ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وال استریت ژورنال: شاکیان چینی اپل شرکتی فعال نیستند و اسمارت فونی در بازار ندارند

تقریبا یک هفته پیش بود که مطلع شدیم اپل به دلیل نقص پتنت یک شرکت چینی به نام Shenzhen Baili دچار دردسر شده. گویا پتنت مورد نظر در تلفن های همراه آیفون 6 و آیفون ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۳ تیر ۱۳۹۵ | ۰۹:۳۰

تقریبا یک هفته پیش بود که مطلع شدیم اپل به دلیل نقص پتنت یک شرکت چینی به نام Shenzhen Baili دچار دردسر شده. گویا پتنت مورد نظر در تلفن های همراه آیفون 6 و آیفون 6 پلاس مورد استفاده قرار گرفته و در نتیجه، کمپانی مورد بحث خواستار توقف فروش این دو تلفن همراه شد که البته موافقت مسئولان چینی را به همراه داشت.

در بیانیه ای که منجر به توقف فروش آیفون های اپل شده بود آمد که تلفن همراه آیفون 6 و آیفون 6 پلاس تفاوت های اندکی با تلفن 100C از Baili دارند که سبب می شود مشتریان معمولی متوجه آن نشوند.

اگر چه به طور قانونی درخواست Shenzhen Baili مورد توافق قرار گرفت، اما اپل تا رسمی شدن این قانون و طی پروسه چند ماهه، هنوز می تواند آیفون های خود را در خاک چین بفروشد. اما مسئله جای دیگری است. وال استریت ژورنال پس از انتشار این خبر با جستجویی بیشتر متوجه شد که کمپانی Baili و شرکت مادر آن یعنی Digione دیگر تقریبا وجود ندارند.

گویا این شرکت دیگر حتی Baili 100C را هم نمی سازد، مدلی که آیفون به تقلید از آن متهم شده است. در حقیقت Baili و Digione که حالا تقریبا به تجارت خود پایان داده اند، صرفا فقط در حال دفاع از پتنت های خود هستند و نه تلفن همراهی وجود دارد که در بازار کنار آیفون قرار بگیرد و نه کمپانی هایی مشغول فعالیت و ساخت 100C هستند. در آدرس های به ثبت رسیده، هیچ دفتر کاری وجود ندارد و عملا Baili هم وجود ندارد.

تمام آنچه که باقی مانده، پتنت های Baili است که احتمالا چینی ها آن را به عنوان راه حلی برای بازگشت به تجارت و کسب میلیون ها دلار از اپل می بینند. وکیل کمپانی Digione نیز گفته که آن ها آنقدر ادامه خواهند داد تا اپل را به دادگاه کشانده و حتی طراحی آیفون 6 اس و آیفون 6 اس پلاس را هم محکوم به تقلید از پتنت های Baili کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • hhh
    hhh | ۳ تیر ۱۳۹۵

    هیچ غلطی نمیتونن بکنن.با اینکه اپلی نیستم ولی این شرکت خیلی پررو تشریف داره.یکی نیست بگه اپل وقتی گوشی میزد تو‌داشتی چی میساختی؟؟لابد قاشقای چوبی چینی.

مطالب پیشنهادی