ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سونی میلیون ها دلار برای توقف اجرای لینوکس روی پلی استیشن 3 می پردازد

سونی در زمان عرضه پلی استیشن 3، پشتیبانی از OtherOS را هم به این کنسول افزود که امکان نصب لینوکس را روی کنسول گران قیمت سونی فراهم می کرد. چند سال بعد، این ویژگی با آپدیت ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۳ تیر ۱۳۹۵ | ۱۲:۳۰

سونی در زمان عرضه پلی استیشن 3، پشتیبانی از OtherOS را هم به این کنسول افزود که امکان نصب لینوکس را روی کنسول گران قیمت سونی فراهم می کرد. چند سال بعد، این ویژگی با آپدیت نرم افزاری گسترده ای به طور کل از پلی استیشن 3 حذف شد.

به هر حال، برخی از کاربران هیچگاه فراموش نکردند و با مراجعه به دادگاه و ثبت شکایت، خواستار حقوق از دست رفته خود شدند. حالا سونی موافقت کرده هر کس بتواند ثابت کند که پلی استیشن 3 با قابلیت اجرای OtherOS را دارد (فقط PS3 Fat، چون ورژن های اسلیم قادر به اجرای OtherOS نبودند) می تواند مبلغ 55 دلار از این کمپانی دریافت کند.

هنوز این قانون به تصویب رسمی نرسیده و باید در جلسه دادرسی که 19 ژولای در اوکلند برگزار می شود تصمیم نهایی صادر گردد. در حدود 10 میلیون نفر صاحب پلی استیشن 3 ورژن فت یا طراحی اولیه آن هستند و احتمالا درصد بسیار اندکی از آن ها میل به نصب لینوکس روی آن را داشته اند.

با این حال، اگر طرح به تصویب برسد، هنوز چندین هزار نفر از دارندگان این کنسول آماده هستند تا 55 دلار ناقابل و بی دردسر را دریافت کرده و هزینه خرید یک بازی برای کنسول های جدیدشان کنند. از سوی دیگر هم سونی متحمل ضرری چند میلیون دلاری خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی