ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

احتمال تغییر طراحی کلیدهای ناوبری اندروید N توسط گوگل

طراحی کلید های ناوبری اندروید خالص گوگل، مدتی است که توسط این شرکت دست نخورده باقی مانده است. اما این اوضاع ممکن است امسال تغییر کند. مثلث، دایره و مربعی که ظرف چشم بر هم ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۵ تیر ۱۳۹۵ | ۱۶:۰۰

طراحی کلید های ناوبری اندروید خالص گوگل، مدتی است که توسط این شرکت دست نخورده باقی مانده است. اما این اوضاع ممکن است امسال تغییر کند. مثلث، دایره و مربعی که ظرف چشم بر هم زدنی می توانیم آنها را شناسایی کنیم جایی نخواهند رفت، اما اگر تعدادی از شایعات مطرح شده درست از آب در بیایند این طراحی دستخوش تغییر خواهد شد.

در نظر داشته باشید طبق گزارش ها، شایعات یاد شده از منبعی سرچشمه می گیرند که پیش از این قابل اعتماد بوده است. اینطور گفته می شود که طراحی کلید های ناوبری در نسخه ی نهایی اندروید N ممکن است به این شکل باشند که در تصویر زیر مشاهده می کنید:

gsmarena_001

به نقل از منبع ذکر شده، در صورتی که انگشت خود را برای فرا خواندن Google Now On Tap روی کلید هوم نگه دارید، این دکمه همانند تصویر تغییر شکل خواهد داد. ظاهراً رنگ های مختلفی که در تصویر مشاهده می کنید در جهت های مربوطه بسط می یابند تا اینکه نهایتاً همگی به صورت افقی از تصویر خارج می شوند. تصور کردن این موضوع چندان آسان نیست و متأسفانه فایل متحرکی وجود ندارد که دقیقاً نشان دهد چه اتفاقی می افتد. فقط این را در نظر داشته باشید که این اتفاقات در قالب تصاویر متحرک انیمیشن رخ خواهند داد.

تصویر بالا تنها نمونه ای بازسازی شده از اطلاعاتی است که از طریق شایعات منتشر شده اند و تصویری به بیرون درز کرده محسوب نمی شود. هنوز معلوم نیست که آیا تمام تلفن های هوشمند نکسوس این کلید های جدید را با آپدیت اندروید N خود دریافت خواهند کرد یا اینکه تغییرات مذکور منحصر به نکسوس های جدیدی می شود که در سال ۲۰۱۶ عرضه خواهند شد. در هر صورت با در نظر گرفتن علاقه ی تولید کنندگان دستگاه های اندرویدی به دستکاری تمام جنبه های این سیستم عامل، نمی توان انتظار داشت دقیقاً همین ترکیب را در دستگاه های دیگر نیز شاهد باشیم.

این احتمال وجود دارد که این طراحی هنوز نهایی نشده باشد و ممکن است دستخوش تغییرات دیگری هم بشود. این احتمال بسیار ضعیف نیز وجود دارد که موارد ذکر شده تنها آزمایشی باشند و در آینده از سوی گوگل پیگیری نشوند. اما آنچه که با احتمال بیشتری روبروست این است که در اندروید N شاهد طراحی تازه ای برای کلید هوم باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • abbasalim
    abbasalim | ۵ تیر ۱۳۹۵

    اینقدرهاهم خبر مهی نیست. :|

مطالب پیشنهادی