ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

بلک بری از زیان ۶۷۰ میلیون دلاری در سه ماهه نخست ۲۰۱۶ خبر داد

بلک بری گزارش می دهد که در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۶ زیان خالص ۶۷۰ میلیون دلاری را به ثبت رسانده است. البته فعالیت این شرکت به گونه ای نبوده که بتواند چنین زیانی داشته ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۶ تیر ۱۳۹۵ | ۱۱:۳۰

بلک بری گزارش می دهد که در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۶ زیان خالص ۶۷۰ میلیون دلاری را به ثبت رسانده است. البته فعالیت این شرکت به گونه ای نبوده که بتواند چنین زیانی داشته باشد و این رقم، جمع موارد مختلفی است که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

این طور که پیداست، از مبلغ ۶۷۰ میلیون دلاری، ۵۰۱ میلیون دلار مربوط به نادیده گرفتن ارزش بخش موبایل این شرکت بوده. در واقع، بلک بری ارزش کل تجارت موبایلی خود را در تراز منفی اش جای داده و به همین شکل آن را از میان دارایی های نامشهودش حذف کرده و به تراز منفی خود منتقل نموده، به همین علت میزان زیان شرکت یاد شده در این دوره سه ماهه تا این حد بالا رفته است.

شرکت یاد شده در اکتبر سال گذشته از اولین تلفن هوشمند اندرویدی خود پرده برداشت و حالا خبر می دهد که موفق به فروش تنها ۵۰۰ هزار دستگاه موبایل Priv در این سه ماه شده است. شرکت کانادایی خبر می دهد که موبایل مذکور با میانگین قیمت ۲۹۰ دلار فروخته می شود. بلک بری در دوره سه ماهه قبلی (سه ماهه چهارم ۲۰۱۵) موفق به فروش ۶۰۰ هزار دستگاه Priv  شده بود.

ارزش سهام بلک بری پس از اعلام این اخبار ۴.۶ درصد افزایش یافت چرا که درآمد کلی این شرکت در قیاس به سه ماهه نخست از سال ۲۰۱۵، تا ۲۱ درصد افزایش را نشان می داد و به ۴۲۴ میلیون دلار رسیده بود.

در بخش نرم افزاری نیز بلک بری در مقایسه به مقطع زمانی مشابه با سال پیش ۲۱ درصد افزایش درآمد را ثبت کرده و انتظار می رود این روند افزایشی تا سال ۲۰۱۷ ادامه داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی