ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیرعامل بلک بری: تجارت سخت افزار باید تا پایان امسال به سوددهی برسد

دیگر برکسی پوشیده نیست که با فتح بازار موبایل های پرچمدار و پریمیوم از سوی دو کمپانی اپل و سامسونگ، شرایط برای سایر تولیدکنندگان موبایل های هوشمند روز به روز سخت تر می شود و ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۴ تیر ۱۳۹۵ | ۰۸:۳۰

دیگر برکسی پوشیده نیست که با فتح بازار موبایل های پرچمدار و پریمیوم از سوی دو کمپانی اپل و سامسونگ، شرایط برای سایر تولیدکنندگان موبایل های هوشمند روز به روز سخت تر می شود و در این میان، شاید کمپانی بلک بری بیش از سایر همتایان خود در حال دست و پنجه نرم کردن با مشکلات مختلف و کاهش فروش دستگاه های خود باشد.

مدیر عامل بلک بری، «جان چن» (John Chen) اخیراً به پای صحبت با سرمایه گذاران نگران این کمپانی کانادایی نشسته و می گوید تجارت سخت افزار بلک بری باید به هر طریق ممکن تا پایان سال جاری میلادی به سوددهی برسد. به گفته وی: «تجارت دیوایس ها باید سودده باشد چون ما نمی خواهیم تجارتی را بگردانیم که به آخر خط خواهد رسید. ما باید تا آخر سال به این مهم دست پیدا کنیم.»

در حال حاضر بلک بری مشغول بررسی گزینه های پیش روی خود است و برخی معتقدند که عدم موفقیت در برگشت به بازار سبب خواهد شد تا مدیران بلک بری زیر فشار سرمایه گذاران و سهام داران، دستگاه های خود را با قیمتی پایین تر به فروش رسانند.

اما در همین حال، بلک بری کماکان موضعش را در قبال تجارت نرم افزار خود حفظ کرده و می گوید انتظار دارد سود ناشی از این بخش طی بازه زمانی فعلی تا سال 2019 به شکلی تصاعدی افزایش یابد. این کمپانی همچنین پیش بینی کرده تجارت نرم افزارش طی امسال تا 30 درصد رشد خواهد کرد که اگر به وقوع بپیوندد، آن را در تضاد کامل با تجارت سخت افزار بلک بری قرار می دهد.

در حالی که برخی از سهام داران، نسبت به برنامه های بلک بری برای بازگشت به بازار خوشبین نیستند اما برخی دیگر مانند آقای «کن توتا» (Ken Tota) چراغ سبز خود را به تیم مدیریت نشان داده اند. به گفته توتا که یکی از سرمایه گذاران بزرگترین کمپانی سهامدار بلک بری، یعنی Fairfax Financial Holdings Ltd.، به شمار می رود، کمپانی کانادایی اگر تمرکزش را روی پیشرفت معطوف کند، طی 5 سال آینده قادر به عوض کردن شرایط فعلی خود خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی