ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

قیمت نهایی پلی استیشن نئو چه قدر خواهد بود؟ سونی هم هنوز مطمئن نیست

همان طور که می دانید برای اولین بار دو کمپانی مایکروسافت و سونی قصد دارند مدلی قوی تر از کنسول های نسل هشتمی خود را به بازار عرضه کنند. با وجود این که ردموندی ها ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۶ تیر ۱۳۹۵ | ۲۰:۰۰

همان طور که می دانید برای اولین بار دو کمپانی مایکروسافت و سونی قصد دارند مدلی قوی تر از کنسول های نسل هشتمی خود را به بازار عرضه کنند. با وجود این که ردموندی ها در کنفرانس E3 از اسکورپیو پرده برداشته و تاریخ عرضه آن را به تعطیلات سال آینده موکول کردند، اما ژاپنی ها تصمیم گرفتند تا سکوت کرده و در زمانی مناسب اطلاعات جدیدتری از پلی استیشن نئو را به اشتراک بگذارند.

البته این سکوت به معنای درز هیچ گونه جزییاتی از ورژن قوی تر پلی استیشن 4 نبود، چون بودند اینسایدرهایی که با دسترسی به منابع گوناگون، گزارشات جدیدی پیرامون این مدل منتشر کردند. اکنون اطلاعات بسیار جالبی از پلی استیشن نئو به دست رسیده که نشان می دهد سونی فعلا دو ورژن گوناگون از این کنسول را مورد آزمایش قرار داده و هنوز تصمیم نگرفته کدام یک را به بازار عرضه کند.

scorpio
این تصویری است که چند ماه پیش به دست رسید و نشان می داد پلی استیشن نئو 4.2 ترافلاپس قدرت دارد. اگر ورژن قوی تر پلی استیشن 4 همین 4.2 ترافلاپس را داشته باشد، اختلاف قدرتش با اسکورپیو خیلی زیاد می شود. ولی اگر سونی کنسول 5.5 ترافلاپسی را جایگزین کند، تفاوت اسکورپیو و پلی استیشن نئو به حداقل می رسد. در هر صورت پلی استیشن نئو از اسکورپیو ضعیف تر خواهد بود.

یکی از این مدل ها دارای 4.2 ترافلاپس و پردازنده هشت هسته ای Jaguar خواهد بود که قیمتش هم 399 دلار است. مدل دیگر که هنوز مشخص نیست از چه پردازنده ای استفاده می کند، 5.5 ترافلاپس داشته و 499 دلار قیمت گذاری شده است. نکته جالب اینجاست بر اساس گفته منابع، هنوز خود سونی هم از این که کدام یک را به بازار بفرستد، اطمینان ندارد. شاید همین دلیل بتواند عدم حضور پلی استیشن نئو در کنفرانس ژاپنی ها را توجیه کند.

همچنین این منبع داخلی ادامه داده و گفته چون سونی نمی خواهد قیمت کنسولش به 599 دلار برسد، امکان دارد عرضه کنسول به سه ماهه ابتدایی سال آینده موکول شود تا آن ها بتوانند مدل قوی تر را با قیمتی معقول به بازار برسانند. البته شاید تا آن زمان هم تغییری زیادی در هزینه ساخت کنسول ها دیده نشده و پلی استیشن نئو 4.2 ترافلاپسی جایگزین گردد.

mario
اگر سونی عرضه پلی استیشن نئو را به اوایل سال آینده موکول کند، انتشار این کنسول با NX همزمان خواهد شد.

اگر به خاطر داشته باشید، چند روز پیش Tidux، یکی از اینسایدرهای معروف صنعت گیمینگ، گفته بود پلی استیشن نئو 399 دلار قیمت گذاری می شود. بنابراین می توانیم اطمینان داشته باشیم که ورژن قوی تر پلی استیشن 4 قیمتی بین 399 تا 499 دلار دارد. طبیعتا چون اسکورپیو قدرتمندتر از پلی استیشن نئو خواهد بود، حتی با وجود این که شایعات نشان می دهند یک سال فاصله میان عرضه آن ها هست، بنابراین قیمت کنسول جدید مایکروسافت بیشتر است.

 وب سایت Digital Foundry پیشبینی کرده که تفاوت قیمت دو کنسول 100 دلار خواهد بود. چند روز پیش هم اخباری به دست رسید که نشان می داد پلی استیشن نئو تا پایان سال جاری عرضه می شود. بد نیست در پایان این نکته را اضافه کنیم شایعاتی هم به گوش می رسد که سونی هر دو مدل پلی استیشن نئو را به بازار عرضه می کند. اما چون این اتفاق خیلی بعید است، از دامن زدن آن در خبر پرهیز کردیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی