ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ساخت نسخه واقعی کوچک شده از راکت چند بار مصرف فالکون 9 [تماشا کنید]

شاید فرود شتاب دهنده راکت فالکون 9 روی یک سکوی شناور کار بسیار دشواری برای شرکت اسپیس اکس باشد، اما قطعا به زمین نشاندن نسخه کوچک شده ای از آن که قابلیت کنترل از راه دور ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۸ تیر ۱۳۹۵ | ۱۳:۰۰

شاید فرود شتاب دهنده راکت فالکون 9 روی یک سکوی شناور کار بسیار دشواری برای شرکت اسپیس اکس باشد، اما قطعا به زمین نشاندن نسخه کوچک شده ای از آن که قابلیت کنترل از راه دور هم دارد، روی یک تکه شناور در استخر کار چندان دشواری نخواهد بود.

یکی از کاربران یوتوب با نام ajw61185 هم که چنین تصوری داشته تصمیم گرفته این ایده را به مرحله اجرا درآورد و تصاویر مربوط به دستاوردش را روی این شبکه به اشتراک بگذارد. در ویدئوی جدید، نسخه کوچک شده ای از راکت مشهور اسپیس اکس را می بینید که روی سکوی شبیه سازی شده از کشتی خودران مورد استفاده توسط این شرکت فرود می آید.

فردی که این ویدئو را روی یوتوب قرار داده اینطور نوشته که فالکون شبیه سازی شده با استفاده از قطعات سفارشی سازی شده راکت و ماکت های مشابه به نمونه واقعی تهیه شده و نیروی رانشی آن نیز از طریق یک پهپاد اسباب بازی Blade Inductrix 200 تامین می گردد که تغییر کاربری داده شده.

فرد سازنده این راکت همچنین جزئیات و بخش های ریز دیگری را هم به مدل کوچک شده از فالکون 9 اضافه کرده تا هرچه بیشتر آن را شبیه به نمونه واقعی اش بسازد؛ برای نمونه نوعی «شعله» قابل تفکیک را به بدنه آن متصل کرده که فرودش را به بهترین شکل شبیه سازی می کند و علاوه بر این تعدادی پایه فرود هم برایش در نظر گرفته که در میانه پرواز باز می شوند.

ajw61185 اظهار داشته که مدل ساخته شده کاملا جنبه سرگرمی دارد و قرار نیست که نمونه تجاری از آن تهیه گردد.

چنانچه از اپلیکیشن دیجیاتو استفاده می کنید و قادر به مشاهده ویدئو نیستید، روی این لینک کلیک نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • SM
    SM | ۸ تیر ۱۳۹۵

    خیلی بیخود بود، اخه این کجاش نسخه کوچک شده بود وقتی راکتی در کار نیست و با ارمیچر کارمیکنه!

  • آرین
    آرین | ۸ تیر ۱۳۹۵

    لینکش پس کو

مطالب پیشنهادی