ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ارسال پست به چند زبان در فیسبوک
تکنولوژی

امکان ارسال همزمان یک پست به چند زبان در فیسبوک فراهم شد

کمپانی فیسبوک به تازگی از یک ابزار ترجمه خودکار جدید در قالب «ارسال کننده چندزبانه» یا (multilingual composer) رونمایی کرده که به کاربران اجازه می دهد، در هنگام ارسال یک مطلب، آن را به چند زبان مختلف ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۳ تیر ۱۳۹۵ | ۰۱:۰۰

کمپانی فیسبوک به تازگی از یک ابزار ترجمه خودکار جدید در قالب «ارسال کننده چندزبانه» یا (multilingual composer) رونمایی کرده که به کاربران اجازه می دهد، در هنگام ارسال یک مطلب، آن را به چند زبان مختلف ارسال نمایند. مثلاً می توانید پست خود را به زبان انگلیسی نوشته، اما به اسپانیایی منتشر کنید. در این صورت اگر یکی از دوستان شما زبان حساب فیسبوک خود را اسپانیایی انتخاب کرده باشد، پست شما در همین زبان برای او نمایش داده خواهد شد.

این قابلیت جدید در اختیار تمام ۴۵ زبانی که فیسبوک در حال حاضر برای ترجمه پشتیبانی می کند، قرار دارد. کافیست به بخش «preferences» در تنظیمات حساب کاربری خود مراجعه نموده و گزینه «post in multiple languages» را انتخاب نمایید.

بزرگترین شبکه اجتماعی دنیا قابلیت ارسال پست چندزبانه را از یک سال پیش برای حساب های تجاری، به صورت آزمایشی، فعال کرده بود. طبق اعلام این شرکت، در طی این مدت بیش از 5 هزار صفحه مطلب با همین روش منتشر شده که حدود 70 میلیون بار دیده شده اند. از این میان، حدود 25 میلیون بازدید از زبان دوم تعیین شده برای این پست ها صورت گرفته است. ضمن این که به طور روزانه حدود 300 میلیون نفر لینک دسترسی به نسخه ترجمه شده پست های مذکور را در فید خود دریافت نموده اند.

داده های جمع آوری شده از بازدیدهای صورت گرفته از پست های چندزبانه قرار است ماژول های پردازش زبان طبیعی فیسبوک را بهبود ببخشند تا در نهایت این کمپانی بتواند در آینده مرزهای زبانی را به طور کامل میان کاربرانش از بین ببرد.

اگر شما به زبانی جز زبان مادری خود تسلط دارید، می توانید نسخه ترجمه شده از مطلب خود را قبل از ارسال ویرایش کنید. فیسبوک برای درک بهتر گزینه های مورد نیاز کاربران برای ارسال چنین پست هایی، از اطلاعاتی چون موقعیت مکانی افراد، زبانی که به طور معمول برای نوشتن استفاده می کنند و تنظیمات زبان حساب های کاربری بهره می برد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی