ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ 1.2 میلیارد دلار را به توسعه اینترنت اشیاء اختصاص داد

با داغ شدن صنعت اینترنت اشیاء، شرکت ها نیز برای آنکه سهم خود را از این بازار بگیرند، دست به کار می شوند. سامسونگ یکی از غول های فناوری دنیاست که اخیرا اعلام کرده برای ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲ تیر ۱۳۹۵ | ۱۳:۰۰

با داغ شدن صنعت اینترنت اشیاء، شرکت ها نیز برای آنکه سهم خود را از این بازار بگیرند، دست به کار می شوند. سامسونگ یکی از غول های فناوری دنیاست که اخیرا اعلام کرده برای عقب نماندن از این قافله تصمیم دارد پول هنگفتی را در این زمینه صرف نماید.

Oh-Hyun Kwon نایب رئیس هیئت مدیره این شرکت که در رویدادی در واشنگتن دی سی حضور یافته بود به تبیین استراتژی سامسونگ برای ایجاد شبکه دستگاه های متصل به اینترنت پرداخت که تحت عنوان اینترنت اشیاء یا IoT از آن یاد می شود.

طبق گفته این مقام عالی رتبه شرکت مورد بحث، رویکرد اتخاذ شده در رابطه با اینترنت اشیاء دو جه دارد: نخست سرمایه گذاری در واحد های تحقیق و توسعه و دیگری راهنمایی سیاست گذاران آمریکایی در این باره.

گفتنی است که سامسونگ می خواهد 1.2 میلیارد دلار صرف تحقیق و توسعه اینترنت اشیاء در داخل خاک آمریکا و سرمایه گذاری های چهار سال آینده اش در این باره نماید و هدفش از این کار نیز کسب توانمندی برای ایجاد سیستم های متناسب با نیازهای مختلف است که البته امکان افزایش مقیاس آنها نیز فراهم باشد و بشود از آنها برای تامین منافع اجتماعی بهره گرفت.

Kwon به عنوان نمونه به نگهداری از افراد در خارج از خانه سالمدان اشاره نمود که با استفاده از تکنولوژی های جدید امکان پذیر خواهد بود. وی در این باره گفت: امروز، اینترنت اشیاء در حال تغییر دادن زندگی تک تک مردم است و امکانی را برای آنها فراهم نموده تا در داخل منازل خود پیر شوند. اما در آینده، ما با استفاده از IoT می توانیم همین میزان استقلال را به میلیون ها شهروند آمریکایی بدهیم. ما می توانیم مردم را خارج از بیمارستان ها و خانه های سالمندان نگه داریم.

Kwon همچنین از آغاز طرحی به میزبانی شورای صنعت فناوری اطلاعات خبر داد که قرار است برای تدوین یک استراتژی ملی در خصوص اینترنت اشیاء و با هدف راهنمایی سیاست گذاران و پیشگیری از وضع قوانینی اجرا شود که ممکن است مانع از برقراری دستگاه های الکترونیکی با یکدیگر شوند. این شورا مسائل استراتژیکی که قرار است در راستای طرح  یاد شده مرتفع گردند را به شرح زیر آورده است:

  • حریم خصوصی و امنیت
  • سرمایه گذاری در زیرساخت اینترنتی
  • عملیاتی سازی امکان برقراری ارتباط میان دستگاه های مختلف به منظور یکپارچه سازی آنها با یک شبکه جهانی
  • ترویج تجربیات موفق و استانداردهای مبتنی بر اجماع جهانی به رهبری صنعت
  • تشویق همکاری میان بخش های خصوصی و دولتی
  • فراهم نمودن بستر مناسب برای شکوفایی نوآوری
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Soheil
    Soheil | ۲ تیر ۱۳۹۵

    سامسونگ کلا از قافله عقبه .

مطالب پیشنهادی