باشند. دیگر نتایج جستجو اما در قالب کارت هایی با قابلیت سوایپ کردن یا منوهای کشویی نمایش داده می شوند که برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید روی آنها کلیک نمایید.

غول جستجو اعلام نموده که در حدود یک درصد از سرچ های انجام شده توسط آن مرتبط با علائم بیماری هستند و به همین خاطر دوست دارد فرایند ارائه نتایج به کاربران را به شکل بهتری انجام دهد.

شرکت مورد بحث برای ایجاد این لیست علائم و نشانه ها، به سراغ نتایج وب خود رفته تا با بیماری ها آشنا شود و سپس آنها را با اطلاعات به دست آمده از پزشکان که از آنها برای ترسیم گراف هایش بهره می گیرد مقایسه نموده. گوگل همچنین از دانش متخصصان دانشکده پزشکی هاروارد و کلینیک مایو نیز برای این منظور استفاده نموده.

شرکت ساکن مانتین ویو ابراز امیدواری کرده که این قابلیت را در آینده توسعه دهد و محدودیت آمریکا و زبان انگلیسی را از روی آن بردارد تا کاربران ساکن در دیگر کشورها که به زبان های دیگر نیز تکلم می کنند هم بتوانند از آن بهره بگیرند.

این کمپانی همچنین در نظر دارد قابلیت یاد شده را در آینده به سیستم های دسکتاپی هم بیاورد. البته اشاره نماییم که هم اکنون شرکت های مختلفی هستند که اپلیکیشن های خود را برای بررسی علائم بیماری ها ارائه نموده اند و در نتیجه انتظار می رود که گوگل برای همراه ساختن کاربران این اپلیکیشن ها با خود با مشکلات زیادی روبرو باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی