ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت رسماً تائید کرد؛ ۱۲ مرداد ماه به روز رسانی مهم و سالانه ویندوز ۱۰ عرضه می شود

مایکروسافت امروز و دقایقی پیش رسماً تائید کرده که بنا دارد آپدیت سالیانه ویندوز ۱۰ را در دوم آگوست، مصادف با ۱۲ مرداد ماه عرضه نماید. بد نیست اشاره کنیم تاریخ یاد شده صبح امروز به صورت ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۹ تیر ۱۳۹۵ | ۱۷:۴۵

مایکروسافت امروز و دقایقی پیش رسماً تائید کرده که بنا دارد آپدیت سالیانه ویندوز ۱۰ را در دوم آگوست، مصادف با ۱۲ مرداد ماه عرضه نماید. بد نیست اشاره کنیم تاریخ یاد شده صبح امروز به صورت اتفاقی لو رفت و البته این تاریخ یادآور آن است که به روز رسانی بعدی و بزرگ سیستم عامل مورد بحث تقریباً یکسال پس از ارائه ی آن در ۲۹ جولای ۲۰۱۵ به دست کاربران خواهد رسید.

اهالی ردموند یادآور شده اند که این آپدیت به شکل رایگان در اختیار استفاده کنندگان فعلی ویندوز ۱۰ قرار خواهد گرفت و این قشر از طریق آن به قابلیت هایی مانند Windows Ink، افزونه ها برای مرورگر اج و بهبودهای مرتبط به کورتانا دسترسی پیدا خواهند کرد.

لازم است به این نکته بپردازیم که مایکروسافت در سال گذشته میلادی ویندوز ۱۰ را به عنوان ارتقایی رایگان در اختیار کاربران رسمی ویندوز ۷ و ۸.۱ قرار داد و این موضوع بنا است در آینده ی پیش رو دستخوش تغییر و تحولاتی شود. در حالیکه در زمان حاضر ویندوز ۱۰ روی سیصد و پنجاه میلیون دیوایس حضور دارد، افراد از بیست و نهم جولای (۸ مرداد) به بعد برای ارتقا از نسخه های قدیمی تر این سیستم عامل به نسخه ی کنونی باید هزینه ای ۱۱۰ دلاری بپردازند؛ مسئله ای که از سوی «تری میرسون»، معاون ارشد واحد ویندوز و دیوایس های مربوطه، به وبسایت ورج اعلام شده است.

ویندوز ۱۰ اکنون روی ۳۵۰ میلیون دیوایس حضور دارد.

غول نرم افزاری ساکن ردموند پیش از این در مورد سیاستی که در بالا به آن پرداخته بودیم به مراتب و به شکلی واضح اعلان ها و هشدارهایی را ذکر کرده، اما در این بین برخی بر این باور هستند چنین سیاستی ممکن است به هدف آنها در راستای رسیدن به یک میلیارد دیوایس مبتنی بر ویندوز ۱۰ خدشه وارد کند.

میرسون در پاسخ به این نگرانی می گوید «بخشی از یک میلیارد دیوایس مطرح شده در هدف گذاری ها شامل اسمارت فون های ویندوزی و کنسول های بازی اکس باکس وان می شوند. این دو دسته از دستگاه ها بازهم امکان ارتقا رایگان به نسل تازه سیستم عامل را خواهند داشت و تنها کاربران کامپیوترهای دسکتاپ، لپ تاپ و تبلت ها هستند که باید متحمل هزینه شوند.»

DSC02341-e1466950187549

میرسون در بخشی از سخنان خودش به این موضوع نیز اشاره داشته که رسیدن به هدف گذاری یک میلیارد دیوایس تحت ویندوز ۱۰ به چندین فاکتور بستگی خواهد داشت. شرایط و سلامت اکو سیستم کامپیوترهای شخصی، تمایل بیشتر سازمان ها به سیستم عامل جدید و پذیرفته شدن وسیع تر گجت های هیبریدی از جمله ی این فاکتور ها هستند.

اما در سوی دیگر ماجرا کارشناسان می گویند با به اتمام رسیدن طرح ارتقا رایگان به ویندوز ۱۰ مایکروسافت شاهد آهسته شدن نرخ رشد دیوایس های مبتنی بر این پلتفرم خواهد بود مگر اینکه رفته رفته تقاضا برای محصولات ۲ در ۱، یا همان گجت های هیبریدی فزونی یافته و دوباره از این طریق رونق به بازار کامپیوترهای شخصی بازگردد.

در همین راستا بد نیست بدانید، وقتی از میرسون پرسیده شد آیا احتمال اینکه هدف یک میلیارد دستگاه برآورده نشود را نیز در نظر گرفته اند یا خیر؟ او در پاسخ اظهار داشت که ترجیح می دهند تنها روی موفقیت تمرکز داشته باشند و به چیز دیگری فکر نکنند. حال و در چنین شرایطی باید منتظر ماند و دید ویندوز ۱۰ می تواند به افق هایی که توسط توسعه دهنده اش ترسیم شده دست پیدا کند و بدل به ارزشمندترین پلتفرم سیاره خاکی گردد یا این رویا در حد یک خواب خوش باقی خواهد ماند؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • mohammadali_aa
    mohammadali_aa | ۹ تیر ۱۳۹۵

    تا وقتی بفکر کسب درآمد از سیستم عامله پیشرفتی در زمینه تعداد دستگاه ها نخواهد کرد
    الان اکثر سیستم عاملای پر طرفدار رایگانه

مطالب پیشنهادی