ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

اکس باکس وان اسلیم قابلیت اجرای بازی ها با رزولوشن 4K را خواهد داشت

نسل هفتم را به یاد دارید؟ مایکروسافت پس از عرضه اکس باکس 360، مدلی از این دستگاه را با نام «اسلیم» معرفی کرد که تفاوت سخت افزاری با ورژن های اولیه نداشته و علاوه بر ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۱۴ تیر ۱۳۹۵ | ۱۵:۳۰

نسل هفتم را به یاد دارید؟ مایکروسافت پس از عرضه اکس باکس 360، مدلی از این دستگاه را با نام «اسلیم» معرفی کرد که تفاوت سخت افزاری با ورژن های اولیه نداشته و علاوه بر تغییرات کوچک داخلی، شاهد اضافه شدن پورت HDMI بودیم. بنابراین بازیکنانی که دارای تلوزیون هایی با این فرمت بودند، می توانستند تنها کیفیت ظاهری بهتری را تجربه کنند.

اکنون به نظر می رسد اکس باکس وان اسلیم هم راه جد خود را در پیش گرفته و می تواند بازی ها را با رزولوشن 4K اجرا کند. Mike Ybarra، یکی از مدیرهای بخش مدیریت برنامه مایکروسافت، این موضوع را اعلام کرد و گفت اکس باکس وان اسلیم یا Xbox One S می تواند بازی ها را از 1080P به 4K آپ اسکیل کند.

نکته جالب اینجاست او در پاسخ به سوال یکی از کاربرهای توییتر قول داد که تمام بازی ها اکس وان اسلیم از این رزولوشن استفاده خواهند کرد. با توجه به اطلاعاتی که تاکنون به دست آمده، این قابلیت ورژن جدید اکس باکس وان با تکنولوژی موجود در کنسول فراهم شده که در کنار افزایش نسبی قدرت پردازنده و سی پی یو توانسته حجم دستگاه را نسبت به اکس باکس وان اولیه 40 درصد کاهش دهد.

در ادامه خبر بالا، باید اضافه کنیم تفاوت بصری عناوین اسکورپیو با اکس باکس وان اسلیم همچنان خیلی خواهد بود. شما تصور کنید روی یک کامپیوتر شخصی، تجربه بازی روی 1080P با جزییات گرافیکی پایین طبیعتا با جزییات گرافیکی بالا و همین رزولوشن متفاوت است. همین مسئله را هم روی اسکورپیو و اکس باکس وان اسلیم هستیم.

همچنین با این اطلاعاتی که به دست رسیده، تقریبا مطمئن شده ایم سونی بیکار ننشسته و یک ورژن اسلیم از کنسول نسل هشتمی خود را به بازار عرضه خواهد کرد. چون پلی استیشن 4 قابلیت آپ اسکیل رزولوشن 1080P به 4K را ندارد. اگر به خاطر داشته باشید چند روز پیش شایعه ای به دست رسید که نشان می داد ژاپنی ها به ساخت پلی استیشن 4 اسلیم روی آورده و در نمایشگاه توکیو گیم شو از آن رونمایی می کنند.

بد نیست بدانید استقبال بازیکن ها از اکس باکس وان اسلیم بسیار بالا بوده و تاکنون چندین بار ظرفیت پیش خرید این کنسول در وب سایت آمازون به پایان رسیده است. از طرف دیگر مایکروسافت هم به سختی تلاش می کند با تخفیف های وسوسه کننده اکس وان های اولیه خود را به فروش برساند.

چند روز پیش خبری منتشر شد که نشان می داد مایکروسافت به کسانی که Surface Pro 4 خریداری کنند، یک اکس باکس وان رایگان هدیه می دهد. در پایان باید بگوییم اکس باکس وان اسلیم در اوایل آگوست سال جاری [مرداد ماه] عرضه می شود. اسکورپیو هم اواخر سال 2017 در دسترس بازیکن ها قرار خواهد گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی