ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

مسابقه عجیب Pikes Peak 2016؛ از رکورد شکنی تسلا تا پیروزی قهرمان لمانز 2016

در هفته ای که گذشت مسابقات Pikes Peak International Hill Climb در مسیر پر پیچ و خم کوهستان های کلرادو برگزار شد. این مسابقات تمام آمریکایی دارای 20 کیلومتر مسافت است که رانندگان برای رسیدن به خط پایان ...

حمید رضا زنگنه
نوشته شده توسط حمید رضا زنگنه | ۱۰ تیر ۱۳۹۵ | ۱۵:۳۰

در هفته ای که گذشت مسابقات Pikes Peak International Hill Climb در مسیر پر پیچ و خم کوهستان های کلرادو برگزار شد.

این مسابقات تمام آمریکایی دارای 20 کیلومتر مسافت است که رانندگان برای رسیدن به خط پایان باید 156 پیچ را بپیمایند.

آغاز این مسیر کوهستانی تا پایان آن 1.440 متر ارتفاع دارد که این مسابقه را به جدالی سخت برای خودروسازان مطرح جهان تبدیل می کند.

where-eagles-roam-blake-fuller-and-his-tesla-model-s-gun-for-a-record_5

این مسابقات از سال 1916 شروع به کار کرد و تا حال حاضر هر ساله برگزار می شود.

نکته جالب حضور خودروهای مختلف در این مسابقات است، از خودروهای کلاسیک و اسپرت گرفته تا خودروهای رالی، مسابقات لمانز و حتی خودروهای الکتریکی فرمول ای در مسابقات حضور دارند.

Tesla-Pic

امسال نیز مانند سالیان گذشته این رویداد بزرگ و خبرساز با حضور بزرگان موتوراسپرت برگزار شد.

از رکورد داران مسابقات امسال تسلا مدل اس است که توانست رکورد خودروهای تمام الکتریکی را بهبود ببخشد.

تسلا با نمونه بهینه سازی شده P90D توانست طول مسیر مسابقه را در 11 دقیقه و 48 ثانیه طی کند. این رکورد پیش از این در دستان موتور سیکلت Zero بود.

tesla-model-s-k1-speed-credit-344_1

مدل مسابقه ای خودروی فوق پیشرفته تسلا برای حضور در این مسابقات مورد بهینه سازی قرار گرفته است.

در این خودرو کیسه های هوا، سیستم ناوبری و پخش خودرو و بعضی از قطعات غیرضروری حذف شده بودند تا مهندسان تسلا بتوانند 363 کیلوگرم وزن آن را کاهش دهند.

البته با تمام این تلاش ها تسلا مدل اس هنوز 1814 کیلوگرم وزن داشت، ولی با وجود قابلیت های فنی بالا توانست رکوردی جدید در کلاس خودروهای الکتریکی تولید انبوه ثبت کند.

30-norma-m20-rd-limited-romain-dumas
خودرو قهرمان مسابقات لمانز آقای دوماس که از پیشرانه هوندا سود می برد

در کلاس آزاد، قهرمان مسابقات 24 ساعته لمانز یعنی آقای دوماس توانست به عنوان قهرمانی برسد.

این راننده فنی مسافت 20 کیلومتری مسابقه را در عرض 8 دقیقه و 51 ثانیه و 445 صدم ثانیه طی کرد و به میانگین سرعت 130 کیلومتر در ساعت رسید.

خودرویی که دوماس با آن رانندگی می کرد یک خودروی پروتوتایپ به نام Norma بود که به پیشرانه هوندا مجهز شده بود و با وزن حدود 650 کیلوگرم نزدیک به 650 اسب بخار توان را از طریق یک گیربکس پیشرفته در اختیار هر چهار چرخ قرار می داد.

30-norma-m20-rd-limited-romain-dumas-takes-the-win
دوماس با خودروی خود Norma توانست به مقام اول کلاس آزاد دست پیدا کند

در کلاس خودروهای الکتریکی ارتقا داده شده خودروی افسانه ای آکورا توانست به مقام دوم دست پیدا کند. لازم به ذکر است این کلاس به خودروهایی اختصاص دارد که به تولید انبوه نرسیده اند و فقط برای این مسابقات مورد بهینه سازی قرار می گیرند.

902-acura-nsx-james-robinson

آکورا با خودروی کانسپت NSX 4-Motor در این مسابقات حضور پیدا کرده بود. این خودروی زیبا و تا دندان مسلح توانست در عرض 9 دقیقه و 06 ثانیه مسیر مسابقه را طی کند.

NSX به کمک سیستم چهار چرخ متحرک خود توانست به میانگین سرعت 127 کیلومتر در ساعت برسد که رقمی قایل توجه است. البته این آکورا در ظاهر شبیه به خودروهای نسل قبل NSX می باشد اما در باطن به خودرویی کاملا الکتریکی تبدیل شده است.

دو خودروی آکورا NSX 2017 نیز در مسابقات حضور داشتند که به مقام قابل توجهی دست نیافتند. ولی آکورای مشکی رنگ توانست به مقام دوم دست پیدا کند.

902-acura-nsx-james-robinson (1)

باید ذکر کنم که مسابقات  Pikes Peak یکی از مسابقات مطرح در جهان است و دومین مسابقه اتومبیل رانی قدیمی در ایالات متحده آمریکا می باشد.

جالب است بدانید که مسابقات امسال با شکوه تر از سال های پیش برگزار شد زیرا سال 2016 مصادف با سالگرد 100 سالگی این مسابقات معتبر اتومبیلرانی بود و قهرمانی دوماس که چند هفته قبل نیز با تیم پورشه در مسابقات لمانز به پیروزی دست یافته بود، به خاص شدن این مسابقه افزود.

acura-nsx-time-attack-1-and-2-vehicles (1)

جالب است بدانید در این رقابت ها برخلاف بسیاری مسابقات دیگر، محدودیت فنی خاصی برای مشخصات خودروهای اعمال نمی شود و تیم ها می توانند براساس کلاس بندی های مختلف، خودرو خود را ارتقاء دهند.

رکورد این مسابقات در سال 2013 توسط راننده افسانه ای رالی، سباستین لوب پشت فرمان پژو 208 T16 ثبت شد و با اختلاف فاحشی نسبت به رکود دوم (مربوط به مسابقه 2016) برتری دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی