ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ماریسا میر در واکنش به افول اخیر یاهو: روی محصولات و جذب کاربران بیشتر سرمایه گذاری کردیم

اگر خبرها را دنبال کرده باشید حتما می دانید که  یاهو در ماه های اخیر اوضاع خوبی نداشته و مرتبا نیز بر پیچیدگی شرایط برای آن اضافه می شود. در جریان نشست اخیر سهامداران این شرکت، ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۳ تیر ۱۳۹۵ | ۱۶:۳۰

اگر خبرها را دنبال کرده باشید حتما می دانید که  یاهو در ماه های اخیر اوضاع خوبی نداشته و مرتبا نیز بر پیچیدگی شرایط برای آن اضافه می شود. در جریان نشست اخیر سهامداران این شرکت، ماریسا میر مدیرعامل آن رسما روی صندلی داغ نشانده شد و پاسخی که به انتقادات نسبت به عملکرد یاهو مطرح کرد اندکی غیرمنتظره بود و تعجب خیلی ها را برانگیخت.

او به جای آنکه در مورد رقابت با شرکت های دیگر یا حتی جو کنونی بازار حرفی به میان بیاورد اعلام نمود که این غول اینترنتی مشغول سرمایه گذاری روی محصولاتش بوده تا بر شمار کاربران شرکت و تعامل آنها بیافزاید.

حوزه های سازمانی و بین المللی به لحاظ تاریخی بخشی قابل توجه در کسب و کار یاهو بوده اند، با این همه، به نظر می آید که اخیرا کانون توجه کمپانی تحت سرپرستی میر به سمت کاربران معطوف شده است. حال که بسیاری از کاربران سرویس های این شرکت را نادیده گرفته و در عوض به استفاده از اکوسیستم های گوگل و مایکروسافت روی آورده اند، میر مدعی شده که این کمپانی مشغول سرمایه گذاری در سرویس های هسته ای و کلیدی اش بوده تا «شمار بیشتری از کاربران را به سمت خود جلب نموده و بخش اعظمی از زمان و انرژی آنها را به خود معطوف نماید».

او در ادامه اینطور آورده که افت کسب و کار یاهو در بخش دسکتاپی به واسطه رشد آنها در حوزه موبایل جبران شده و سری محصولات Mavens این شرکت که در واقع همان محصولات یکپارچه چند پلتفرمی اش را تشکیل می دهند هم به زودی به موقعیتی می رسند که می توانند سالانه یک میلیارد دلار را عاید یاهو کنند.

با این همه کسب و کار این غول اینترنتی در ماه های اخیر وضعیتی مشابه به سقوط آزاد را تجربه کرده و ظاهرا هیچیک از تدابیر  اتخاذ شده توسط میر هم در تغییر شرایط کارساز نبوده.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Miladsa
    Miladsa | ۱۳ تیر ۱۳۹۵

    چقدر امیدواره به خودش و شرکت

  • loyal
    loyal | ۱۳ تیر ۱۳۹۵

    ماریسا !!!!! پس مریسا کیه ؟؟؟ ? ?

مطالب پیشنهادی