ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چرا اپل درگاه هدفون را از آیفون حذف می کند؟

آیفون هایی که در پاییز امسال از سوی اپل ارائه خواهند شد، از درگاه ۳.۵ میلیمتری هدفون بی بهره اند. اما سوال اصلی این است که چرا اپل باید دست به چنین کاری بزند؟ این ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۵ تیر ۱۳۹۵ | ۱۳:۰۰

آیفون هایی که در پاییز امسال از سوی اپل ارائه خواهند شد، از درگاه ۳.۵ میلیمتری هدفون بی بهره اند. اما سوال اصلی این است که چرا اپل باید دست به چنین کاری بزند؟ این درگاه اکنون در اغلب کامپیوترها و گجت های مختلف به کار گرفته شده و یک ارتباط کامل میان هدفون ها و بیشتر ابزارها را به وجود آورده است.

در این بین احتمالات بسیاری در نظر گرفته شده اند. برخی باور دارند که اپل می خواهد فروش هدفون های Beats را بالاتر ببرد در حالی که عده ای هم می گویند که کیفیت صدای خروجی از پورت لایتنینگ، به مراتب بالاتر از درگاهی است که چند دهه از عمرش سپری می شود. برخی هم خیلی ساده اعتقاد دارند که هیچ یک از این موارد، مورد نظر اپل نیست و این شرکت همواره علاقه ای وسواس-گونه به باریک تر کردن موبایل محبوبش دارد.

اما احتمالاً اپل به علت دیگری دست به حذف درگاه هدفون می زند. این شرکت تصمیم دارد در سال ۲۰۱۷ موبایل خود را از نظر طراحی دگرگون کند و پورت هدفون در آن نوع از طراحی، هیچ جایگاهی ندارد.

به نقل از منابع مختلف، «جاناتان آیو» می خواهد آیفون ۲۰۱۷ را به شکلی عرضه نماید که کاربر احساس کند قطعه ای شیشه را در دست گرفته. این در حالیست که در این نوع طراحی، کلید فیزیکی هوم حذف می شود و سنسور اثر انگشت، به زیر نمایشگر نقل مکان خواهد کرد.

a-phone-with-an-edge-to-edge-wrap-around-display-w800

نتیجه کار می تواند چیزی شبیه به پتنتی که در سال گذشته ثبت شده (تصویر فوق) یا این رندر مفهومی (تصویر پایین) باشد.

iphone screenshot-w800

در هر صورت اگر اپل بخواهد بخش پایینی آیفون را مانند پتنتی که به ثبت رسانده، حذف کند، باید تجدید نظری اساسی در قطعات به کار رفته در این تلفن هوشمند داشته باشد. یکی از همین قطعات، مشخصاً درگاه ۳.۵ میلیمتری هدفون است. البته باید در نظر داشت که درگاه لایتنینگ چندان از پورت هدفون باریک تر نیست، اما دست کم فضای بسیاری کمتری را در داخل دستگاه به خود اختصاص می دهد.

headphone vs lightning-w800

اپل احتمالاً تصمیم دارد در سال ۲۰۱۷، طراحی آیفون را در سالگرد ده سالگی این موبایل، به شکل کامل دست خوش تغییر نموده و آن را مطابق با سلیقه جاناتان آیو به دست کاربران برساند. اما نیاز است تا از امسال کاربران را با مشکلات رفتن به سوی این نوع از طراحی آشنا کرده و طرفداران خود را برای آن آماده کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • مهمان
    مهمان | ۵ تیر ۱۳۹۵

    الان ما باید چه کار کنیم.یا حذف میشه یا نمیشه دیگه.روزی دو بار صبح و شب.تفسیر و بررسی.

مطالب پیشنهادی