ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رقابت ناجوانمردانه اپل با اسپاتیفای
نرم افزار و اپلیکیشن

اسپاتیفای: اپل برای تحت فشار قرار دادن رقبا از تایید اپ های آنها امتناع می کند

اپل سرمایه گذاری زیادی روی سرویس استریم آنلاین موسیقی خود انجام داده و به نظر می آید قصد دارد به هر روش ممکن آن را به محبوب ترین سرویس موجود تبدیل کند. اسپاتیفای (Spotify) به عنوان یکی ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۱ تیر ۱۳۹۵ | ۱۲:۳۰

اپل سرمایه گذاری زیادی روی سرویس استریم آنلاین موسیقی خود انجام داده و به نظر می آید قصد دارد به هر روش ممکن آن را به محبوب ترین سرویس موجود تبدیل کند. اسپاتیفای (Spotify) به عنوان یکی از پرکاربرد ترین اپلیکیشن های موجود در این زمینه به تازگی مدعی شده اپل رقبای سرویس خود را با عدم تایید اپ ها یا آپدیت های آنها تحت فشار قرار می دهد.

در همین راستا اسپاتیفای نامه ای را به مشاور حقوقی کمپانی اپل ارسال کرده و در آن معترض شده اهالی کوپرتینو با عدم پذیرش آپدیت جدید اپلیکیشن iOS سرویس اسپاتیفای ضربه بزرگی را به کاربران این شرکت وارد آورده اند.

در نامه مذکور آمده که اپل به دلیل عدم استفاده از متود پرداخت درون برنامه ای و سرویس عضویت مصوب، حاضر به تایید نسخه تازه اپلیکیشن آنها نیست. اپل درست یک ماه پیش از آغاز کنفرانس توسعه دهندگان خود اقدام به ایجاد تغییراتی در شیوه ثبت نام در اپلیکیشن های حاضر در iTunes کرده بود.

همانند سایر اپلیکیشن ها، اسپاتیفای بابت عوضیت یک ماهه کاربران در سرویس خود ناچار بود علاوه بر هزینه مد نظرش، مبلغی را نیز بابت پرداخت درون برنامه ای از طریق فروشگاه اپل استور از کاربرانش دریافت نماید. این کمپانی برای دومین بار تصمیم گرفت تخفیف قابل توجهی را برای آن دسته از افرادی که از طریق وبسایت شرکت ثبت نام می کنند در نظر بگیرد، که این به معنی بی نصیب ماندن اپل از این پرداخت ها بود.

شنیده شد اپل اسپاتیفای را تهدید کرده بود که در صورت کنار نگذاشتن این شیوه ثبت نام برای کاربران آیفون، اپلیکیشن آن ها را از فروشگاه نرم افزاری خود حذف خواهد کرد. اسپاتیفای در مقابل درخواست مذکور کوتاه آمد، اما به نشانه اعتراض حاضر نشد متود پرداخت درون برنامه استاندارد اپل را در اپ اختصاصی اش قرار دهد.

با این تفاسیر کاربران اسپاتیفای هنوز هم می توانند از طریق وبسایت این سرویس به طور مستقیم ثبت نام نموده و ماهانه حق حسابی نیز به اپل پرداخت نکنند، اما پرداخت اضافه برای عضویت از طریق اپلیکیشن این سرویس، منجر به کاهش مزیت های اسپاتیفای در رقابت با Apple Music می شود. تعداد مشترکان ماهانه این سرویس هنوز هم روندی صعودی دارد، اما آمارها نشان می دهد که سرویس استریم آنلاین موسیقی اپل در حال گسترش قلمروی خود نسب به سایر رقبا است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • kasra_sh
    kasra_sh | ۱۱ تیر ۱۳۹۵

    Spotify واقعا بهترینه، من با همه رادیو های اینترنتی و موزیک سنتر ها کار کردم Spotify بهترینه، تنخا مشکلش اینکه باید ۲ هفته یکبار vpn روشن کنی که از کشور تحت پوشش لاگین کنی من با انگلیس ثبت نام کردم

  • vahed
    vahed | ۱۱ تیر ۱۳۹۵

    فقط کار اپل نیست که کثیفه، متاسفانه شرکت های بزرگ فناوری دارن همه چی رو می بلعن و معلوم نیست آینده چه شکلی خواهد بود اما مطمئنا خیلی خطرناک به نظر میاد

  • ramin
    ramin | ۱۱ تیر ۱۳۹۵

    واقعا کار کثیفی میکنه اپل

  • رامين
    رامين | ۱۱ تیر ۱۳۹۵

    باز هم اپل و باز هم پست فطرتي
    باز هم اپل و باز هم بي عرضگي
    باز هم اپل و باز هم سودجويي و كثافت كاري
    باز هم اپل باز هم بي لياقتي

    خو كوچولو عرضه رقابت نداري برو گم شو. اين بچه بازيا چيه.

    حرفم ميزني متعصبين ميان بوق بوق ميكنن

    • تنها و یکتا
      تنها و یکتا | ۱۱ تیر ۱۳۹۵

      بله کاملا مشخصه کی الان داره از روی تعصب حرف میزنه.نفرت و تعصب در کلام شما هویداست بعد میگی یه سری ادم متعصب میان جواب منو میدن؟اصلا به خودت نگاه کردی که بعد نقل دیگران اظهار نطر میکنی؟

      در خصوص خبر هم متاسفانه اکثر شرکت ها دست به همچین کارهای کثیفی میزنن اپل و غیر اپل نداره.

      • Rk.reza
        Rk.reza | ۱۱ تیر ۱۳۹۵

        غیر از اپل هیچ شرکتی همچنین کار کثیفی نمیکنه اپل کاملا دیکتاتور هس و هیچگونه نوآوری نداره فقط با همین سیاست های انحصار طلبانه اش هس که داره سود میکنه

مطالب پیشنهادی