ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل مشغول آزمایش ابزار تست سرعت اینترنت در داخل نتایج جستجویش است

آنها که هزینه زیادی بابت سرویس اینترنت منزل خود پرداخت می کنند، غالبا عادت دارند که با جستجوی عبارت هایی مانند «Speed Test» در گوگل به دنبال ابزارهای مختلف برای ارزیابی سرعت آن بگردند که معمولا ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۹ تیر ۱۳۹۵ | ۰۹:۳۰

آنها که هزینه زیادی بابت سرویس اینترنت منزل خود پرداخت می کنند، غالبا عادت دارند که با جستجوی عبارت هایی مانند «Speed Test» در گوگل به دنبال ابزارهای مختلف برای ارزیابی سرعت آن بگردند که معمولا هم به نمایش یکی از محصولات شرکت تحلیلی Ookla ختم می گردد.

حالا گوگل برای بهره برداری از این عادت متدوال و مرسوم در میان کاربران، در نظر دارد قابلیت تست سرعت مختص به خود را در داخل ابزار جستجویش قرار دهد. به این ترتیب، وقتی فردی عبارت Check internet speed را با استفاده از آن سرچ می کند، گوگل این کار را برایش انجام خواهد داد.

این امکان احتمالا در پاسخ به راه اندازی وبسایت تازه نتفلیکس با دامنه Fast.com رخ داده که برای استفاده از آن صرفا کافیست آدرس سایت را تایپ نموده و منتظر لود شدنش بمانید.

گفتنی است که این قابلیت نخستین بار توسط یکی از کاربران توئیتر به نام Pete Meyers کشف شد که اسکرین شاتی از آن را در صفحه خود منتشر کرده بود و همچنین یکی از صفحات پشتیبانی گوگل را پیدا کرده بود که به نحوه عملکرد آن مربوط می شد.

در این صفحه آمده است که گوگل برای انجام تست ها از فناوری های شرکتی به نام Measurement Lab بهره می گیرد که در سال 2009 میلادی تاسیس شد و به مطالعه عملکرد اینترنت در سطح دنیا می پردازد.

این سازمان جمعی از محققان دانشگاهی، متخصصان صنعت و کارکنان گوگل شامل Vint Cerf و  Stephen Stuart را گرد هم آورده است. در مورد تست سرعت گوگل هم باید بگوییم هنوز هیچگونه تصویری در مورد شکل و ظاهر این نتایج موجود نیست و به نظر نمی آید که به این زودی ها این قابلیت در اختیار کاربران قرار داده شود.

ظاهرا گوگل مشغول آزمایش ابزار تست سرعت اینترنت مختص به خود است- اگر این ابزار را مشاهده نمی کنید روی لینک کلیک نمایید.
ظاهرا گوگل مشغول آزمایش ابزار تست سرعت اینترنت مختص به خود است- اگر این ابزار را مشاهده نمی کنید روی لینک کلیک نمایید.
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی