ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فیس بوک و پرداخت میلیون ها دلار به رسانه ها و افراد سرشناس به منظور تولید ویدئوهای جذاب زنده

کمی قبل تر و طی سال جاری بود که فیس بوک تصمیم گرفت بخش «Live Video» خود را بهبود و توسعه دهد، بخشی که در آن می توانید استریم های زنده را مشاهده نمایید. در ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲ تیر ۱۳۹۵ | ۱۷:۱۵

کمی قبل تر و طی سال جاری بود که فیس بوک تصمیم گرفت بخش «Live Video» خود را بهبود و توسعه دهد، بخشی که در آن می توانید استریم های زنده را مشاهده نمایید. در همین راستا رفته رفته امکانات و قابلیت های جدید به این قسمت اضافه شدند و شبکه ی اجتماعی مورد بحث شروع به تبلیغ بسیار گسترده آن در سطح وب کرد.

اکنون به نظر می رسد شرکت یاد شده حتی تصمیم گرفته پا را از این هم فراتر بگذارد و با پرداخت میلیون ها دلار به افراد مشهور و کمپانی های رسانه ای آز آنها بخواهد تا اقدام به استفاده از پلتفرم مذکور کرده و ویدئوهایی زنده و جذاب را روی آن به نمایش درآورند.

ناگفته نماند که وال استریت ژورنال در همین رابطه اسنادی را به دست آورده که حکایت از انعقاد ۱۴۰ قرارداد تا به امروز با اشخاص و شرکت های گوناگون دارند و مجموع ارزش این قراردادها نیز به بیش از ۵۰ میلیون دلار می رسد. برخی از شرکت های رسانه ای که حاضر به همکاری با فیس بوک شده اند عبارتند از CNN، نیویورک تایمز، Vox Media، Tastemade، Mashable و هافینگتون پُست، همچنین در میان اشخاص شناخته شده نیز اسامی افرادی همچون «کِوین هارت»، «گوردُن رَمزی»، «راسل ویلسون» و... به چشم می خورد.

در لیست موجود «باز فید» ظاهراً بیشترین دریافتی را در عوض محتوای ویدئویی زنده ای که تولید می کند به دست خواهد آورد و بین ماه های مارس ۲۰۱۶ الی ۲۰۱۷ رقمی معادل ۳.۰۵ میلیون دلار را از فیس بوک دریافت خواهد نمود. پس از باز فید هم نیویورک تایمز قرار گرفته که بناست عایدی ۳.۰۳ میلیون دلاری نصیبش شود.

البته صرف چنین هزینه های هنگفتی برای مارک زاکربرگ و یارانش هم منفعت های بسیاری را در پی دارد. برای مثال ویدئوی ۴۵ دقیقه ای تهیه شده توسط باز فید که در آن دو تن از کارمندان این مجموعه مشغول پیچیدن نواری لاستیکی در اطراف یک هندوانه می شدند تا عاقبت هندوانه منفجر گردد، تا به اکنون ۱۰.۸ میلیون بار دیده شده است. ضمناً ویدئوها سبب می شوند کاربران زمان بیشتری را در فیس بوک صرف کرده، آگهی های زیادتری را مشاهده کرده و در نهایت منجر به درآمدزایی مضاعف گردند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی