ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تیمی از مهندسین سابق نوکیا مشغول توسعه سیستم عامل موبایل اختصاصی هوآوی هستند

بر اساس گزارشی که توسط وبسایت «The Information» منتشر شده هوآوی مشغول کار روی یک سیستم عامل موبایل اختصاصی است تا وابستگی اش به پلتفرم اندروید گوگل را کم کند. ناگفته نماند که برند چینی مورد ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۳ تیر ۱۳۹۵ | ۱۰:۳۰

بر اساس گزارشی که توسط وبسایت «The Information» منتشر شده هوآوی مشغول کار روی یک سیستم عامل موبایل اختصاصی است تا وابستگی اش به پلتفرم اندروید گوگل را کم کند. ناگفته نماند که برند چینی مورد بحث در حال حاضر و بر اساس تعداد اسمارت فون هایی که به فروش رسانده سومین تولید کننده ی موفق تلفن هوشمند در جهان است و بنا دارد به زودی خودش را به جایگاه اول این جدول رده بندی برساند.

اما هوآوی برای برتری یافتن بر اپل و سامسونگ نیازمند آن است تا در آمریکای شمالی و برخی از بازارهای مهم تر اروپایی محبوبیت بیشتری را به دست آورد. تا به امروز یکی از انتقادات اصلی در مورد شرکت یاد شده مرتبط بوده به رابط کاربری که آنها روی موبایل های خود و با نام EMUI مورد استفاده قرار می دهند؛ رابط کاربری که شباهت های متعددی با iOS اهالی کوپرتینو دارد.

در این راستا ذکر می گردد که چینی ها کاملاً گلایه هایی که از آنها شده را پذیرفته اند و به همین علت اقدام به استخدام یکی از طراحان برجسته ی اسبق اپل کرده اند تا شکل و شمایل EMUI را بهبود بخشیده و آن را به سلایق و علایق ساکنین کشورهای اروپایی و آمریکایی نزدیک نمایند.

بد نیست به این نکته هم بپردازیم که جدای از باز طراحی پوسته ی اندرویدی EMUI همانطور که در ابتدای مطلب نیز آمد، گزارش The Information حکایت از آن دارد که هوآوی مشغول کار روی یک سیستم عامل اختصاصی موبایل هم هست. ظاهراً‌ چینی ها نگران آن هستند که گوگل در سیاست هایش راجع به اندروید تغییراتی را به وجود آورد و به همین علت تصمیم گرفته اند آماده سازی پلتفرم اختصاصی شان را در دستور کار قرار دهند. همچنین گفته می شود توسعه ی سیستم عامل مورد اشاره به تیمی از مهندسین اسبق نوکیا سپرده شده و آنها هم اکنون مشغول کار روی این پروژه حساس و نسبتاً‌ عظیم هستند.

البته در زمان حال و فعلاً هوآوی کماکان به اندروید وابسته باقی خواهد ماند؛ پلتفرمی که به این شرکت چینی اجازه داده تا رشدی نجومی و دور از انتظار را در عرصه ی ساخت و عرضه ی تلفن های هوشمند تجربه نماید. The Information در انتهای گزارش خود آورده توسعه ی سیستم عامل اختصاصی هوآوی هنوز در ابتدای راه قرار داد و به نظر می آید تا به تکامل رسیدن آن مسیری طولانی در پیش باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • hhh
    hhh | ۳ تیر ۱۳۹۵

    اینجاس که رقابت به گذشته خودش بر میگرده.گجتها باید سیستم عاملهاشون متفاوت باشه

مطالب پیشنهادی