ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هک سامانه سوئیفت در اوکراین
تکنولوژی

نقص امنیتی سامانه سوئیفت این بار منجر به دزدی ۱۰ میلیون دلاری از بانکی در اوکراین شد

هنوز زمان زیادی از ماجرای دزدی ۸۱ میلیون دلاری از بانک بنگلادش با استفاده از نقص امنیتی شبکه ارتباطات بین بانکی یا سوئیفت (SWIFT) در ماه فوریه نگذشته که حالا خبر می رسد این بار ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۰ تیر ۱۳۹۵ | ۱۶:۳۰

هنوز زمان زیادی از ماجرای دزدی ۸۱ میلیون دلاری از بانک بنگلادش با استفاده از نقص امنیتی شبکه ارتباطات بین بانکی یا سوئیفت (SWIFT) در ماه فوریه نگذشته که حالا خبر می رسد این بار یک بانک اوکراینی قربانی ضعف های این سامانه شده است.

هنوز بانک قربانی رقم دقیق به سرقت رفته را اعلام نکرده، اما شنیده شده میزان آن می تواند چیزی در حدود ۱۰ میلیون دلار باشد. ناگفته نماند خطر ضعف امنیتی فوق قادر است وسعت به مراتب بیشتری بیابد، چرا که هیچ بعید نیست سایر بانک ها یا موسسات مالی اوکراین هم در مقابل ضعف فوق آسیب پذیر باشند.

یک شرکت خبره حوزه امنیت اطلاعات برای شناسایی دزدان و میزان آسیب پذیری سیستم مورد بحث استخدام شده است. گفته می شود از طریق همین ضعف سامانه سوئیفت چند بانک و موسسه مالی دیگر (عمدتاً روسی و اوکراینی) نیز به روشی مشابه مورد دستبرد قرار گرفته اند. پس رقم به سرقت رفته می تواند بسیار بیشتر از ۱۰ میلیون دلار اعلامی باشد.

بر اساس نظر کارشناسان، انجام چنین دزدی هایی به چند ماه زمان نیاز دارد، چرا که هکرها می بایست برای مدتی طولانی مکاتبات انجام گرفته بین بانک ها را برای کشف شیوه نقل و انتقال پول رصد کنند.

در خصوص دزدی ۸۱ میلیون دلاری بانک بنگلادش گفته شد که «استانداردهای امنیتی ضعیف» عامل اصلی دسترسی غیر مجاز دزدان به سامانه سوئیفت شده. به نظر می رسد همین مسئله در خصوص سرقت از بانک اوکراینی نیز صدق کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی