ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اختراع چرخ های چند سویه ای که امکان پارک اتومبیل ها از پهلو را مهیا می سازند [تماشا کنید]

ار اختراع چرخ های چند سویه چندین دهه می گذرد اما این موضوع سبب نشده تا انسان ها به دنبال راه های جدیدی برای استفاده از این چرخ های کارآمد نباشند. «ویلیام لیدیارد» (William Liddiard) مخترعی ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۰ تیر ۱۳۹۵ | ۱۹:۱۵

ار اختراع چرخ های چند سویه چندین دهه می گذرد اما این موضوع سبب نشده تا انسان ها به دنبال راه های جدیدی برای استفاده از این چرخ های کارآمد نباشند. «ویلیام لیدیارد» (William Liddiard) مخترعی کانادایی است که اخیراً با استفاده از طراحی سنتی چرخ های مورد اشاره، به ایده ای جدید دست یافته و امکان پارک ماشین از سمت کناری را مهیا نموده است.

لیدیارد ادعا می کند که برخلاف دیگر چرخ های چند سویه، چرخ های وی به گونه ای طراحی شده اند که نیازی به اعمال تغییر خاصی در اتومبیل نیست. وی می گوید که این چرخ ها را می توان به راحتی روی خودرو سوار و از آن ها استفاده کرد. ضمناً چرخ های مذکور با تمام شرایط های جاده ای و آب و هوایی سازگاری کامل دارند و جنس بدنه شان تفاوتی با تایرهای استاندارد ندارد.

چرخ هایی که در ویدیوی پایین قابل مشاهده اند فعلاً نسخه آزمایشی به شمار می روند اما لیدیارد پیش از این گفته بود که قصد دارد طراحی خود را به کمپانی هایی مانند Goodyear یا هوندا بفروشد. البته مطمئناً پیش از تحقق چنین امری لازم است که او تغییراتی اساسی در چرخ ها ایجاد کند و آنها را بهبود بخشد.

در همین راستا خود این مخترع نیز می گوید که طراحی فعلی وی، خالی از اشکال نیست و برخی از این اشکالات سهواً به وجود آمده اند و به سادگی در بازنگری های بعدی قابل رفع و رجوع هستند. حال می بایست منتظر ماند و دید آیا خودروسازی مطرح حاضر می شود از این ایده و طرح در محصولات آتی اش بهره بگیرد یا خیر؟

اگر از اپلیکیشن دیجیاتو استفاده می کنید، برای تماشای ویدئو به این لینک مراجعه نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • مجيد
    مجيد | ۱۲ تیر ۱۳۹۵

    قابل توجه خانوم ها :)

  • Siamak
    Siamak | ۱۰ تیر ۱۳۹۵

    خیلی عالیه، همیشه توی این فکر بودم چرا برای این مسئله فکری نمیکنند.

مطالب پیشنهادی