ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

یورش پلیس اسپانیا به دفتر مرکزی گوگل در مادرید
تکنولوژی

پلیس اسپانیا دفتر گوگل در مادرید را به اتهام فرار مالیاتی مورد بازرسی قرار داد

درست یک ماه از یورش پلیس فرانسه به دفتر مرکزی گوگل به اتهام فرار مالیاتی و پولشویی می گذرد که خبر رسیده حالا پلیس کشور اسپانیا نیز دفتر مرکزی گوگل در شهر مادرید را برای ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۱ تیر ۱۳۹۵ | ۱۶:۳۰

درست یک ماه از یورش پلیس فرانسه به دفتر مرکزی گوگل به اتهام فرار مالیاتی و پولشویی می گذرد که خبر رسیده حالا پلیس کشور اسپانیا نیز دفتر مرکزی گوگل در شهر مادرید را برای کشف اسناد مرتبط با اتهامی مشابه زیر و رو کرده است.

پلیس این کشور معتقد است که میزان مالیات واقعی فعالیت های گوگل در این کشور بیش از مقداری است که به طور رسمی توسط کمپانی اظهار می شود. رسانه های محلی خبر داده اند که اجازه این یورش و بازرسی یک هفته قبل توسط دادگاه و به درخواست اداره مالیات دولت اسپانیا صادر شده است.

یکی از سخنگویان گوگل در واکنش به این ماجرا اعلام داشته که شرکت متبوعش در تمام کشورهایی که در آنها فعال است، به طور روشن و واضح با مقامات دولتی همکاری می کند. طبق گفته های این فرد، گوگل آماده است تا به تمام سوالات مطرح شده در زمینه اتهام فرار مالیاتی پاسخ دهد.

گوگل در بیشتر کشورهای اروپایی دارای دفتر نمایندگی است، اما با استفاده از یک دستاویز در قوانین بین المللی، می تواند تمام آمارهای فروش خود را در کشور ایرلند اظهار نماید، جایی که هنوز کمترین میزان مالیات بر درآمد از کمپانی های مختلف دریافت می شود. همین مسئله خشم مقامات دولتی در سایر کشورهای اروپایی را موجب شده است.

علاوه بر یورش ماه قبل پلیس فرانسه، گوگل پیش از این ناچار شده بود مبلغ ۱۷۳ میلیون دلار جریمه مالیاتی به دولت انگلیس پرداخت کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی