ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بخش تولید نمایشگرهای OLED در سامسونگ مستقل می شود

سامسونگ بخش توسعه و تولید پنل های نمایشگر OLED را مستقل می کند. این تصمیم به دلیل حفاظت از این کسب و کار در برابر کاهش تقاضا در بازار نمایشگرها صورت گرفته. تمام این تغییرات البته در سامسونگ ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۴ تیر ۱۳۹۵ | ۱۷:۱۵

سامسونگ بخش توسعه و تولید پنل های نمایشگر OLED را مستقل می کند. این تصمیم به دلیل حفاظت از این کسب و کار در برابر کاهش تقاضا در بازار نمایشگرها صورت گرفته. تمام این تغییرات البته در سامسونگ به شکل داخلی بوده و استقلال قسمت OLED، بخش کوچکی است از تغییر ساختاری که شرکت کره ای در روند کاری خود داده است.

خبرگزاری Korea Times گزارش می دهد که قسمت Samsung Display تبدیل به چند قسمت می شود. علت اصلی، همانطور که ذکر شد، کاهش تقاضا برای سایر پنل ها مخصوصاً پنل های LED ذکر شده است چرا که در سال های اخیر سامسونگ با رقابت سنگینی از سوی شرکت های چینی مواجه بود.

این در حالیست که همین خبرگزاری گزارش می دهد که سامسونگ به دنبال پایان دادن به توسعه و تولید پنل های LCD است. حتی این احتمال نیز وجود دارد که بخش تولید LCD به شرکت های چینی فروخته و واگذار شود.

این در حالیست که قسمت OLED رشد بسیار بالایی تجربه کرده است. حتی در ماه آوریل خبری غیر رسمی منتشر شد مبنی بر اینکه سامسونگ قراردادی ۲.۶ میلیارد دلاری با اپل به امضا رسانده تا تامین میلیون ها پنل نمایشگر برای آیفونی که در سال ۲۰۱۷ عرضه می شود را عهده دار شود.

در این میان محققان نیز تصور می کنند که آینده ای روشن در برابر پنل های OLED وجود داشته باشد و این در حالیست که تکنولوژی LCD بیشتر و بیشتر با کاهش تقاضا مواجه می شود. لازم به اشاره است که شرکت های سامسونگ و ال جی سرمایه گذاری های کلانی در خصوص توسعه پنل های OLED و افزایش ظرفیت تولید خود انجام داده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • امیرحسام شیخی
    امیرحسام شیخی | ۱۴ تیر ۱۳۹۵

    دیجیاتو پارسال فعال تر نبودی؟...مثلا با اس ۶ چندتا تست خفن داشتید یا یه فیلم چند دقیقه ای رو با اس۶ درست کردید که جاهای مختلف تهران رو نشون میداد؛الان دیگ چرا خبری نیست؟

  • آریا
    آریا | ۱۴ تیر ۱۳۹۵

    تلوزیون amoled هم قراره بیاد!!

مطالب پیشنهادی