ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مسدودسازی 6 میلیون دلار دارایی فیسبوک در برزیل به خاطر تخطی واتس اپ از حکم قضایی

براساس گزارشی که توسط سرویس خبری O Globo G1 منتشر شده، یک قاضی برزیلی اخیرا دستور داده که در حدود 6 میلیون دلار از دارایی های فیسبوک در داخل این کشور بلوکه شوند. این حکم ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۳ تیر ۱۳۹۵ | ۲۰:۳۰

براساس گزارشی که توسط سرویس خبری O Globo G1 منتشر شده، یک قاضی برزیلی اخیرا دستور داده که در حدود 6 میلیون دلار از دارایی های فیسبوک در داخل این کشور بلوکه شوند.

این حکم قضایی را می توان تازه ترین اقدام همسو با نبرد ادامه دار مقامات برزیلی با واتس اپ دانست که در ماه های می و دسامبر سال گذشته حتی به فیلتر شدن اپلیکیشن پیام رسان مذکور در خاک این کشور انجامید.

طبق گزارشات، دادگاه های برزیلی به واتس اپ دستور داده اند که پیام ها و داده های مرتبط با قاچاق مواد مخدر را که از طریق آن رد و بدل می شوند در اختیارشان قرار دهد. اما تکنولوژی رمزگذاری دوسویه واتس اپ باعث می شود که دسترسی به این داده ها حتی برای خود کارکنان این شرکت هم غیرممکن باشد و در نتیجه این شد که تنش میان مقامات دولتی این کشور و واتس اپ بالا گرفت.

اما تنش های به وجود آمده میان واتس اپ و مقامات قضایی برزیل در ادامه نتیجه ای جز بن بست برای دو طرف نداشت. البته اعمال جریمه های سنگین یکی از پیامدهای آن برای واتس اپ بود که در نهایت به بلوکه شدن اموال این شرکت منتهی گردید.

براساس حکم صادره از سوی دادگاه، حالا 6 میلیون دلار از اموال متعلق به این کمپانی به خاطر عدم پرداخت جریمه های تعیین شده مسدود خواهد شد و چون این سرویس پیام رسان هیچگونه دفتر یا حساب بانکی در برزیل ندارد، جریمه آن را فیسبوک (شرکت مادر تخصصی اش) باید بر عهده بگیرد.

تا کنون هیچیک از این دو شرکت اظهار نظری در خصوص حکم قضایی صادر شده مطرح نکرده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی