ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اعطای وام کم بهره و تسهیلات ویژه به شتاب دهنده های استانی و استارتاپ ها

دكتر امیرحسین دوايی، معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در در نشستی خبری که به منظور بررسی عملكرد اين معاونت برگزار شده بود با اشاره به اهميت پروژه ی «ايجاد كريدور فناوری ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۱۳ تیر ۱۳۹۵ | ۱۴:۳۰

دکتر امیرحسین دوایی، معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در در نشستی خبری که به منظور بررسی عملکرد این معاونت برگزار شده بود با اشاره به اهمیت پروژه ی «ایجاد کریدور فناوری اطلاعات و ارتباطات» در کشور بیان کرده است: «امروزه وجود کریدور های فناوری اطلاعات و ارتباطات در جهان یک ضرورت است. کریدور ها در جهان به سه دسته ی کریدور های محله‌ ای، کریدور های متمرکز و کریدور های چند پهنه‌‌ ای تقسیم می شوند».

دوایی در ارتباط با این کریدور های فناوری اطلاعات و اهداف مربوط به ایجاد آنها توضیح داد: «افزایش تولید ناخالص ملی و افزایش درآمد از طریق صادرات محصولات و خدمات برتر، محیط زندگی با کیفیت با رویکرد های محیط زیست سبز و انرژی های پاک، ایجاد محیط اجتماعی، ارزشی و فرهنگی جذاب برای افراد خلاق و کارآفرین، ایجاد و توسعه ی خوشه های فناوری با هدف کسب مزیت های رقابتی در سطح جهان و کمک به رشد متوازن و هم افزایی بین شرکت های بزرگ و کوچک از جمله اهداف ایجاد مناطق ویژه ی فناوری اطلاعات و ارتباطات است».

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه افزود: «البته در این مناطق نیز می تواند شاهد اشتغال زایی تخصصی و غیر متکی به دولت، جذب سرمایه گذاران خطرپذیر و ایجاد زیرساخت ها و مشوق های قانونی برای جذب و استقرار شرکت های بین المللی و ایجاد فضای یادگیری متقابل بود».

وی همچنین در ادامه ی سخنان خود به برنامه‌ های حمایتی معاونت فناوری وزارت ارتباطات از طرح‌ ها و شرکت‌ های استانی اظهار کرد: «سرمایه‌ گذاری ۶ میلیارد تومانی در تأسیس شتاب دهنده ها، اعطای وام قرض الحسنه به شرکت‌ های مستقر در شتاب‌ دهنده‌ های استانی با سرمایه‌ گذاری صندوق کارآفرینی امید و اعطای وام به شرکت‌ های مستقر در پارک‌ های علم و فناوری و مراکز رشد بخشی از برنامه‌ های حمایتی ما است».

دوایی ادامه داده است: «در بخش حمایت از راه‌ اندازی شتاب‌ دهنده‌ های استانی، اگر یک شتاب دهنده ی خبره با استانداری ها مذاکره کرده و خواستار تشکیل شتاب‌ دهنده‌ ای دیگر شوند، رقمی پیرامون ۲۰۰ میلیون تومان به آنها اختصاص می یابد تا به تجهیز زیرساخت‌ ها بپردازند. این اعتبارات به شکل قرض الحسنه و بازپرداخت آن با نرخ بهره ی ۴ درصد است. قطعاً زمانی می توانیم به موفقیت شرکت‌ های نوپا امید داشته باشیم که ذیل مدیریت باتجربه وارد کسب‌ و کار شده باشند».

دکتر دوایی در پایان خاطرنشان کرده است: «هدف از این حمایت‌ ها و سرمایه‌ گذاری ها، جایگزینی درآمد های حاصل از توسعه ی فناوری با درآمد های نفتی است. شرکت های فعال در حوزه ی آی تی با وجود تحریم ها در سال های گذشته توسعه ی خوبی داشته اند و برخی نرم افزار های تولیدی آنها در بازار های جهانی نیز به فروش رفته است».

وی همچنین با اشاره به تولید ۱۲۰ هزار اپلیکیشن موبایلی در کشور گفته است: «اگرچه تمامی این اپلیکیشن ها ارزش اقتصادی بالایی نداشته اند اما اپلیکیشن هایی نیز بوده اند که توانسته اند موفقیت های بسیاری کسب کنند. حتی یکی از اپلیکیشن های ایرانی به مدت طولانی، در رده ی ۱۰ اپلیکیشن برتر اپ استور اپل قرار داشت».

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • *_*
    *_* | ۱۳ تیر ۱۳۹۵

    از نگاهش تو عکس میشه تا ته قضیه رو رفت #)

  • | ۱۳ تیر ۱۳۹۵

    ?

  • پوریا ماندگار
    پوریا ماندگار | ۱۳ تیر ۱۳۹۵

    صددرصد اینقد کرم میریزن موقع دادن وام ک طرف پشیمون میشه

مطالب پیشنهادی