ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

گزارشات از پیروزی احتمالی HTC Vive در برابر Oculus Rift خبر می دهند

حدودا سه ماه از عرضه هدست های واقعیت مجازی آکیلس ریفت و اچ تی سی وایو در بازار می گذرد. با وجود این که کمپانی های سازنده از پیش فروش بالای این دستگاه ها و ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۱۲ تیر ۱۳۹۵ | ۱۲:۳۰

حدودا سه ماه از عرضه هدست های واقعیت مجازی آکیلس ریفت و اچ تی سی وایو در بازار می گذرد. با وجود این که کمپانی های سازنده از پیش فروش بالای این دستگاه ها و استقبال مردم خبر دادند، اما همچنان شاهد هیچگونه اطلاعاتی از ارقام فروخته شده دو هدست واقعیت مجازی نام برده نیستیم. اکنون اطلاعات جالبی از میزان مصرف بازیکن ها به دست رسیده که پیروزی احتمالی اچ تی سی به فیسبوک را نشان می دهد.

بر اساس گزارشات سخت افزاری که استیم از مه 2016 [اردیبهشت-خرداد] منتشر کرده، 66 درصد از جامعه واقعیت مجازی این سرویس از اچ تی سی وایو استفاده کردند. بزرگی این رقم را زمانی می توانیم بهتر درک کنیم که بدانیم این عدد برای Oculus Rift CV1 و Oculus Rift DK2 به ترتیب 19.5 و 13.9 درصد هست. البته با وجود این که همین آمار می تواند استقبال مردم یا شاید بهتر باشد بگوییم بازیکن ها از هدست های واقعیت مجازی را نشان دهد، ولی باید دو نکته خیلی مهم را در نظر بگیرید.

یکی این که گزارش بالا از استیم به دست رسیده است. امکان دارد دارندگان کمی از آکیلس ریفت به این سرویس سر زده و بیشتر با Oculus Home سرگرم باشند. نکته دوم هم اینجاست که این اطلاعات تنها مربوط به ماه مه هستند و با سی روز نمی توانیم پیروز این ماراتون را مشخص کنیم. در هر صورت تا چند روز دیگر اطلاعات سخت افزاری ماه ژوئن استیم به انتشار می رسد و آن زمان بهتر نتیجه گیری خواهیم کرد.

ولی همین که استیم میان پی سی بازها از محبوبیت بالایی برخوردار است، همچنان می توانیم نگاه ویژه ای به آمار داشته باشیم. بد نیست بدانید چند وقت پیش اخباری به دست رسید که نشان می داد کمپانی فیسبوک با عقب نشینی، دوباره امکان انجام بازی های آکیلس ریفت را روی اچ تی سی وایو فراهم کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی