ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ابداع سیستم تماما خودکار هدایت پهپاد که نیاز به اپراتور انسانی را به صفر می رساند

وسایل نقلیه بدون سرنشین هوایی مدتی است که موارد مصرف زیادی پیدا کرده اند و در حوزه های مختلف از جمله کشاورزی و تولید انرژی، سودمندی و فواید خود را به اثبات رسانده اند. اما نکته ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳ تیر ۱۳۹۵ | ۰۸:۳۰

وسایل نقلیه بدون سرنشین هوایی مدتی است که موارد مصرف زیادی پیدا کرده اند و در حوزه های مختلف از جمله کشاورزی و تولید انرژی، سودمندی و فواید خود را به اثبات رسانده اند. اما نکته مهمی که در رابطه با این دستگاه ها وجود دارد این است که صرفا با کمک اپراتورهای انسانی کار می کنند.

حالا نوعی سیستم خودکار پهپاد ابداع گردیده که علاوه بر به پرواز درآوردن این پرنده ها قادر است خود را تعمیر و نگهداری کند و در نتیجه امید می رود که به زودی نیاز به اپراتورهای انسانی برای کار با درون ها از بین برود.

اخیرا شرکتی که در این زمینه فعالیت دارد نوعی سیستم گشت زنی خودکار برای درون طراحی کرده که می تواند تقریبا بدون هیچگونه دخالتی از سوی اپراتورهای انسانی فعالیت کند.

این سیستم از سه بخش تشکیل شده که عبارتند از: خود درون، پایگاه رباتیک موسوم به «Airbase» و نرم افزار فرماندهی. پهپاد این مجموعه از سری Optimus انتخاب شده و قادر است محموله ای به وزن یک کیلوگرم را برای مدت سی دقیقه حمل نماید.

وقتی پهپاد کار گشت زنی خود را به اتمام رساند روی پایگاه طراحی شده اش می نشیند و آنجاست که یک بازوی رباتیک به صورت خودکار باتری و محموله ی دِرون را از آن جدا می کند.

تمامی این فرایندها نیز با استفاده از نرم افزار یکپارچه سازی شده ای کنترل خواهند شد که به کاربران امکان می دهد مسیرهای پرواز را از قبل برنامه ریزی نمایند و همزمان ویدئوهای در لحظه را از آن مشاهده نموده و به فید دیتایش دسترسی پیدا کنند.

سیستم Airobotic احتمالا در صنایعی نظیر نفت و گاز و معدن به کار گرفته می شود و می تواند نقش نوعی پلتفرم نقشه نگاری هوایی را ایفا کند، هرچند که موارد مصرف دیگری هم برای آن در دیگر حوزه ها وجود دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی