ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

طوفان گلوله ها؛ معرفی Modern Combat 5: Blackout [با پرداخت درون برنامه ای از کافه بازار]

Modern Combat 5: Blackout، شاهکار گرافیکی گیم لافت برای موبایل را مطمئنا بسیاری از شما تجربه کرده اید. اما حالا و به لطف تیم کافه بازار امکانی فراهم شده تا بتوانید آیتم های فروشگاه بازی ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۱۳ تیر ۱۳۹۵ | ۱۹:۰۰

Modern Combat 5: Blackout، شاهکار گرافیکی گیم لافت برای موبایل را مطمئنا بسیاری از شما تجربه کرده اید. اما حالا و به لطف تیم کافه بازار امکانی فراهم شده تا بتوانید آیتم های فروشگاه بازی را با پرداخت هزینه به صورت ریالی و از طریق کارت های شتاب خریداری کنید. همین موضوع بهانه ای شد تا یک بار دیگر به مرور این بازی فوق العاده بپردازیم و ببینیم که نسخه ویژه کافه بازار چه مزایایی برای کاربران ایرانی به همراه دارد.

این اولین بار نیست که کافه بازار به واسطه همکاری با شرکت های بزرگ، قابلیت پرداخت درون برنامه ای را برای کاربران ایرانی فراهم می کند. اما نکته ای که توانسته قرارداد جدید آن ها را پر اهمیت تر جلوه دهد به سبک بازی باز می گردد. Modern Combat 5: Blackout عنوانی شوتر است و لذت واقعی اش را طبیعتا در بخش آنلاین خواهید برد.

Modern-Combat-5-Blackout
معرفی قبلی این عنوان در دیجیاتو را می توانید از اینجا مشاهده کنید: نگاهی به بازی Modern Combat 5؛ رقص گلوله ها در آتش‎

نکته جالب اینجاست ورژن قرار گرفته در کافه بازار ویژه بازیکن های ایرانی طراحی شده و سرورش تنها برای آن ها است. بنابراین بدون دغدغه فکری از مشکلات معمول عناوین آنلاین، می توانید به راحتی با دوستان خود به رقابت بپردازید. بسیار خوب، بیایید از این حرف ها فاصله بگیریم و یک راست سر اصل مطلب برویم.

Blackout پنجمین شماره از فرنچایز محبوب Modern Combat به شمار می رود. در دوره ای که بازی ها ی تیراندازی اول شخص به دلیل کنترل نامناسب از جذابیت بالایی روی اسمارت فون ها برخوردار نبودند، گیم لافت با این عنوان و گرافیک استثنایی خود توانست به یکی از سردمداران این سبک در پلتفرم های مورد بحث تبدیل شود.

modern-combat-5-mobile-game

گیم پلی Blackout تفاوت زیادی با پیشینیان خود ندشته و بار دیگر شاهد شباهتش با فرنچایز محبوب Call of Duty هستیم. شاید بزرگترین تغییر بازی با مدرن کامبت های قبلی این باشد که اگر بخش تک نفره را از مدرن کمبت 5 حذف کنیم، هیچ تغییری در کیفیت کار به وجود نیامده و حتی امکان دارد بازی نهایی بهتر شود. چون به جرئت می توانیم بگوییم با ضعیف ترین مدرن کمبت تاریخ در این زمینه طرف هستیم.

جدای از داستان نه چندان جالب و شخصیت پردازی افتضاح، مدت زمان هر مرحله بسیار کوتاه بوده و بازیکن تا بیاید خود را درگیر اتفاقات کند، تمام می شوند. اگر صحنه های سینمایی و قابلیت سوار شدن در وسایل نقلیه گوناگون نبود، می گفتیم کلا این بخش را فراموش کنید. خلاصه بگوییم، بخش تک نفره را فقط برای بهتر شدن توانایی های خود یا پیشرفت کاراکتر ببینید. غیر از این مزیت زیادی در آن نخواهید داد.

Modern Combat 5
برخلاف مدرن کمبت های قبلی، حتی برای تجربه بخش تک نفره بازی هم باید به اینترنت متصل باشید.

اگر دقت کرده باشید بخش داستانی ضعیف را بزرگترین تغییر بازی نامیدیم، بنابراین شاهد المان های جدیدتری هم هستیم که یکی از آن ها قابلیت انتخاب سرباز از کلاس های گوناگون است. این بار می توانید از میان پنج سرباز یکی را برگزینید که هر کدام دارای سلاح ها و قابلیت های مختلفی هستند. خوشبختانه اسلحه ها و تجهیزات موجود در بازی هم از گستردگی بسیار خوبی دارند.

البته المانی که توانسته این بخش مدرن کمبت را خیلی بهتر جلوه دهد به شخصی سازی بسیار وسیع این عنوان باز می گردد. قابلیت گذاشتن دوربین، افزایش قدرت و تغییر خشاب تنها نمونه های محدودی هستند که در بازی میبینید. همین مسئله به تنهایی می تواند ساعت ها تجربه بازیکن ها از این عنوان را توجیه کند.

Modern-combat-5
نمایی از بخش شخصی سازی و ارتقا سلاح ها. شاید چگونگی عملکرد این قسمت خیلی ها را یاد عنوان معروف Crysis بیندازد.

با فاصله گرفتن از بخش تک نفره به مهمترین قسمت بازی می رسیم. بخش چند نفره همانند گذشته بسیار لذت بخش بوده و بازیکن می تواند در نقشه ها یا مدهای گوناگون به رقابت با دیگران بپردازد.به صورت کلی، در مدرن کمبت 5 شاهد پنج مد و 7 نقشه هستیم. مدها هم با وجود این که متفاوت با یکدیگرند، ولی بیشتر بر پایه Player Vs Player [بازیکن در برابر بازیکن] هستند.

یکی از مهمترین دلایل موفقیت بازی در این بخش به گیم پلی بسیار روان و جذابش باز می گردد. کنترل عناوین سبک شوتر هیچ وقت در اسمارت فون ها راحت نیست. چون با سد بسیار بزرگی با نام صفحه لمسی طرف هستیم. اما گیم پلی فرنچایز مدرن کمبت به گونه ای طراحی شده که بازیکن ها حتی اگر به یک کنترلر دسترسی نداشته باشند، باز هم از بازی لذت ببرند.  البته چون هم اکنون کاربرهای کمی بازی را دانلود کرده اند، هنوز پیدا کردن بازیکن در بخش چند نفره سخت است.

modern-combat

بخش تکنیکی قدرتمند اکنون به امضای بازی های گیم لافت تبدیل شده است. آن ها در هر عنوان خود سعی می کنند تا محدودیت های موجود اسمارت فون ها را از بین ببرند. با وجود این که حدود دو سال از انتشار مدرن کمبت 5 می گذرد، اما همچنان بازی چشم نواز است. یکی از دلایلی که بخش تک نفره را می توانیم تحمل کنیم به همین کیفیت بصری بالای بازی اختصاص دارد.

ترکیب صحنه های سینمایی مانند و گرافیک زیبا طعمی را به وجود آورده که اگر بتوانید با مشکلات موجود در بخش تک نفره کنار بیایید، دلنشین خواهد بود. در قسمت صداگذاری هم اگر از دیالوگ های مسخره فاکتور بگیریم، صداپیشگان اصلی توانسته اند از وظیفه خود سربلند بیرون آمده و صدای شلیک اسلحه ها به خوبی شبیه سازی شده است.

Modern Combat 5 - caffebazar

موسیقی موجود در بخش تک نفره به خوبی آدرنالین بازیکن را بالا می برند. از دیدگاه شنیداری هم با ترک های زیبایی طرف هستیم. مانده ایم چرا گیم لافت جای این که روی طراحی مراحل و داستان تمرکز کند، تصمیم گرفت تا به بخش های دیگر بپردازد. امیدواریم در مدرن کمبت 6 تمامی این مشکلات حل شوند.

مدرن کمبت 5 را می توانید همین الان از کافه بازار دانلود کنید. شاید محبوبیت بازی و المان های مثبتش به تنهایی برای دانلود این عنوان کافی باشند، اما اصلی ترین دلیلی که اکنون می تواند کاربرهای داخلی را ترغیب به انجام بازی نماید وجود سرورهای اختصاصی برای ایرانی ها است. امیدواریم تا با افزایش بازیکن ها بخش چند نفره هم بتواند جذابیت واقعی خود را نشان دهد.

Modern Combat 5: Blackout

Modern Combat 5: Blackout

سازنده: Gameloft قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS، اندروید و ویندوز فون حجم: 845 / 760 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • fanoos21
    fanoos21 | ۱۷ اسفند ۱۳۹۵

    چه فایده ای کافه بزار میگه واسطم فقط واسه پرداخت درون برنامه ولی بازی زبان فارسی نداره. نمیفهمی داستان چی داره میشه. بابا پیگیری کنید یه قرار دادی ببندید زبون بازی. هم فارسی. شه

  • chorKHUF A
    chorKHUF A | ۵ آبان ۱۳۹۵

    بابا این...
    بازار رو استفاده نکنید.
    به پیام هاتون دسترسی داره
    برنامه جاسوسیه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی