ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سونی به دنبال ساخت رباتی است که می تواند وابستگی احساسی داشته باشد

سونی از برنامه های خود برای ساخت رباتی پرده برداشته است که می تواند نسبت به صاحب خود، وابستگی احساسی پیدا کند. اگر فکر کرده اید منظور این شرکت، ربات Rolly بوده است در اشتباهید. کاز هیرای، ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۹ تیر ۱۳۹۵ | ۲۰:۳۰

سونی از برنامه های خود برای ساخت رباتی پرده برداشته است که می تواند نسبت به صاحب خود، وابستگی احساسی پیدا کند. اگر فکر کرده اید منظور این شرکت، ربات Rolly بوده است در اشتباهید. کاز هیرای، مدیرعامل سونی صبح امروز در جلسه ی استراتژی شرکت سونی در توکیو گفته است در ماه آپریل، سازمانی با محوریت کار روی ربات ها در دل سونی شکل گرفته و در حال حرکت به سمت شروع به کار رسمی است.

شرکت مذکور در توضیح این موضوع اعلام کرده «سونی به دنبال ارائه ی مدل های کسب و کاری تازه ای خواهد بود که بتوانند با به کارگیری یکپارچه ی سخت افزار و خدمات، تجربه ی احساسی اثرگذاری خلق کنند». گفتنی است هیچ توضیح بیشتری درباره ی ربات مذکور ارائه نشده است. یک شرکت ژاپنی دیگر به نام SoftBank نیز در مورد «احساسی» بودن ربات های خود به نام Pepper ادعاهای مشابهی کرد اما سونی تا حدی با سگ های رباتی خود به نام AIBO به هدفش رسید. ظاهراً رابطه ی احساسی کاربران با این سگ های رباتی تا حدی بوده که برخی از آنها تا برگزاری مراسم ترحیم برای آنان نیز پیش رفته اند.

هیرای در جای دیگری از توضیحات خود، از واقعیت مجازی به عنوان یکی از حوزه های دیگری نام برد که سونی در آینده رشد زیادی در آن خواهد داشت. سیستم PlayStation VR قرار است در ماه اکتبر آینده عرضه شود و سونی اعتقاد دارد این سیستم برای بهره گیری حداکثری از فناوری در حوزه هایی مثل سرگرمی و تصویرسازی دیجیتالی نیز مثل بازی، در جایگاه خوبی قرار دارد. این شرکت همچنین بدون وارد شدن به جزئیات مسئله عنوان کرده واقعیت مجازی را به عنوان یک حوزه ی کسب و کاری جدید نیز مد نظر قرار داده است و به آن فکر می کند.

فروش حسگر های تصویری سونی در سه ماهه ی گذشته افت غیر منتظره ای را تجربه کرد اما این شرکت با اشاره به دوربین های مجهز به لنز دوگانه به عنوان عنصری که می تواند رکود نسبی بازار تلفن های هوشمند را رونق ببخشد می گوید انتظار دارد بخش تولید دستگاه هایش در میان مدت تا درازمدت رشد قابل توجهی را تجربه کند. شایعات حاکی از آن هستند که حداقل یک مدل از آیفون بعدی مجهز به دوربین دوگانه خواهد بود و سونی نیز مدت هاست قطعات دوربین های مورد نیاز شرکت اپل را تأمین کرده است.

سونی اهداف خود برای سال مالی آینده (که از آپریل ۲۰۱۷ شروع می شود) را مورد بازبینی قرار داده و هدفگذاری هایش برای بخش بازی را بالا برده، و در عوض هدفگذاری های انجام شده برای بخش های موبایل، نیمه رساناها، و حسگر های تصویری را پایین آورده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی