ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیرعامل شاتل: هنوز هیچ مصوبه ای مبنی بر کاهش قیمت اینترنت دریافت نکرده ایم

نزدیک به دو هفته است که خبر هایی در خصوص کاهش قیمت اینترنت کاربران نهایی شنیده می‌ شود. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در حاشیه ی مراسم افطار خود با فعالان حوزه ی ICT ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۵ تیر ۱۳۹۵ | ۱۲:۴۵

نزدیک به دو هفته است که خبر هایی در خصوص کاهش قیمت اینترنت کاربران نهایی شنیده می‌ شود. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در حاشیه ی مراسم افطار خود با فعالان حوزه ی ICT خبر از کاهش ۳۰ درصدی قیمت پهنای باند و در نتیجه کاهش ۱۵ درصدی قیمت سرویس اینترنت کاربران نهایی داده است. حالا با این خبر ها بسیاری از کاربران در انتظار کاهش هرچه سریع تر قیمت سرویس اینترنت خود هستند. این در حالی است که احمدرضا نخجوانی، مدیرعامل شرکت اینترنتی شاتل، اعلام می کند تا زمانی که مصوبه ی رگولاتوری در خصوص تغییر قیمت‌ ها به شرکت‌ های اینترنتی ابلاغ نشده باشد، آن‌ ها نمی‌ توانند در این زمینه دست به تغییراتی بزنند.

او با اشاره به این که تغییر قیمت اینترنت برای کاربران نیاز به سپری کردن مراحل مشخصی دارد می‌ گوید:« هر مصوبه‌ ای که از سوی رگولاتوری به ما ابلاغ شود، موظف هستیم آن را به سرعت اجرا کنیم. بنابراین در این زمینه نه تنها مصوبه‌ ای ابلاغ نشده که حتی ما به عنوان یک فعال در این بازار، از کلیات و اعداد و ارقام اشاره شده در این مصوبه نیز بی خبریم».

او در ادامه با اشاره به این که در حال حاضر شرکت‌ های اینترنتی ۷۰ درصد درآمد خود را به شرکت مخابرات و شرکت ارتباطات زیرساخت پرداخت می‌ کنند، می‌ افزاید: «نزدیک به دو سال و نیم پیش، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تصمیم به کاهش قیمت اینترنت برای کاربران نهایی گرفت و در این زمینه نیز مصوبه ی ۱۸۱ تصویب شد. در آن زمان بی درنگ بعد از ابلاغ این مصوبه، ما تخفیف‌ های مورد نظر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را برای کاربران نهایی لحاظ کردیم. با این حال با گذشت دو سال و نیم از ابلاغ این مصوبه و بر خلاف قول صریح دوستان، نتوانسته‌ ایم تخفیف در بخش پهنای باند و خدمات شبکه ی انتقال را از شرکت‌ های ارتباطات زیرساخت و مخابرات ایران دریافت کنیم».

نخجوانی با اعلام این که برای جلوگیری از تکرار این تجربه در خصوص مصوبه ی جدید باید همه ی بازیگران حوزه ی اینترنت از رگولاتوری گرفته تا شرکت ارتباطات زیرساخت و شرکت مخابرات ایران به بند های مصوبه ی جدید احترام بگذارند، تأکید می‌ کند رگولاتوری پیش از ابلاغ مصوبه در خصوص کاهش قیمت اینترنت، باید به صورت شفاف، ابهام‌ های مختلف در خصوص کاهش قیمت خدمات از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت و مخابرات را برطرف کند تا در نهایت کاربران نهایی نیز به شکل واقعی کاهش قیمت سرویس خود را دریافت کنند.

مدیرعامل شرکت شاتل در ادامه با انتقاد از برخی خبررسانی ها، تصریح می کند: «نمی توان به واسطه ی چند مصاحبه در خصوص کاهش قیمت اینترنت کاربران نهایی، شرکت های فعال در این زمینه را محکوم به کم کاری کرد». نخجوانی در پایان با اشاره به بازار اینترنت ایران تأکید می کند بازار اینترنت کشور آنقدر پر رقابت است که حتی اگر سازمان های بالاسری هم ما را ملزم به کاهش قیمت نکنند، ما در صورت دریافت کاهش قیمت، سرویس های مورد نظر خود را از سوی شرکت مخابرات ایران و شرکت ارتباطات زیرساخت، برای به دست گرفتن بازار اقدام به کاهش قیمت سرویس اینترنت خود به کاربران نهایی می کنیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • A_A_2
    A_A_2 | ۲ مرداد ۱۳۹۶

    مملکت ایدئولوژیک بی قانون که میگن همینه..، همه واسه هر کاری منتظر حکم حکومتی هستند از بالا ! حتی واسه ارزون کردن چند صد تومن ناقابل اینترنت نه به جهت رفاه مردم بلکه حتی به خاطر رقابت و بیشتر شدن مشتری های خودشون !! هرچند هیچ کدوم از این شرکت ها خصوصی نیستند و همگی به حکومت مرتبط هستند. فقط اسمن خصوصی هستن

  • Amin Ak
    Amin Ak | ۸ تیر ۱۳۹۵

    ولی برای افزایش بدون مصوبه دست به کار میشن !!!! ?

  • Rez~Rez."M:R"
    Rez~Rez."M:R" | ۵ تیر ۱۳۹۵

    سلام،،وقت همگی بخیر.
    من شاتل دارم عالی واقعا.
    اگه کاهش پیدا کنه چه بهتر.

    • rozbeh amoei
      rozbeh amoei | ۵ تیر ۱۳۹۵

      داداش قیمتش کاهش پیدا میکنه حجم و سرعتشم کاهش پیدا میکنه. پهنای باند و.. اونموقعه با این محکمی نمیگی عالیه واقعا ...

مطالب پیشنهادی