ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نِست پتنت گهواره هوشمندی را ثبت کرده که علت گریه نوزاد را تشخیص می دهد

نِست واحدی است که زیر نظر شرکت مادر تخصصی گوگل به نام آلفابت کار می کند و حالا در جدیدترین پروژه خود قصد دارد تکنولوژی هوشمندش را به اتاق خواب کودکان بیاورد. پنجشنبه هفته گذشته، این شرکت ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۳ تیر ۱۳۹۵ | ۱۷:۳۰

نِست واحدی است که زیر نظر شرکت مادر تخصصی گوگل به نام آلفابت کار می کند و حالا در جدیدترین پروژه خود قصد دارد تکنولوژی هوشمندش را به اتاق خواب کودکان بیاورد.

پنجشنبه هفته گذشته، این شرکت پتنتی را در اداره علائم تجاری و پتنت های آمریکا به ثبت رساند که به نوعی گهواره یا تحت خواب هوشمند بهره مند از حسگر مربوط می شد (البته درخواست کننده اصلی برای ثبت پتنت گوگل است که در سال 2014 و قبل از تغییرات بنیادین در این شرکت، اسناد مربوط به این پتنت را تسلیم سازمان یاد شده کرد).

حسگرهای تعبیه شده درون این تخت خواب قادرند کارهایی نظیر نظارت بر حرکت کودک را انجام دهند و برای اطمینان از حفظ امنیت و ایمنی کودک فاکتورها و عوامل محیطی مختلف را تحت نظر بگیرند.

برای نمونه می توانید حسگر را طوری برنامه ریزی کنید که در صورت گرم یا سرد شدن بیش از اندازه اتاق هشداری را برای موبایل شما ارسال نماید. اما این حسگرها کارکردهای دیگری هم دارند و مثلا با توجه به حرکات کودک در خواب تشخیص می دهند که بیدار شده یا خیر و شما را در جریان این مساله قرار می دهند. اگر هم کودک پوشک خود را خیس کرده باشد یا بیش از اندازه سرفه و عطسه کند باز هم به شما خبر می دهند.

اما جالب ترین بخش این تخت خواب توانایی تشخیص اتفاقاتی است که برای نوزاد رخ داده و در ادامه، واکنش به این مسائل. به عنوان مثال اگر کودک شما شروع به گریه کند، تخت خواب ابزار سرگرمی متصل به آن را فعال می کند تا اشکال کارتونی و انیمیشن های کودکانه را روی سقف برایش نمایش دهد و نوزاد را آرام کند.

این سیستم همچنین می تواند آهنگ های آرامش بخش را از طریق اسپیکر یکپارچه سازی شده با تخت پخش کند.

screen shot 2016-06-30 at 10.58.36 am

در پتنت ثبت شده توسط نست همچنین به الگوریتمی اشاره شده که می تواند گریه های مختلف نوزاد را تحلیل کرده و دریابد که آیا یک گریه خاص به خاطر نیاز کودک به تعویض پوشک است یا اینکه نوزاد گرسنه است؟

در مرحله بعد، گهواره تلاش می کند که نوزاد را آرام کند و همزمان نیز هشداری را برای موبایل یکی از والدینش می فرستد که حاوی پیش بینی هایش در مورد مشکل احتمالی رخ داده برای کودک است.

والدین حتی می توانند این تخت را برنامه ریزی کنند تا در زمان بیدار شدن نوزاد، نورپردازی های جالبی را روی سقف بیاندازد و به نحوی آن را آرام کند.

screen shot 2016-06-30 at 12.03.03 pm

لازم است اشاره نماییم مخترع این پتنت فردی به نام Maxime Veron است که مدیریت واحد محصولات سخت افزاری و بازاریابی نست را بر عهده دارد. این را هم اضافه کنیم که ساخت گهواره هوشمند در واقع همراستا با طرح های نست برای ایجاد یک خانه هوشمند صورت می گیرد.

البته از یاد نبرید که ثبت شدن این پتنت توسط نست را لزوما نمی توان به معنای ساخت محصولی با این خصوصیات دانست و شرکت مورد بحث نیز از هرگونه اظهار نظر در مورد احتمال ساخت چنین محصولی خودداری کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • رهگذر
    رهگذر | ۱۶ تیر ۱۳۹۵

    یعنی گاهی .... بعضی چیزا رو در میارن.
    همین الان هم محصولات مشابهی در بازار قابل تهیه هست. ثبت پتنت این وسط چه صیغه ای هست، ا... اعلم.

مطالب پیشنهادی