ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وزیر ارتباطات علت افشای اطلاعات مشترکان ایرانسل را به نمایندگان مجلس توضیح داد

پس از ماجرای افشای اطلاعات مشترکان ایرانسل توسط یک ربات تلگرام، مسدود شدن آن ربات و علی رغم سکوت طولانی مدت مسئولان ایرانسل، محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در صحن مجلس در این باره توضیحاتی ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۱۳ تیر ۱۳۹۵ | ۱۳:۴۵

پس از ماجرای افشای اطلاعات مشترکان ایرانسل توسط یک ربات تلگرام، مسدود شدن آن ربات و علی رغم سکوت طولانی مدت مسئولان ایرانسل، محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در صحن مجلس در این باره توضیحاتی داده است.

گفتنی است رباتی در تلگرام طی روز های اخیر، با دریافت شماره‌ های ایرانسل، اقدام به افشای اطلاعات شخصی دارنده ی سیم کارت می کرد؛ اطلاعاتی از جمله نام، آدرس، شماره ی منزل و غیره. در توضیحاتی که رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارتخانه ی ارتباطات و فناوری اطلاعات ارائه کرد نیز مشخص شد منشأ این اطلاعات، دیتابیس به سرقت رفته ی ایرانسل در سه سال گذشته است که فارغ از ربات مسدود شده، روی اینترنت وجود دارد و ظاهراُ خرید و فروش هم می شود.

وزیر ارتباطات در خصوص علت این ماجرا با بیان اینکه حدود دو سال و نیم پیش یکی از اپراتور های کشور کلیه ی اطلاعاتش را در ارتباط با مشترکان در اختیار یکی از نهاد ها گذاشت، گفت: «متأسفانه در آن زمان، اطلاعات توسط یکی از همکاران آن نهاد به بیرون درز کرد که در آن زمان، نهاد مربوطه برخورد لازم را با خاطیان داشت. متأسفانه همان اطلاعات با روش دیگری در یکی از کانال‌ های اجتماعی درز کرده است».

واعظی ادامه داده است: «بعد از این موضوع، بلافاصله تماسی را با مسئولان آن شبکه ی اجتماعی برای حذف ربات داشتیم و نهایتاً آن اطلاعات مسدود شد». او همچنین گفته است: «اپراتور ذیربط هم در حال شکایت است. در کل اتفاق جدیدی نیافتاده است».

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • A_A_2
    A_A_2 | ۱۷ مهر ۱۳۹۵

    به نظر من ****** **** * ** ******** *** **** ***** *** ** ******* * ***** ** *** ***** که ** ** *** ***** **** ***** ***** ****** *** شد. ولی د کل باید گفت *** ***** ***** *** ******** ***** *************************************************** ** *** * .

  • سامان صبرکننده
    سامان صبرکننده | ۱۳ تیر ۱۳۹۵

    میشه بگه دقیقا کدوم نهاد بوده !!؟

  • TNT
    TNT | ۱۳ تیر ۱۳۹۵

    الان اگه این اتفاق واسه یه اوپراتور تو آمریکا افتاده بود سربرج نشده ورشکست میشد از شدت جریمه ای که دادگاه واسش بریده بود بعد اینجا آقایون و ایرانسل به پشمشون هم نمیگیرن لو رفتن اطلاعات شخصی یک چهارم جمعیت کشور رو

  • مــهـــدی
    مــهـــدی | ۱۳ تیر ۱۳۹۵

    حالا اینارو بیخیال این طرح ترابرد پذیری کی اجرا میشه ؟؟؟؟؟

  • امین فرج زاده
    امین فرج زاده | ۱۳ تیر ۱۳۹۵

    قبلا هم یادمه خود ایرانسل یه سایتی در اختیار دیگران قرار داده بود که میشد آدرس مشترکین رو پیدا کرد که اگر یادتون باشه خبرنگار اخبار 8:30 توی نمایشگاه موچ ایرانسل رو گرفت و قضیه‌ رسانه ای شد و ایرانسل این سایت هارو مسدود کرد،یعنی شرکت و اپراتور ایرانسل که جز گرانترین سهام و ارزش توی ایران و جهان اینهمه امنیتش سطح پایین؟!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی