ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دبیر شورای عالی فضای مجازی و الزام فعالان رسانه ای شبکه های اجتماعی به اخذ مجوز

ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی با اشاره به تلاشی که برای ضابطه مند کردن فضای مجازی صورت می گیرد اظهار کرده است: «بر همین اساس کسانی که در این شبکه‌ ها فعالیت رسانه‌ ای دارند ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۸ تیر ۱۳۹۵ | ۱۰:۱۵

ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی با اشاره به تلاشی که برای ضابطه مند کردن فضای مجازی صورت می گیرد اظهار کرده است: «بر همین اساس کسانی که در این شبکه‌ ها فعالیت رسانه‌ ای دارند باید به زودی خود را برای دریافت مجوز از این شورا آماده کنند».

رعایت الزامات دینی، اخلاقی و قانونی از جمله مواردی است که از نظر ایشان برای فعالیت رسانه ای در شبکه‌ های اجتماعی ضروری محسوب می شود. فیروزآبادی خاطرنشان کرده است: «رسانه‌ های داخلی چه در بخش مکتوب و چه در بخش صوتی و تصویری، تاکنون پایبندی خود را به این الزامات نشان داده‌ اند».

دبیر شورای عالی فضای مجازی در ادامه یادآور شده است: «اکثر شبکه‌ های اجتماعی مجازی در خارج از مرز های کشورمان قرار دارند که همین عاملی است تا چندان پایبند به الزامات داخلی نباشند».

ایشان با اشاره به تصویب طرحی در این شورا که در آن مقرر شده همه ی شبکه‌‌ های پیام‌‌ رسان فعال در کشور، ظرف یک سال، به ذخیره‌‌ سازی داده‌‌ های خود در داخل کشور ملزم می شوند اشاره و ابراز امیدواری کرده است: «پس از این الزام همه ی کسانی که قصد دارند در شبکه‌ های اجتماعی برای ایران فعالیت داشته باشند با انتقال سرور های خود، پایبندی به قوانین کشورمان را نشان دهند تا امنیت این شبکه‌ ها برای کاربران داخلی ارتقا یابد».

وی در ادامه با اشاره به تلاش هایی که برای راه‌ اندازی شبکه های اجتماعی داخلی صورت گرفته و می گیرد گفته است: «اکنون در حال مذاکره با بخش خصوصی هستیم تا اقدام به راه‌ اندازی کنسرسیومی برای شبکه ی اجتماعی کند. مذاکره با اپراتور های داخلی هم با هدف تشویق آنها برای ایجاد شبکه ی اجتماعی داخلی ادامه دارد». او ابراز امیدواری کرده است که این مذاکره‌ ها به نتیجه برسد و به زودی سه شرکت داخلی فعال با توانایی جذب بیش از ۱۰ میلیون مشترک راه‌ اندازی شود.

فیروزآبادی از تلاش برای افزایش جذابیت این بخش برای شرکت‌ های داخلی خبر داده و افزوده است: «به دنبال آن هستیم تا با اقدام‌ های مناسب، طرح‌ های این بخش دارای فایده ی اقتصادی برای فعالان باشد. مصمم به حمایت از ایجاد سه شبکه ی پیام‌‌ رسان داخلی هستیم تا به کاربران ایرانی خدمات ارائه دهند. قیمت ظرفیت برای تولید محتوای داخلی به شدت کاهش داده شده و تقریباً رایگان شده است تا تولیدکنندگان محتوا بیشتر به این سمت جذب شوند».

پیش از این محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز یکی از سیاست‌ های خود را حمایت جدی از ایجاد شبکه‌ های پیام‌‌ رسان داخلی عنوان کرده و گفته بود: «ایجاد شبکه‌ های اجتماعی داخلی مورد حمایت جدی خواهد بود». رئیس جمهوری نیز در دیدار نوروزی خود با مجموعه ی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در فروردین ماه سال جاری، بر ایجاد شبکه‌ های اجتماعی داخلی تأکید کرده و گفته بود: «این گونه نباشد که مردم به شبکه‌ های پیام‌‌ رسان خارجی بیش از داخلی‌ ها اطمینان کنند».

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • m.gh
    m.gh | ۹ تیر ۱۳۹۵

    اقا ممنون.ما از اینکه سرور این برنامه ها خارج از کشوره راضی هستیم.بهشون اعتماد بیشتری داریم تا اینکه سرورهاشون بیارن داخل ایران.واقعا ممنون که به فکر امنیت ما هستین ولی ما راحتیم

  • حسین
    حسین | ۸ تیر ۱۳۹۵

    با سو مدیریتی که ما داریم و زیرساخت های شبکه نامناسب . جدای ضعف در طراحی نرم افزار کاه همشو باید اسلامی طراحی کنن تا آقایون پسند کنن و نه مردم . تا حالا ثابت شده زیر ساخت های نامناسبی برای همچین شبکه هاییی در کشور هست . از باگ های نرم افزاری بگیر تا کارکرد کند و ناقص و ... و عدم جذابیت و کارایی نمونه خارجی باعث شده تا هر کی نصب میکنه سریع پاکشون کنه

  • rozbeh amoei
    rozbeh amoei | ۸ تیر ۱۳۹۵

    منبع درآمدی جدید برای مسئولین .... :D

مطالب پیشنهادی