ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

شکایت از الگوریتم پیش بینی جرم و جنایت در آمریکا
تکنولوژی

شکایت فردی از الگوریتم پیش بینی جرم و جنایت در آمریکا

در گذشته برایتان از «الگوریتم پیش بینی جرم جنایت» و «امتیاز خطر» مجرمان در سیستم قضایی آمریکا و نتایج تبعیض آمیز آن در خصوص سیاه پوستان گفتیم. این الگوریتم و شیوه عملکرد آن پیش از این ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۷ تیر ۱۳۹۵ | ۱۵:۴۵

در گذشته برایتان از «الگوریتم پیش بینی جرم جنایت» و «امتیاز خطر» مجرمان در سیستم قضایی آمریکا و نتایج تبعیض آمیز آن در خصوص سیاه پوستان گفتیم. این الگوریتم و شیوه عملکرد آن پیش از این نیز مورد مناقشات و اعتراضات زیادی قرار گرفته است. حالا برای اولین بار شکایتی رسمی از این الگوریتم تقدیم دادگاه عالی در ایالت ویسکانسین شده است.

فرد شکایت کننده، اریک لومیس (Eric Loomis)، معتقد است که سیستم قضایی کشور آمریکا بیش از حد روی این الگوریتم برای پیش بینی احتمال ارتکاب مجدد جرمی توسط او که منجر به حکم حبس ۶ ساله اش شده، تکیه کرده است. موکلین این شخص معتقدند که این الگوریتم نقص های بسیاری دارد. علاوه بر این، برخی از المان های موثر در آن، به صورت محرمانه تنظیم شده است و تعدادی از نتیجه گیری ها بیش از حد مطلوب کلی و عمومی هستند.

آنها به عنوان مثال، فاکتور تعیین کننده ای چون سن و جنسیت را مورد نقد قرار داده اند. اینکه چطور چنین ویژگی هایی می تواند در میزان احتمال ارتکاب مجدد یک جرم توسط فرد تاثیر داشته باشد؟

الگوریتم های جرم شناسی موثر در احکام دادگاه ها بیش از ۱۰ سال است که در سیستم قضایی ایالات متحده مورد استفاده قرار می گیرند و دامنه اثر آنها در برخی ایالات چون پنسیلوانیا روز به روز در حال گسترش است. حال ممکن است نتیجه شکایت لومیس مقامات ایالتی را به تجدید نظر در استفاده از این راهکار وادار سازد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • پوریا
    پوریا | ۷ تیر ۱۳۹۵

    شبیه سریال person of interest شده!پیشبینی جرم!

  • Resistance
    Resistance | ۷ تیر ۱۳۹۵

    عمرا به شکایتش رسیدگی کنن،یا تو نطفه خفش میکنن یا پشت گوش میندازنش،
    هه البته یادم رفت بگم که آمریکا جزیره آزادیه!

    • m.gh
      m.gh | ۹ تیر ۱۳۹۵

      دوباره توهم امریکا فلانه و تو نطفه خفه می کنه و این چیزا.اونجا از این خبرا نیست.قانون فقط

مطالب پیشنهادی