ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رسوایی فولکس واگن
خودرو

فولکس واگن با پرداخت ۱۰.۲ میلیارد دلار به ماجرای رسوایی تقلب زیست محیطی خود پایان می دهد

دیگر کسی نیست که از ماجرای تقلب زیست محیطی فولکس واگن چیزی نشنیده باشد. این رسوایی عواقب زیادی برای این خودروساز بزرگی آلمانی به دنبال داشت، تا جایی که مدیرعامل این شرکت مارتین وینترکورن (Martin ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۴ تیر ۱۳۹۵ | ۱۴:۰۰

دیگر کسی نیست که از ماجرای تقلب زیست محیطی فولکس واگن چیزی نشنیده باشد. این رسوایی عواقب زیادی برای این خودروساز بزرگی آلمانی به دنبال داشت، تا جایی که مدیرعامل این شرکت مارتین وینترکورن (Martin Winterkorn) و برخی دیگر از مدیران رده بالا مجبور به استعفا شدند. حالا خبرگزاری اسوشیتد پرس خبر می دهد که این کمپانی قصد دارد با پرداخت ۱۰.۲ میلیارد دلار به تمام دعاوی حقوقی مرتبط با این ماجرا پایان دهد.

سال قبل بود که آشکار شد شرکت فولکس واگن از سال ۲۰۰۸ تا کنون در حدود ۶۰۰ هزار دستگاه از خودروهای دیزلی خود، با استفاده از یک نرم افزار، میزان آلودگی های تولیدی را کمتر از مقدار واقعی نشان داده است. گفته می شود این رسوایی تا به امروز بیش از ۱۸ میلیارد دلار خرج روی دست سران این شرکت گذاشته است.

در ماه آوریل هم خبر رسید که شاید این خودروساز آلمانی ناچار شود حدود ۵۰۰ هزار دستگاه از خودروهای مذکور را از مشتریان خود بازخرید نماید. این علاوه بر پرداخت بیش از یک میلیارد دلاری است که شرکت مذکور می بایست در عوض عذرخواهی به مشتریان فریب خورده پرداخت کند.

هنوز مشخص نیست که این شرکت کی می تواند از زیر سایه سنگین این رسوایی زیست محیطی بیرون بیاید. به طور قطع آسیبی که به اعتبار برند باسابقه VW از این رسوایی وارد شده، بسیار بیشتر از اعداد و ارقامی است که در بالا به آنها اشاره شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • 7.62mm
    7.62mm | ۴ تیر ۱۳۹۵

    یه سری ۴۰۵ ها آتیش میگرفتن کسی عذرخواهی نکرد کسی استعفا نداد کسی جریمه پرداخت نمرد هیچ سهامی هم افت نکرد، خیلی عقبن آلمانا!

  • hiarealaekac
    hiarealaekac | ۴ تیر ۱۳۹۵

    ای بابا..............

مطالب پیشنهادی