ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بعد از مارک زاکربرگ، نوبت به اکانت مدیرعامل گوگل رسید تا مورد حمله هکرها قرار گیرد

شب گذشته، اکانت ساندار پیچای، مدیر عامل گوگل در وب سایت Quora مورد حمله قرار گرفت و وی به آخرین شخصیت حوزه تکنولوژی تبدیل شد که تا به امروز اکانتش توسط گروه OurMine از دسترس ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۷ تیر ۱۳۹۵ | ۱۹:۴۵

شب گذشته، اکانت ساندار پیچای، مدیر عامل گوگل در وب سایت Quora مورد حمله قرار گرفت و وی به آخرین شخصیت حوزه تکنولوژی تبدیل شد که تا به امروز اکانتش توسط گروه OurMine از دسترس خارج شده است. رخنه به اکانت ساندار پیچای در حالی انجام شده که کمتر از یک ماه پیش، اکانت افرادی دیگر مانند مارک زاکربرگ و دنیل اک، مدیرعامل اسپاتیفای نیز مورد حمله همین تیم قرار گرفته بودند.

دسترسی هکرها به اکانت پیچای در Quora زمانی مشخص گشت که توییتی از اکانت رسمی وی ارسال شد و حاوی لینکی به پست های پیچای در Quora بود. با این حال برخلاف قضیه مربوط به دنیل اک، هکرها به توییتر پیچای دسترسی نیافته بودند و در عوض از قابلیت توییت خودکار Quora برای ارسال این خبر به نیم میلیون طرفداران پیچای استفاده نمودند.

sundar-pichai-hack1.0

گروه مرموز OurMine ظاهراً از روش های متفاوتی نسبت به دیگر هکرها بهره می برد و به جای حذف کامل شخص مورد نظر از شبکه های اجتماعی، به وی می گوید که در حال «بررسی امنیتی» بوده و برای ارتقای امنیت لازم است با آن ارتباط برقرار گردد. این گروه سرویس هایی به مردم عادی هم ارائه می کند و این افراد با پرداخت مبالغی تا 5000 دلار می توانند از امنیت اکانت های شبکه اجتماعی خود و مخافظت از آنها در برابر آسیب پذیری ها اطمینان حاصل کنند.

چندی پیش افرادی که مدعی بودند در OurMine فعالیت می کنند به وب سایت Mic گفتند که در ابتدا قصد داشتند اطلاعات شخصی افراد را جمع آوری کنند اما بعد تصمیم گرفتند تا سرویس های خود را روی فیسبوک، توییتر و دیگر شبکه های اجتماعی در اختیار افراد شهیر صنعت تکنولوژی قرار دهند. OurMine می گوید که تا به امروز درآمدی 16500 دلاری از ارائه «سرویس» های خود داشته است.

مشخص نیست که پیچای برای دسترسی مجدد به اکانت خود مبلغی را به OurMine پرداخت کرده یا خیر اما چند ساعت بعد از این اتفاق، پست های سایت Quora و توییت های خودکار حذف شدند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • amir.h
    amir.h | ۸ تیر ۱۳۹۵

    فک کنم نفر بعدشون منم:|

  • جاسم
    جاسم | ۷ تیر ۱۳۹۵

    عخی به هرکی بخوان می حملن

مطالب پیشنهادی