ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تصمیم گوگل برای ارائه یک ابزار مدیریت فضای ذخیره سازی کارآمد برای سیستم عامل Chrome OS

با ورود طیف وسیعی از اپلیکیشن های اندرویدی به کروم بوک ها، مسئله مدیریت فضای ذخیره سازی این لپ تاپ ها بیش از پیش اهمیت می یابد. سیستم عامل Chrome OS از این بابت دارای نقصی ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۴ تیر ۱۳۹۵ | ۱۸:۳۰

با ورود طیف وسیعی از اپلیکیشن های اندرویدی به کروم بوک ها، مسئله مدیریت فضای ذخیره سازی این لپ تاپ ها بیش از پیش اهمیت می یابد. سیستم عامل Chrome OS از این بابت دارای نقصی آشکار است.

در حال حاضر از طریق بخش Files App تنها امکان مشاهده فضای ذخیره سازی کل و حجم باقی مانده وجود دارد و اطلاعاتی در خصوص نحوه اشغال حافظه داخلی در اختیار کاربر نیست.

François Beaufort از جمله کسانی است که معمولاً به اطلاعاتی موثق از درون گوگل دسترسی دارد. این فرد به تازگی تصویری منتشر کرده (تصویر زیر) که نشان می دهد گوگل در حال کار بر روی یک ابزار مدیریت حافظه جدید برای سیستم عامل Chrome OS است.

q-100

با استفاده از این ابزار شما قادر خواهید بود با جزئیات بیشتری از چگونگی اشغال شدن فضای ذخیره سازی کروم بوک خود مطلع شوید. اطلاعات جدید شامل حافظه کل، مقدار مصرف شده، حجم فایل های دانلودی و آفلاین و میزان حافظه خالی در دسترس می شود.

حال شما می توانید به راحتی بفهمید چقدر از حافظه توسط فایل های سیستم عامل و چقدر از آن به واسطه اپلیکیشن ها پر شده است.

فروشگاه نرم افزاری گوگل پلی فعلاً‌ در دسترس تعداد معدودی از کروم بوک ها از جمله Chromebook Flip ایسوس قرار گرفته است. با عرضه عمومی این قابلیت جدید برای تمام لپ تاپ های بهره مند از سیستم عامل Chrome OS، شاهد دانلود تعداد بسیاری اپلیکیشن از طرف کاربران خواهیم بود که اهمیت یک ابزار مدیریت حافظه داخلی را بیش از پیش آشکار می سازد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی