ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت و پرداخت جریمه ۱۰ هزار دلاری به یک کاربر، برای آپدیت اجباری به ویندوز ۱۰

شخصی در کالیفرنیای ایالات متحده از مایکروسافت برای نصب خودکار ویندوز ۱۰ بر روی کامپیوترش که مجهز به ویندوز ۷ بوده شکایت کرده و دادگاه نیز شرکت سازنده ویندوز را محکوم به پرداخت جریمه ای ۱۰ ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۸ تیر ۱۳۹۵ | ۱۲:۳۰

شخصی در کالیفرنیای ایالات متحده از مایکروسافت برای نصب خودکار ویندوز ۱۰ بر روی کامپیوترش که مجهز به ویندوز ۷ بوده شکایت کرده و دادگاه نیز شرکت سازنده ویندوز را محکوم به پرداخت جریمه ای ۱۰ هزار دلاری به وی نموده است.

این شخص در یک آژانس مسافرتی کار می کند و کامپیوتر محل کارش به شکل خودکار آپدیت ویندوز ۱۰ را آغاز می کند اما این بروز رسانی به شکل صحیح انجام نمی شود و رایانه شخص مورد اشاره در ادامه با مشکلاتی همراه می گردد. این خانم که «تری گلدشتاین» نام دارد، می گوید: «تا کنون اسم ویندوز ۱۰ را هم نشنیده بودم. هیچ کس از من سوال نکرد که اصلاً می خواهم آپدیت کنم یا خیر.»

وی با بخش پشتیبانی مایکروسافت نیز تماس می گیرد اما مشکلش حل نمی شود و به همین دلیل، تصمیم می گیرد از شرکت یاد شده برای زیانی که به او وارد شده شکایت کند. گفته می شود که مایکروسافت پس از این ماجرا، رویکرد خود در خصوص نحوه بروز رسانی ویندوز ۱۰ را تغییر داده تا در آینده باز هم با چنین شکایاتی مواجه نگردد.

در ماه فوریه سال جاری میلادی، پیشنهاد بروز رسانی به ویندوز ۱۰ برای کاربران رنگ و بوی تازه ای به خود گرفت. مایکروسافت در رایانه های مجهز به سیستم عامل ویندوز ۷ یا نسخه های بالاتر، فایل های مورد نیاز برای آپدیت به ویندوز ۱۰ را از طریق «Windows Update» و بدون کسب اجازه از کاربر دریافت می کرد.

در ماه مارس، برخی کاربران اظهار کردند که ویندوز ۱۰ بدون اجازه آنها شروع به نصب شدن روی کامپیوترهایشان کرده است. این مسئله حتی در پخش زنده یک برنامه تلویزیونی مرتبط با هواشناسی ظاهر شد و موجب تمسخر این اقدام مایکروسافت گشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • Mehdico
    Mehdico | ۸ تیر ۱۳۹۵

    اگه شرکت های بزرگی مثل مایکروسافت رو در قالب یه شخص سیاسمتدار تصور کنیم، بزرگترین دیکتاتور دنیا رو خواهیم داشت!

  • Hadi.TJ
    Hadi.TJ | ۸ تیر ۱۳۹۵

    مايكروسافت با هر طرفندي كه شده ميخواد تعداد نصب ويندوز١٠ رو بالا ببره كه بتونه بياد امار بده فلان درصد از كاربران ما به ويندوز ١٠ اپديت كردن و فلان تعداد دستگاه با ويندوز ١٠ تو جهان موجوده...اخه اپديت اجباري هم ديگه به رخ كشيدن داره؟

  • علیرضا
    علیرضا | ۸ تیر ۱۳۹۵

    هفته پیش همراه اول اینترنت نامحدود شبانه از ساعت 1الی ۱۱ صبح رو عرضه کرد من هم برای دانلود ۳۰۰۰ تومان شارژ دادم و خریدم البته از قبل بسته ۸ گیگ ماهانه هم برام فعال بود فردا صبح ساعت ۷ یا ۸ بود که دیدم همراه اول پیام داده اینترنت یک ماهه شما به پایان رسید در صورتی که هنوز ۳ گیگ از حجم ماهانم مونده بود بعد دیدم که ای داد بیداد شارژ ریالی من هم تموم شد و اینترنتم کامل قطع شد .....حالا زنگ زدم اپراتور میگه بررسی میشه ولی چه فایده از یه طرف نتونستم تا ۱۱ صبح دانلود کنم از طرفی حجم بسته ماهانه ناخاسته تموم شد و از طرفی شارژ مکالمم تموم شد اینهمه ضرر و مطمعنم که من تنها نیستم و بقیه هموطنان هم از این اختلال سیستم همراه اول زیان دیدن حالا سوال اینه که ایا همراه اول خسارت میده یا نه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی