ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت اپلیکیشن Windows Maps را برای پلتفرم ویندوز 10 بروزرسانی کرد

اکوسیستم موبایل مایکروسافت این روزها حال خوشی ندارد. فروش امتیاز HERE Maps نوکیا به خودروسازان آلمانی و قطع پشتیبانی این اپلیکیشن از پلتفرم ویندوز نیز نه تنها کمکی به این موضوع نکرد، بلکه مایکروسافت را در وضعیت ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۳ تیر ۱۳۹۵ | ۱۳:۴۵

اکوسیستم موبایل مایکروسافت این روزها حال خوشی ندارد. فروش امتیاز HERE Maps نوکیا به خودروسازان آلمانی و قطع پشتیبانی این اپلیکیشن از پلتفرم ویندوز نیز نه تنها کمکی به این موضوع نکرد، بلکه مایکروسافت را در وضعیت بدتر و آشفته تری قرار داد.

با وجود از دست دادن امتیاز استفاده از HERE Maps، مایکروسافت اما بیکار ننشسته و نهایت تلاش خود را به کار گرفته تا با ارتقاء و بروزرسانی اپلیکیشن بومی Windows Maps برای کاربران ویندوز 10، جای خالی اپلیکیشن نقشه نوکیا را در پلتفرم خود پر کند. در همین راستا غول نرم افزاری امروز بروزرسانی بزرگی برای اپلیکیشن ویندوز مپس ارائه کرده که آن را از همیشه مفیدتر و کاربردی تر می کند.

در نسخه جدید ویندوز مپس، راهنمای نقشه هنگام مسیر یابی بهبود یافته و حالا چه در حالت افقی و چه عمودی می توان آسان تر از همیشه محتوایش را با یک نگاه سریع مطالعه کرد. برای آنکه تعامل با اپلیکیشن از طریق یک دست بهتر صورت بگیرد هم دکمه مسیریابی در انتهای صفحه قرار داده شده. همچنین مسافرین وسائل حمل و نقل عمومی هم از این پس می توانند برای یادآوری پیاده شدن از اتوبوس و قطار از ویندوز مپس یک نوتیفیکیشن دریافت کنند.

microsoft-windows-maps-update-2016-06-22-02

جستجوهای به هم پیوسته نیز از دیگر قابلیت های جدید ویندوز مپس هستند، بدین معنا که می توانید رستورانی را در نقشه یافته و سپس بدون از دست دادن آن، نقطه دیگری را روی نقشه جستجو کنید. هر مکان در نقشه با یک لیبل ساده نشانه گذاری می شود و ضمنا هر نقطه ای را که برای مقصد برگزینید، کارتی برای انتخاب شیوه مسیریابی به سوی آن (پیاده روی، رانندگی و مسیرهای حمل و نقل عمومی) در اپلیکیشن ظاهر خواهد گردید.

درست مثل HERE Maps، ویندوز مپس نیز از نقشه های آفلاین پشتیبانی به عمل می آورد و ضمنا در زمان جابجایی هم کورتانا می تواند دانلود نقشه های مسیر را به شما یادآوری کند. مضاف بر این مایکروسافت برای کمک به کاربرانش برای مهاجرت از HERE به ویندوز مپس امکانی فراهم کرده تا بتوان 300 نقطه نشانه گذاری شده در نقشه های نوکیا را به ویندوز مپس منتقل نمود.

برای یادآوری، کلیه سرویس های HERE در تاریخ 30 ژوئن (معادل دهم تیر ماه) به طور کامل در پلتفرم ویندوز 10 متوقف خواهند شد و در حالی که اپلیکیشن های ویندوز 8 و ویندوز 8.1 HERE Maps به کارشان ادامه می دهند، دیگر هیچ بروزرسانی جدیدی دریافت نخواهند کرد. نسخه های iOS و اندروید اپلیکیشن های HERE نیز همچنان به قوت گذشته به کار خود ادامه خواهند داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۴ تیر ۱۳۹۵

    HERE یکی از بهترین اپلیکیشن های نقشه آفلاین بود و برای ایران نقشه های بروز و خیلی کاملی داره. حیف شد که دیگه روی ویندوز و ویندوز فون پشتیبانی نمیشه...

    • pourya_p
      pourya_p | ۴ تیر ۱۳۹۵

      درسته اما برای مسیر یابی ایران رو پشتیبانی نمیکرد . اما windows maps دیگه این محدودیت رو نداره در مقایسه خیلی بهتره

مطالب پیشنهادی