ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

یوتوب هم به جمع اپلیکیشن های دارای قابلیت استریم زنده ویدئو پیوست

یوتوب ساعاتی پیش با انتشار بیانیه ای رسمی اعلام کرد که به زودی قابلیت استریم زنده ویدئو را به اپلیکیشن موبایل خود اضافه می کند؛ قابلیتی که از طریق آن کاربران موبایل می توانند به ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۴ تیر ۱۳۹۵ | ۱۲:۳۰

یوتوب ساعاتی پیش با انتشار بیانیه ای رسمی اعلام کرد که به زودی قابلیت استریم زنده ویدئو را به اپلیکیشن موبایل خود اضافه می کند؛ قابلیتی که از طریق آن کاربران موبایل می توانند به آسانی لمس یک دکمه از گجت های هوشمند خود تصاویر زنده را به دیگر کاربران یوتوب از سراسر دنیا مخابره کنند.

رابط کاربری صفحه استریم ویدئوی یوتوب به میزان زیادی به اپ پریسکوپ شباهت دارد. درست مثل سرویس استریم ویدئوی توئیتر، در یوتوب نیز نظرات کاربران به صورت عمودی و از پایین به بالا در صفحه پدیدار می شوند. با وجود این شباهت اما یوتوب سرویس استریم ویدئوی خود را برتر از دیگر رقبا می خواند. به گفته آنان در سرویس استریم ویدئوی یوتوب هم فردی که استریم را آغاز کرده و هم تماشاگران قادر به جستجوی استریم های زنده و موارد از پیش ضبط شده خواهند بود.

معرفی این قابلیت جدید در یوتوب در حالی انجام می گیرد که اهمیت رقیب قدرتمندش پریسکوپ در جامعه با سرعت زیادی رو به افزایش است. مدتی پیش حزب دموکرات ایالات متحده آمریکا به کمک استریم زنده ویدئو با پریسکوپ توانستند تصاویری را بر علیه حزب جمهوری خواه به تصویر بکشند که دوربین های تلویزیونی از شکار آنها ناتوان بودند.

گفتنی است که به غیر از توئیتر، رقیب دیگر یوتوب یعنی فیسبوک هم اخیرا سرمایه گذاری ویژه ای برای ترویج سرویس استریم زنده ویدئوی خود میان جامعه میلیاردی کاربرانش انجام داده است.

یوتوب ضمن اعلام این موضوع که تا حد امکان بهترین تدابیر امنیتی را برای جلوگیری از سوء استفاده از این قابلیت در نظر می گیرد، ادعا کرده که استریم های زنده اش "سریع تر و قابل اطمینان تر از هر سرویس موجود دیگر" خواهند بود.

هنوز تاریخ دقیقی برای ارائه این قابلیت برای کاربران اپلیکیشن اعلام نشده، اما یوتوب همین حالا آن را در اختیار تعداد محدودی از کانال های پرطرفدار قرار داده که می توانید با اندکی جستجوی در اپلیکیشن استریم های زنده آنان را تماشا کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی