ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

پهلوانی پورشه در دنیای سرعت؛ پیام تبریک برای شکست غرور آفرین تویوتا در لمانز 2016

در دنیای ورزش و اتومبیلرانی، شاید هیچ‌ چیز برای یک تیم ناراحت کننده‌ تر از نقص فنی آن‌ هم در دور آخر یک رقابت 24 ساعته نباشد. به خصوص آنکه در نتیجه این نقص فنی ...

سروش پویان فر
نوشته شده توسط سروش پویان فر | ۲ تیر ۱۳۹۵ | ۱۶:۴۵

در دنیای ورزش و اتومبیلرانی، شاید هیچ‌ چیز برای یک تیم ناراحت کننده‌ تر از نقص فنی آن‌ هم در دور آخر یک رقابت 24 ساعته نباشد.

به خصوص آنکه در نتیجه این نقص فنی عنوان قهرمانی شما به رده آخر تبدیل شود!

این دقیقا اتفاقی بود که برای تیم تویوتا در رقابت‌ های لمانز (Lemans) امسال افتاد و یکی از خودروهای TS050 این تیم در حالی که تقریبا پس از 24 ساعت مسابقه مداوم با قدرت تمام برای پیروزی رقابت می کرد، به‌دلیل اشکال مکانیکی در سیستم توربو خود از دور رقابت خارج شد و قهرمانی این مسابقه به همین راحتی به پورشه (دارای بیشترین عناوین قهرمانی لمانز) رسید.

toyota-f-1
لحظه از کار افتادن خودرو پیشتاز تویوتا در آخرین دور مسابقه

اتفاقی که حتی دل پورشه را هم اندکی به درد آورد و تیم شرکت‌ کننده از سوی این کمپانی خودروسازی، در پیامی قدرت و استقامت رانندگان و سایر دست‌ اندر کار تویوتا را ستود.

پورشه در متن همدردی با این تیم که در صفحه اجتماعی خود منتشر کرد گفت:«24 ساعت مداوم با یکدیگر رقابت کردیم. شانه به شانه برای 24 ساعت؛ چیزی که باعث می شود که تا ابد احترامتان را حفظ کنیم».

پورشه همچنین در این پیام، تصویری از خودرو TS050 تویوتا که در کنار پیست آهسته به‌ سوی پیت-استاپ (گاراژ و محل توقف و سرویس تیم‌ ها) می‌رفت، را درکنار متن خود منتشر کرد.

lemans-24-hours-of-le-mans-2015-race-start-of-the-2015-24-hours-of-le-mans (1)

این پست که بیش از 4 هزار بار در فیسبوک به اشتراک گذاشته شده است و 28 هزار نفر آن را پسندیدند.

این پیام همچنین در توییتر نیز 34 هزار مرتبه ریتوییت شده است.

درحالی که پورشه در پایان این مسابقه به ابراز این احساسات خود با تیم تویوتا پرداخت، فریتز انزیگنر، مدیر تیم پروتوتایپ‌ های سری یک لمان (LMP1) پورشه نیز به صورت بیانیه‌ وار گفت که می‌خواهم احترام خود را به تیم تویوتا و عملکرد شورانگیزش و پشتکاری که برای این مسابقه اختصاص دادند ابراز کنم؛ واقعا نبرد حماسی و عالی با آن‌ ها داشتیم.

Chopard-Superfast-Chrono-Porsche-919-Black-Edition-11

این اتفاق باعث شد تا رقابت‌های 24 ساعته لمانز امسال رنگ و بوی متفاوتی به‌خود بگیرد و بیشتر از از قبل علاقه‌مندان مسابقات استقامت را به‌وجد آورد.

لازم به ذکر است که اکیو تویوتا، رئیس کمپانی تویوتا نیز این ابراز احترام پورشه را بی پاسخ نگذاشت و گفت می‌خواهم از همه رانندگان و تیم‌هایی که در پیست و کنارمان رقابت کردند قدردانی کنم؛ به خصوص تیم پورشه و آئودی.

البته رقابت در لمانز در اکثر موارد بسیار خشن تر از ابراز احساسات تیم ها به یکدیگر است.

2016-24-Heures-du-Mans-Adrenal-Media-GT7D3943_hd

برای مثال در پایان مسابقه امسال، تیم فراری که رده اول را به فورد واگذار کرده بود به شرایط فنی خودروهای فورد اعتراض کرد و این اعتراض مورد قبول داوران واقع شد و چند ثانیه جریمه ناشی از این مسئله می توانست فراری را به رده نخست برساند.

LEMANZ-1

اما تیم فورد نیز متقابلا دست به اعتراض زد و در نتیجه این اعتراض تیم فراری نیز ضمن جریمه زمانی به پرداخت 5000 یورو محکوم شد و در نهایت رده بندی کلاس GTE بدون تغییر باقی ماند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • بابک
    بابک | ۲ تیر ۱۳۹۵

    پهلوانی پورشه !!!! سلام ای پهروان ای قهرمان ای لوتی ای تختی المانی ??

مطالب پیشنهادی