ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

بررسی اپلیکیشن آلونک؛ راهی آسان برای خرید و فروش مسکن در شهر تهران

هیچ چیز در دهه گذشته به اندازه اینترنت نتوانسته روی شیوه زندگی مردم اثرگذار باشد. پیشرفت و گسترش شبکه جهانی از بسیاری جهات برای مردم عادی مایه خیر بوده، اما گاهی هم به برخی اصناف و ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۲ تیر ۱۳۹۵ | ۱۶:۰۰

هیچ چیز در دهه گذشته به اندازه اینترنت نتوانسته روی شیوه زندگی مردم اثرگذار باشد. پیشرفت و گسترش شبکه جهانی از بسیاری جهات برای مردم عادی مایه خیر بوده، اما گاهی هم به برخی اصناف و کسب و کارها ضررهای سنگینی وارد کرده است. واسطه گران و دلال ها شاید جزء اقشاری باشند که بیش از همه طعم تلخ کساد شدن بازارشان به وسیله سرویس های اینترنتی را چشیده اند.

بگذارید یکی از پردرآمدترین واسطه گران آسیب دیده از این موضوع را برایتان مثال بزنیم: مشاورین مسکن؛ صنفی که نه همه شان، اما بخش بزرگی از آنها با دریافت پورسانت های غیر قانونی و لفاظی برای افزایش کاذب قیمت ها، مهم ترین دلیل بازار راکد فعلی مسکن در سراسر کشور هستند.

ولی خوشبختانه اخیرا با ظهور سرویس های خرید و فروش اینترنتی همچون دیوار یا همین اپلیکیشن آلونک که امروز به شما معرفی می کنیم، فضایی فراهم شده که مشتریان و فروشندگان بتوانند در محیط سالم تری از بنگاه های مسکن و بی واسطه تر با یکدیگر ارتباط داشته و با نظارت شخصی بر املاک و مقایسه آنها با هم، فریب قیمت های کاذب را نخورند.

Alounak 3

آلونک سرویس مشاور مسکن هوشمندی است که تهرانی ها این روزها می توانند برای خرید و اجاره مسکن از آن استفاده کنند. این سرویس در واقع واسطه گری است که میان مشاورین مسکن تهرانی و خریداران ملک رابطه برقرار می کند، اما هیچ گونه پورسانتی از این موضوع نصیب خود نکرده و منبع درآمدی به غیر از تبلیغات هوشمند ندارد. این موضوع را همین ابتدا به شما گفتیم تا بتوانید بدبینی احتمالی تان به اپلیکیشن را کنار بگذارید.

اما اگر با دید مثبت وارد آلونک شوید، آن را یکی از مفیدترین اپلیکیشن های خرید مسکن خواهید یافت. همانطور که گفتیم، آلونک سرویسی است که هم مشاورین مسکن و هم مردم عادی می توانند از آن استفاده کنند. مشاورین با مراجعه به وبسایت آلونک و ثبت مشخصات خود می توانند شروع به ارائه پیشنهادات شان در اپلیکیشن کنند، از آن طرف کاربران هم قادرند با جستجوی در این پیشنهادها به مورد اکازیون خود برسند.

از آنجا که بخش اعظم مخاطبین آلونک خریداران معمولی هستند، ما هم اپلیکیشن را از دید یک مشتری عادی بررسی خواهیم کرد. در آلونک می توانید انواع ملک (آپارتمان، ویلایی، باغ، زمین، کلنگی، تجاری و ...) را برای خرید یا اجاره جستجو کنید. این جستجو را می توان به قیمت، متراژ و محله هم محدود کرد.

Alounak 4

فرض کنید قصد خرید خانه ای تا 120 متر زیربنا در محله گیشا و با بودجه ای در حدود 500 میلیون تومان داشته باشید. با وارد کردن این اطلاعات و انتخاب منطقه در نقشه، اپلیکیشن پس از جستجو موارد موجود را برایتان به نمایش در می آورد.

هر مورد را که باز کنید، می توانید عکس هایی از نمای خارجی و داخلی آن را ببینید، از تاریخ ساخت و متراژ و تعداد اتاق خواب هایش مطلع شده و با فروشنده (یا همان مشاور مسکن پیشنهاد دهنده آن) تماس برقرار کنید. یکی از مشکلات این بخش به عدم نمایش عکس ها در حالت افقی باز می گردد.

به غیر از این، چون عکس ها توسط مشاورین مسکن ثبت نام کرده در آلونک و احتمالا توسط موبایل تهیه می شوند، از لحاظ کیفیت در یک سطح نیستند و در بین آنها می توانید حتی موارد مات و تار و غیر واضح هم پیدا کنید. از این رو بهتر است که تیم آلونک در بروزرسانی های بعدی تدبیری برای ارتقای کیفیت عکس های بارگذاری شده در اپلیکیشن بیندیشند.

Alounak 5

در مورد هر ملک، اطلاعات مختلفی مثل موقعیت جغرافیایی (شمالی-جنوبی بودن یا حالات دیگر)، تعداد طبقات، تعداد پارکینگ، نوع سند (شخصی، تجاری و ...) و امکانات و مصالح به کار رفته در ساخت کف و دیوارها را هم می توانید مشاهده کرده تا با دیدی باز به سراغ آن مورد بروید.

یک قابلیت بسیار مفید آلونک، نمایش نمودار روند تغییرات قیمت در هر منطقه از تهران است. با مشاهده و تجزیه و تحلیل این آمار مطمئنا می توانید بفهمید که چه زمانی از سال برای خرید مسکن در منطقه مورد نظر بهترین زمان ممکن است.

همانطور که در ابتدای مطلب گفتیم، آلونک یک سرویس دوطرفه است؛ هم مشتری می تواند در آن به جستجوی خانه ایده آلش بپردازد و هم مشاور مسکن می تواند رابطه خود با خریداران را مدیریت کند. به همین منظور، تیم آلونک اپلیکیشن مخصوص خریداران را از اپلیکیشن مشاورین مسکن جداسازی نموده.

Alounak 6

هر چند که هر دو نسخه در عمل تفاوت چندانی با هم ندارند، فقط نسخه مشاورین منوی اضافه ای دارد که درخواست های مشتریان همراه با شماره تلفن آنها در آن ذخیره می شود تا فرد مشاور بتواند با بررسی این اطلاعات، در صورت یافتن ملکی مناسب بعدا با مشتری تماس بگیرد.

در مجموع از هر جهت که بنگریم، چه به چشم یک خریدار و چه به چشم یک مشاور مسکن، آلونک اپلیکیشن بسیار مفید و کارآمدی است و می تواند تا حد زیادی زحمت بالا و پایین کردن شهر پرترافیکی مثل تهران را برای سر زدن به بنگاه های مسکن مختلف از دوشتان بردارد. مضاف بر این که با وجود موارد پیشنهادی فراوان، امکان مقایسه را هم برایتان به وجود می آورد.

آلونک در دو نسخه مخصوص خریداران و مشاورین املاک طراحی شده و دسترسی به هر دو نسخه رایگان است.

آلونک

آلونک

سازنده: سینرژی قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 10.6 / 11.5 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • ali zade
    ali zade | ۱۲ شهریور ۱۳۹۶

    سا یت آلونک حتی یک تبلیغ هم ندارد پس چه جوری پول در می یاره

  • Zohre Asgari
    Zohre Asgari | ۱۳ تیر ۱۳۹۵

    خیلی برنامه خوبیه، جالبه محیطش

مطالب پیشنهادی