ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

همکاری زیمنس و اسکانیا برای ساخت اولین مسیر حمل و نقل برقی کامیون ها

مصرف سوخت های فسیلی توسط خودروها برای سیاره ی ما مضر محسوب می شود و حمل و نقل کالا، یکی از فعالیت های آلاینده تری است که امروزه با استفاده از همین سوخت ها انجام می ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۷ تیر ۱۳۹۵ | ۰۱:۰۰

مصرف سوخت های فسیلی توسط خودروها برای سیاره ی ما مضر محسوب می شود و حمل و نقل کالا، یکی از فعالیت های آلاینده تری است که امروزه با استفاده از همین سوخت ها انجام می شود. به همین دلیل است که شرکت های زیمنس و اسکانیا برای به آزمایش گذاشتن پدیده ای که آن را اولین «اتوبان برقی جهان» می خوانند در کنار یکدیگر قرار گرفته اند.

این مسیر ۱.۹ کیلومتری در کشور سوئد، درست مثل مسیر قطار های برقی، یک سری سیم دارد که از بالای آن عبور داده شده اند تا کامیون های مجهز به تجهیزات اتصالی مناسب، بتوانند از آن استفاده کنند. به این ترتیب وسیله ی نقلیه ی مذکور می تواند موتور سوختی خود را غیر فعال کرده و در این مسیر از انرژی برق ارزان قیمت و غیر آلاینده استفاده کند. کامیون ها می توانند در پایان مسیر برق کشی شده، دوباره به سراغ موتور سوخت فسیلی خود بروند.

یکی از مقامات اسکانیا به نام Claes Erixon گفته است این پروژه، «یک قدم مهم در جهت حرکت به سوی حمل و نقل بدون استفاده از سوخت های فسیلی است». کلینتک کانادا نیز از قول یکی از مسئولین زیمنس که نامش ذکر نشده گفته است این حرکت می تواند مصرف انرژی را تا نصف کاهش دهد. آنگونه که به نظر می رسد توسعه ی این مسیر آزمایشی، نتیجه ی یک پروژه ی ۲ ساله است که برای ارزیابی اثربخشی آن برای به کار گیری در سایر مناطق این کشور، نیاز به کار بیشتری وجود دارد.

به بیان دیگر، این شبکه ی حمل و نقل جایگزین که از لحاظ مصرف انرژی و سرعت شرایط بهتری دارد، ممکن است در صورت مثبت بودن ارزیابی ها، به دیگر کشور های جهان نیز برسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی